  • 91. Data: 2010-10-23 16:13:01
    Temat: Re: VAT 23% a wypowiedzenie umowy z operatorem kom?rkowym
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 17 Oct 2010, Liwiusz wrote:

    > Jeśli dopłaca (więcej kosztów nić przychodów), to nawet zwrot VATu
    > dostanie.

    No wiesz... nie sądziłem że masz aż taki talent do mieszania
    kosztów i przychodów z obrotem i odliczeniami :P
    Raczyłeś zauważyć, że koszty nieoVATowane (choćby pensje i ZUS
    "za pracowników") - a nie tylko zysk - skutkują odprowadzeniem
    VAT który nie ma źródła w zakupach?

    pzdr, Gotfryd

  • 92. Data: 2010-10-23 16:30:05
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

> [...]
    > Raczyłeś zauważyć, że koszty nieoVATowane (choćby pensje i ZUS
    > "za pracowników") - a nie tylko zysk - skutkują odprowadzeniem

    Nie czepiajmy się szczegółów, nie jesteśmy na .podatki, każdy wie o
    co chodzi ;)

    --
    Liwiusz

  • 93. Data: 2010-10-23 16:33:23
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

> [...]
    > czyli za późno (jakby było wcześniej, to by mogło działać "okresowo
    > na zasadzie stanu zastanego"), i ciekaw jestem jak się skończy jeśli
    > ktoś pójdzie w tej sprawie na udry do ETS.
    >
    > Żeby nie było - oczywiście jestem świadom problemu wykorzystywania
    > "osobówek" do celów niegospodarczych, ale dopuszczalnym (ze względu
    > na koncepcję VAT) rozwiązaniem IMHO są rygorystyczne ograniczenia
    > i restrykcje za dopuszczenie się takiego użycia, nawet bardzo ostre,
    > ale nie jakieś półśrodki oparte o zasadę "wiemy że kradniecie,
    > to wam doliczymy stosowną kwotę do podatku od pensji" :P

    Czyli ostro i surowo karać, tworząc nowe przestępstwa nieznane w
    normalnym ustroju? To już skądś znamy ;) Receptą jest zniesienie głupich
    podatków, a nie mnożenie kontroli.

    A podatek w stylu "wiemy że kradniecie" nie jest bezsensowny. W
    Szwecji na przykład wyższy podatek płacą kelnerzy, za to mogą legalnie
    przyjmować nieopodatkowane napiwki. I jest to o wiele mądrzejsze niż
    robienie z każdego przestępcy i karanie jednego na tysiąc w zależności
    od tego, czy na kogoś trzeba będzie znaleźć haka.

    --
    Liwiusz

  • 94. Data: 2010-10-23 19:28:44
    Od: "pmlb" <b...@d...pl>

    ?

> [...]
    > ale nie jakieś półśrodki oparte o zasadę "wiemy że kradniecie,
    > to wam doliczymy stosowną kwotę do podatku od pensji" :P

    To sa zupelnie inne kwestie i sprawy.
    Podatek VAT w UE jest ustalony na maksymalna stawke 25%, by to zmienic
    nalezalo by uzyskac zgode kazdego kraju.
    W UK rok temu rzad Bruna (Labour) obnizyl stawke VAT z 17,5% do 15% na 13
    miesiecy. 15% jak dobrze pamietam to minimalna stawka VAT w UE.
    A tak swoja droga to jest zabawne, Labour czyli po naszemu lewica, obniza
    podatki a konserwatysci z liberalami wlasnie maja zamiar go podniesc:)
    Wyglada na to, ze liberalowie przed wyborami mowia o obnizeniu podatku a po
    wyborach zmieniaja tylko znak przed podatkiem:)) zmiana jest? jest... a ze w
    odwrotna strone... niewazne, powie sie, ze to socjalisci:)))

  • 95. Data: 2010-10-27 06:09:04
    Temat: Re: VAT 23% a wypowiedzenie umowy z operatorem komórkowym
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2010-10-18 10:01, Liwiusz pisze:

    > Sam sobie przeczysz. Albo operatorzy będą musieli podwyższyć cenę (i
    > wówczas klienci nie mogliby rozwiązać umowy), albo mogą pozostawić na
    > tym samym poziomie, a wówczas odpada argument, że ewentualna zmiana jest
    > konieczna z uwagi na zmianę prawa.

    > Całkiem możliwe, że tak będzie.

    No więc wszelkie dywagacje na ten temat są w zasadzie nieaktualne. W
    ramach prac nad ustawą budżetową dopisuje się do PT art. 61a
    uściślający, że zmiana ceny jest w takim przypadku konieczna, a operator
    jest niewinny, więc przysługuje odszkodowanie.

