    From: Jacek_P <L...@c...edu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: VAT 23% a wypowiedzenie umowy z operatorem komórkowym
    Date: Sat, 23 Oct 2010 15:36:43 +0000 (UTC)

    Andrzej Lawa napisal:
    > Nie, bo (1) artykuł 61 wiadomej ustawy, a poza tym (2) operatorzy pewnie
    > "łaskawie" obniżą cenę netto żeby cena brutto wyszła taka sama, bo i tak
    > ceny za usługi są wielokrotnie wyższe od faktycznych kosztów tych usług
    > i operatorowi bardziej się opłaci "stracić" te parę grosików niż użerać
    > się z uparciuchami, którzy będą uważali, że jednak mogą skorzystać z
    > takiego pretekstu.

    Późno, bo późno, ale dokopałem się ciekawej klauzuli niedozwolonej z 22.04.2008.
    Dotyczy co prawda rynku budowlanego, ale meritum: zmiana ceny
    brutto w wyniku zmiany VAT, dotyczy kwestii poruszanej w tym wątku:

    Klauzula niedozwolona nr 1386:
    "Strony oświadczają, że ustalona pomiędzy nimi cena przedmiotu umowy
    uwzględnia obecnie obowiązujące stawki podatku VAT od sprzedaży lokali,
    wobec czego gdyby stawki te uległy zmianie, cena przedmiotu umowy ulegnie
    zmianie proporcjonalnie do zmiany stawek podatku VAT. Ponadto, w przypadku
    wprowadzenia lub zmian stawek innych podatków lub danin publicznoprawnych
    o charakterze cenotwórczym, a związanych z budownictwem, ewentualny wzrost
    ceny z tego tytułu pokryje Nabywca."

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek