  • 81. Data: 2010-10-18 05:58:21
    Temat: Re: VAT 23% a wypowiedzenie umowy z operatorem komórkowym
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 16.10.2010 11:41, krowek pisze:
    > Spotkałem się z opinią, że zmiana VAT od 1 stycznia 2011 daje podstawę, żeby
    > rozwiązać z opoeratorem umowę na telefon komórkowy przed końcem okresu, na
    > jaki została zawarta. Czy faktycznie tak jest?

    Nie, bo (1) artykuł 61 wiadomej ustawy, a poza tym (2) operatorzy pewnie
    "łaskawie" obniżą cenę netto żeby cena brutto wyszła taka sama, bo i tak
    ceny za usługi są wielokrotnie wyższe od faktycznych kosztów tych usług
    i operatorowi bardziej się opłaci "stracić" te parę grosików niż użerać
    się z uparciuchami, którzy będą uważali, że jednak mogą skorzystać z
    takiego pretekstu.

  • 82. Data: 2010-10-18 08:01:23
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-10-18 07:58, Andrzej Lawa pisze:

    > Nie, bo (1) artykuł 61 wiadomej ustawy, a poza tym (2) operatorzy pewnie
    > "łaskawie" obniżą cenę netto żeby cena brutto wyszła taka sama, bo i tak

    Sam sobie przeczysz. Albo operatorzy będą musieli podwyższyć cenę (i
    wówczas klienci nie mogliby rozwiązać umowy), albo mogą pozostawić na
    tym samym poziomie, a wówczas odpada argument, że ewentualna zmiana jest
    konieczna z uwagi na zmianę prawa.

    Całkiem możliwe, że tak będzie.

    --
    Liwiusz

  • 83. Data: 2010-10-18 08:06:32
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 18.10.2010 10:01, Liwiusz pisze:

> [...]
    > wówczas klienci nie mogliby rozwiązać umowy), albo mogą pozostawić na
    > tym samym poziomie, a wówczas odpada argument, że ewentualna zmiana jest

    Nie. Podpowiedź: dupochron.

    > Całkiem możliwe, że tak będzie.

    Bo nawet jeśli nie muszą obniżać ceny netto i powoływać się na Art61, to
    więcej by ich kosztowało szarpanie się z tanimi cwaniaczkami niż, w
    sumie symboliczne, obniżenie ceny.

  • 84. Data: 2010-10-18 08:19:54
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Mon, 18 Oct 2010 10:06:32 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):

    > Bo nawet jeśli nie muszą obniżać ceny netto i powoływać się na Art61, to
    > więcej by ich kosztowało szarpanie się z tanimi cwaniaczkami niż, w
    > sumie symboliczne, obniżenie ceny.

    Oraz wysyłka stosownej papierologii.

    --
    :-) Olgierd
    http://olgierd.rudak.org

  • 85. Data: 2010-10-18 08:41:45
    Temat: Re: VAT 23% a wypowiedzenie umowy z operatorem kom?rkowym
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Sat, 16 Oct 2010 14:38:56 +0200, Artur Kosmal napisał(a):

    > vat to *nie sa* pieniadze operatora, tylko pieniadze 'skarbowki'

    Dupcys jak mały kazio po wielkim piwie.
    Podatki, akcyzy etc - są KONSUMENTA - to li tlyko ON JE PLACI.
    Ten przeciętny szary Kowalski z Nowakiem.

    Dlatego pierdolenie POpaprańców że "taniej" dla społeczeństwa jest podnieść
    VAT niż "przywrócić wyższy podatek dochodowy" jest obłudą. Jako konsument i
    ten "szarak" wolę zapąłcić podatku te 100-300zł więcej (pierwsza skala
    podatkowa) aniżeli ponad tysiąc do kilku tysięcy VATu.
    Przecież przeciętnie zarabiający polak wynagrodzenia (minimalne lub
    średnie) PRAKTYCZNIE przeznacza na konsumpcję - więc od tego wszystkiego
    zapłaci wyższy VAT.

    A teraz POpaprańcy jeszcze grzmią że "zabiorą ulgę internetową i
    prorodzinną".

