  • 61. Data: 2006-08-20 18:43:12
    Temat: Re: W jak windykacja.
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    WOJSAL napisał(a) :
    > Tzn. zalozmy ze dluznik wisi na 1.000 zl.
    > Czy komornik/windykator itp moze wycenic np.:
    > - telewizor - 30 zl
    > - komputer - 24,30 zl

    TV - 1 zł
    PC - 1 zł
    Lodówka - 1 zł

    > itd

    itd.

    > Czyli w ramach dlugu 1.000 zl zabrac dobra materialne
    > o znacznie wiekszej wartosci.

    A tak. Jest taki słupski komornik.

    > Czy sa tu jakies
    > ograniczenia na taka somowole windykatorow?

    Nie.

    > Co bedzie jesli dluznik nie zgadza sie z wycena majatku?

    To może Panu Komornikowi skoczyć.

    Zbyszek
    PGP key: 0xA10BD502
    !!! Uwaga: nie pisz chwilowo na Onet, bo listy nie dochodzą !!!

  • 62. Data: 2006-08-21 04:36:05
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Jotte napisał(a):

    > Jesteś zwyczajnie obrzydliwy. Pozwól (to tylko taki zwrot, w
    > rzeczywistości twoje pozwolenie mi zwisa), że wyrażę moją głęboka
    > pogardę dla twojego stanowiska i - jeśli jest ono prawdziwe i nie
    > stanowi tylko prostackiej prowokacji - również dla twojej osoby.

    Oj, oj. Zatkało mnie. Na szczęścicie wsi mi co myślisz :)

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam

  • 63. Data: 2006-08-21 07:00:04
    Od: "Neko" <miglce@_bez_spamu_wp.pl>

    Użytkownik "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl> napisał

    > A tu już gorzej. Najniższej renty czy emerytury komornik nie ruszy.

    Czyzby?

    Neko

  • 64. Data: 2006-08-21 13:02:02
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:ecbd8f$n5h$1@atlantis.news.tpi.pl Johnson
    <j...@n...pl> pisze:

    > Oj, oj. Zatkało mnie. Na szczęścicie wsi mi co myślisz :)
    Wiem.

    --
    Jotte

  • 65. Data: 2006-08-21 14:29:55
    Od: "WOJSAL" <w...@g...pl>

    > Tryb jest zaostrzany, a nie łagodzony.

    Wlasnie to sugeruje.

    > Do 1997 roku banki miały prawo wystawiać tytuły wykonawcze, którym sąd
    > nie musiał nawet nadawać klauzuli wykonalności. Do 1993 roku mogły być
    > one wykonywane w trybie egzekucji administracyjnej.
    > BTE musi.
    > Co więcej - BTE wymaga pisemnej zgody dłużnika.

    Tego nie rozumiem.
    A co bedzie, jak dluznik nie wyrazi zgody? Wtedy nie
    mozna egzekwowac dlugu w oparciu o BTE?

    > Poczekam, może napiszesz coś konkretnego.

    Moze napisze. Warto poczekac ;)

    Pozdrawiam :)
    WOJSAL

  • 66. Data: 2006-08-21 15:20:20
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    WOJSAL napisał(a):

    > Wlasnie to sugeruje.

    pisząc że banki miały słabszą pozycję?

    > Tego nie rozumiem.
    > A co bedzie, jak dluznik nie wyrazi zgody? Wtedy nie
    > mozna egzekwowac dlugu w oparciu o BTE?

    warunkiem wystawienia BTE jest wcześniejsza pisemna zgoda dłużnika -
    zwykle udzielana przy zawarciu umowy

    KG

  • 67. Data: 2006-08-21 19:17:25
    Od: WOJSAL <w...@g...pl>

    Użytkownik kam napisał:

    > pisząc że banki miały słabszą pozycję?

    Jesli tryb ustanawiania BTE jest zaostrzany, to dlaczego banki z taka
    pewnoscia oferuja kredyty byle komu i byle na co?
    Z czego to wynika? Czy przypadkiem nie
    z silniejszej pozycji prawnej niz w przeszlosci?

    --
    Pozdrawiam :)
    WOJSAL

  • 68. Data: 2006-08-22 11:37:52
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    WOJSAL napisał(a):
    > Jesli tryb ustanawiania BTE jest zaostrzany, to dlaczego banki z taka
    > pewnoscia oferuja kredyty byle komu i byle na co?
    > Z czego to wynika? Czy przypadkiem nie
    > z silniejszej pozycji prawnej niz w przeszlosci?

    to Ty postawiłeś taką tezę, ja czekam aż ją uzasadnisz

    KG

  • 69. Data: 2006-08-23 18:44:43
    Od: m...@g...com

    Robert Tomasik wrote:

    > Użytkownik "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl> napisał w
    > wiadomości news:ec74tr$qbd$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Oj, chyba właśnie tak. Sztandarowy przykład, to karty kredytowe. Pokaż mi
    > bank, który umożliwia w swoim systemie informatycznym automatyczne
    > pobieranie spłaty karty kredytowej z rachunku? Każdy liczy na to, że
    > klient się zapomni. A wówczas w TOiP walą z grubej rury.

    Ja mam KK w Citi i w Multi, i w obu mam automatyczną spłatę karty z
    rachunku, a co więcej, byłem mocno na to namawiany przez ich pracowników.

    Więc nie wiem w kręgu jakich banków ty się obracasz.

    p. m.

  • 70. Data: 2006-08-23 19:36:33
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik <m...@g...com> napisał w wiadomości

    > Więc nie wiem w kręgu jakich banków ty się obracasz.

    BPH, PeKaO SA, PKO BP.