  • 1. Data: 2006-08-18 13:52:19
    Temat: Tłumaczenie a prawa autorskie
    Od: "KS" <k...@k...pll>

    Cześć! Czy wiecie może, gdzie w sieci znajdę rzetelne informacje o prawach
    autorskich w przypadku tłumaczeń utworów objętych prawami autorskimi
    majątkowymi (np. dzieł literackich - powieści, tekstów piosenek, list
    dialogowych filmów, czy prac naukowych).

    Zastanawia mnie szczególnie, czy mogę wykonać odpłatnie tłumaczenie takiego
    utworu na zlecenie osoby, która nie posiada majątkowych praw autorskich do
    tego utworu. Czy będzie to rozumiane, jako "tłumaczenie na własny użytek"
    (tej osoby trzeciej)? Czy na wykonanie takiego tłumaczenia konieczna jest
    zgoda właściciela praw do oryginału?

    Dziękuję i pozdrawiam,

    Kamil

  • 2. Data: 2006-08-18 22:53:21
    Temat: Re: Tłumaczenie a prawa autorskie
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 18.08.2006 KS <k...@k...pll> napisał/a:
    > Zastanawia mnie szczególnie, czy mogę wykonać odpłatnie tłumaczenie takiego
    > utworu na zlecenie osoby, która nie posiada majątkowych praw autorskich do

    Tak.

    > tego utworu. Czy będzie to rozumiane, jako "tłumaczenie na własny użytek"
    > (tej osoby trzeciej)? Czy na wykonanie takiego tłumaczenia konieczna jest
    > zgoda właściciela praw do oryginału?

    Nie.

    Zgoda jest wymagana przy publikacji/rozpowszechnianiu (a to już zapewne
    zmartwienie tej osoby trzeciej). Ogólnie, zainteresuj się art. 2 Prawa
    Autorskiego.

    --
    Marcin