    Będzie argentyna i grecja, będzie ;)

  • 86. Data: 2010-10-18 08:46:27
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 18.10.2010 10:41, Herald pisze:

    > A teraz POpaprańcy jeszcze grzmią że "zabiorą ulgę internetową i
    > prorodzinną".

    Ano. PiSuary też nie lepsze... Jedni i drudzy przyznali sobie podwyżkę
    na finansowanie partii.

    Jak to mawia znajomek: skurwysyny, pedały, złodzieje...

    Kryzys niby jest, ale sobie do koryta dorzucają hojną racicą.

  • 87. Data: 2010-10-18 08:59:48
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Sun, 17 Oct 2010 19:54:00 +0200, Dawid napisał(a):

    > Jestem usługodawca telekomunikacyjnym (dostarczam internet)

    A policjanci mogą prowadzić DG????

    MSPANC

    > i prawnik sam stwierdzoł ze lepiej

    Na szczęście zdanie byle łachmyty nie stanowi prawa.

  • 88. Data: 2010-10-20 22:14:16
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    Dnia Mon, 18 Oct 2010 08:19:54 +0000, Olgierd napisał(a):

    > Oraz wysyłka stosownej papierologii.

    Wysyłają miliardy ton śmieci do ludzi więc raz na jakiś czas parę ulotek
    nie robi różnicy

  • 89. Data: 2010-10-23 15:36:43
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Andrzej Lawa napisal:
> [...]
    > i operatorowi bardziej się opłaci "stracić" te parę grosików niż użerać
    > się z uparciuchami, którzy będą uważali, że jednak mogą skorzystać z

    Późno, bo późno, ale dokopałem się ciekawej klauzuli niedozwolonej z 22.04.2008.
    Dotyczy co prawda rynku budowlanego, ale meritum: zmiana ceny
    brutto w wyniku zmiany VAT, dotyczy kwestii poruszanej w tym wątku:

    Klauzula niedozwolona nr 1386:
    "Strony oświadczają, że ustalona pomiędzy nimi cena przedmiotu umowy
    uwzględnia obecnie obowiązujące stawki podatku VAT od sprzedaży lokali,
    wobec czego gdyby stawki te uległy zmianie, cena przedmiotu umowy ulegnie
    zmianie proporcjonalnie do zmiany stawek podatku VAT. Ponadto, w przypadku
    wprowadzenia lub zmian stawek innych podatków lub danin publicznoprawnych
    o charakterze cenotwórczym, a związanych z budownictwem, ewentualny wzrost
    ceny z tego tytułu pokryje Nabywca."

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 90. Data: 2010-10-23 16:07:45
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 17 Oct 2010, pmlb wrote:

    > "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl> wrote

    A juści, przejęzyczenie!

    > Nie moze byc, UE zabrania.

    E tam.
    Zabrania również zwalniania z podatku czegoś co już zostało podatkiem
    obłożone a nie jest zwolnione "ogólnounijnie", obkładania podatkiem
    obrotowym czegoś co jest obłożone VATem oraz wyłączania z odliczania
    czegoś co już do odliczania VAT zostało dopuszczone.
    I co?
    I psinco.
    Premier .pl występuję o "okresowe dopuszczenie nieodliczania VAT
    od osobówek" - i je dostaje.
    AFAIR wyłączenie ze zwolnienia z PCC transakcji VATowych dotyczących
    nieruchomości też zostało wykonane przy okazji przyłączenia do .ue,
    czyli za późno (jakby było wcześniej, to by mogło działać "okresowo
    na zasadzie stanu zastanego"), i ciekaw jestem jak się skończy jeśli
    ktoś pójdzie w tej sprawie na udry do ETS.

    Żeby nie było - oczywiście jestem świadom problemu wykorzystywania
    "osobówek" do celów niegospodarczych, ale dopuszczalnym (ze względu
    na koncepcję VAT) rozwiązaniem IMHO są rygorystyczne ograniczenia
    i restrykcje za dopuszczenie się takiego użycia, nawet bardzo ostre,
    ale nie jakieś półśrodki oparte o zasadę "wiemy że kradniecie,
    to wam doliczymy stosowną kwotę do podatku od pensji" :P

    pzdr, Gotfryd