    Subject: Re: Utrudnianie pierwszej pomocy
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Date: Tue, 19 Jun 2018 20:56:59 +0200

    W dniu 19-06-18 o 20:18, Shrek pisze:

    > Mógł. Tylko nie należy stawiac go w tej sytuacji jako wzór do
    > naśladowania.l

    A kto go stawia? Natomiast nie widzę podstaw do czepiania się i tyle.

    > To jak kurwa nie mógł, to na jakiej podstawie stwierdził, że defibrylcja
    > jest niepotrzebna, a nawet jak twierdzi jego szef a ty za nim może
    > zaszkodzić? Weź się ogarnij.

    Bo w niektórych wypadkach może zaszkodzić. Teoretycznie AED nie powinno
    wówczas zadziałać. Tak, czy siak przy wylewie AED w początkowej fazie
    raczej nie pomoże.

    > Ogólnie nie wiadomo czy resuscytacja pomoże - w większości wypadków nie.
    > Natomiast użycie AED powoduje, że szanse _dramatycznie_ rosną.
    > Dramatrycznie oznacza kilkukrotnie.

    Na jakiej podstawie tak twierdzisz? Pytam, bo nie spotkałem się z takimi
    badaniami - co oczywiście nie oznacza, ze ich nie ma. Natomiast z góry
    proszę, nie opieraj się na ulotkach producentów.

    > Jest to z grubsza to samo urządzenie, tylko głupsze, bo i ratownicy
    > wykwalifikowani, więc nie mósi im mówić co mają robić.

    Z grubsza pewnie podobne.

    > No tak - mieli go z karetki wypierdolić na ulicę, żebyś miał
    > porównianie? Naprawdę twoja głupota jest porażająca, zwłaszcza,m że
    > jesteś funkcjonariuszem, który powinien takie rzeczy z automatu ogarniać.

    Nie "wypierdalał" bym defibrylatora z karetki, bo mógłby się uszkodzić.
    Zazwyczaj się go jednak po prostu nosi. Skoro załoga pogotowia w chwili
    przyjazdu nie uznała za stosowne jego użycia (oczywiście również mogła
    się mylić), no to skłaniał bym się ku poglądowi, że jednak do czasu
    przyjazdu nie był potrzebny.

    Można również kombinować, że jak przyjechali, to najpierw go zapakowali,
    a potem się zastanawiali, co i jak z nim robić, ale na ile się orientuję
    w procedurach, to jednak nie jest to dobra kolejność, chyba, że istniały
    nieznane nam okoliczności dodatkowe.