    W ustawie z dnia 16 lipca 2004 r. - Prawo telekomunikacyjne (Dz. U. Nr
    171, poz. 1800, z późn. zm.1)) po art. 61 dodaje się art. 61a w brzmieniu:
    ,,Art. 61a. 1. Przepisów art. 60a ust. 1 i 1b oraz art. 61 ust. 5 i 5a
    nie stosuje się, jeżeli konieczność wprowadzenia zmian, o których mowa w
    tych przepisach, wynika wyłącznie ze zmiany stawki podatku od towarów i
    usług stosowanej dla usług telekomunikacyjnych.
    2. W przypadku, o którym mowa w ust. 1, dostawca publicznie dostępnych
    usług telekomunikacyjnych podaje do publicznej wiadomości informację o
    zmianie warunków umowy, w tym określonych w regulaminie świadczenia
    publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych, zmianie w cenniku usług
    telekomunikacyjnych, terminie ich wprowadzenia, wraz ze wskazaniem
    miejsca udostępnienia treści zmiany lub warunków umowy i cennika
    uwzględniających tę zmianę, a także o prawie wypowiedzenia umowy przez
    abonenta w przypadku braku akceptacji tych zmian.
    3. W razie skorzystania przez abonenta z prawa wypowiedzenia umowy, o
    którym mowa w ust. 2, dostawcy publicznie dostępnych usług
    telekomunikacyjnych przysługuje roszczenie odszkodowawcze, a także zwrot
    ulgi, o której mowa w art. 57 ust. 6.".

  • 96. Data: 2010-10-27 07:41:08
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-10-27 08:09, Maciej Bebenek (news.onet.pl) pisze:

> [...]
    > uściślający, że zmiana ceny jest w takim przypadku konieczna, a operator
    > jest niewinny, więc przysługuje odszkodowanie.

    Co potwierdza jednie moje zdanie, że (gdyby nie ta nowelizacja),
    operator nie miałby prawa podwyższyć cen.

    Jednakże z drugiej strony możliwość rozwiązania umowy bez kary nie
    wynikała tylko z ogólnych przepisów, a z regulaminów promocji. Pamiętam
    jak kilka lat temu miałem jeszcze abonamenty, to każdy regulamin
    promocji miał zapis, że zwyżka ceny uprawnia do rozwiązania umowy bez
    kosztów. Tego nowelizacja przecież nie dotyczy (są to bowiem zapisy
    umowne), dlatego jeśli takie zapisy jeszcze są, uważam, że klient może
    je zastosować.

    --
    Liwiusz

  • 97. Data: 2010-10-27 10:50:54
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

> [...]
    > którym mowa w ust. 2, dostawcy publicznie dostępnych usług
    > telekomunikacyjnych przysługuje roszczenie odszkodowawcze, a także zwrot

    Cała ta zmiana niekonstytucyjna jest.

  • 98. Data: 2010-10-27 10:52:28
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Co potwierdza jednie moje zdanie, że (gdyby nie ta nowelizacja),
    > operator nie miałby prawa podwyższyć cen.

    Nie miałby prawa do roszczenia odszkodowawczego.

> [...]
    > nowelizacja przecież nie dotyczy (są to bowiem zapisy umowne), dlatego
    > jeśli takie zapisy jeszcze są, uważam, że klient może je zastosować.

    Jeśli będą w momencie zmiany umowy.

  • 99. Data: 2010-11-03 08:41:40
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 23 Oct 2010, Liwiusz wrote:

    > Czyli ostro i surowo karać, tworząc nowe przestępstwa nieznane w normalnym
    > ustroju?

    Od kiedy "nieznane"?
    Przecież używanie środków zadeklarowanych do używania w DG (od których
    odliczono VAT i wydatki na nie zaliczono w koszty) bez zwrócenia
    owych odliczeń *jest* naruszeniem prawa podatkowego, bynajmniej nie
    tylko w Polsce, i o ile pamiętam albo na .prawo albo .prawo.podatki
    podawane były przykłady krajów (nie, nie .pl) w których stosuje
    się właśnie sankcję podatkową.
    I niekoniecznie mowa o "karze" w rozumieniu przepisów karnych
    (acz jak rozumiem *formalnie* tak jest w .pl - zależnie od wysokości
    zaniżenia albo wykroczenie albo przestępstwo).

    > To już skądś znamy ;) Receptą jest zniesienie głupich podatków

    To oczywiście zgoda.
    Problem w tym, że *czym innym* jest nakładanie nieodliczalnego
    VATu na przykładowe samochody (nie tylko, bo również np. usługi
    hotelowe), a czym innym działanie wbrew zasadzie o którą
    oparty jest podatek.
    Żeby nie było - w przeciwnym razie należałoby w ogóle znieść
    VAT na paliwa. Przecież tolerowanie takiego układu, kiedy to
    posiadacz (dysponent, nie chodzi o właściciela) samochodu służbowego
    dostaje VAT "w prezencie", a pracownik który takiego samochodu
    nie ma musi go płacić, zwyczajnie narusza "równość konstytucyjną".

    pzdr, Gotfryd

  • 100. Data: 2010-11-03 08:44:46
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 27 Oct 2010, niusy.pl wrote:

    > Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Jeśli będą w momencie zmiany umowy.

    Nie chodzi o to, czy takie zapisy pozostaną w obowiązujących promocjach,
    tylko o tych klientów, którzy zawarli takie umowy (i owe umowy jeszcze
    obowiązują oraz będą obowiązywać w czasie zmiany VAT).

    pzdr, Gotfryd