    From: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Utrudnianie pierwszej pomocy
    Date: Mon, 18 Jun 2018 09:04:24 +0200

    > W dniu 14-06-18 o 07:26, Shrek pisze:
    >> http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/7,114883,2353
    7004,starszy-mezczyzna-stracil-przytomnosc-obok-base
    nu-ratownik.html

    > Ratownik jest przeszkolony i na pewno wie lepiej od szukającego na siłę
    > sensacji dziennikarza. Na miejsce poszła ratowniczka, a ktoś usiał
    > basenu pilnować. To, że świadek sobie ubzdurzył, że potrzebny jet
    > defibrylator nie rodzi żadnego skutku.

    Tu bym oponował... Byłem świadkiem, gdy osoba zasłabła, jeden z
    ratowników chciał wpakować tę osobę do małego samochodu i wieźć do
    szpitala Nie jestem lekarzem, ale akurat byłem na miejscu z kolegą,
    który jest lekarzem i ten po objawach stwierdził że w żadnym wypadku nie
    należy pakować tej osoby do samochodu, szczególnie małego. Nie pomagało
    to, że kolega jest lekarzem, a nie "przeszkolonym ratownikiem". Dopiero,
    gdy zdesperowany zagroził pobiciem strażnika, jeśli ten zdecyduje się
    tak "pomagać" spowodowała zmianę nastawienia tego i dopiero wtedy wpadł
    na pomysł, by wezwac pomoc lekarską. Przybyli na miejsce ratownicy
    potwierdzili, że wiezienie tej osoby zwykłym samochodem mogłoby jej
    zaszkodzić.... Więc to przeszkolenie tych ratowników jest takie sobie, a
    często uważają że maja wiedzę niczym lekarze po studiach i z doświadczeniem

    --
    http://zrzeda.pl