  • 1. Data: 2004-08-02 22:23:46
    Temat: Ustawa o dowodach zakupu/sprzedaży
    Od: "Julek" <j...@g...pl>

    Czy może ktoś mi wskazać ustawę określającą, co jest dowodem
    kupna/sprzedaży?

    Pozdrawiam, Juliusz Romanowski

  • 2. Data: 2004-08-02 22:36:53
    Temat: Re: Ustawa o dowodach zakupu/sprzedaży
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 3 Aug 2004, Julek wrote:

    >+ Czy może ktoś mi wskazać ustawę określającą, co jest dowodem
    >+ kupna/sprzedaży?

    Dowodem w celu... ?
    FYI: na przykład cel cywilny (pozwanie kontrahenta o zapłatę
    przed sąd) i skarbowy (podstawa do naliczenia lub odliczenia
    podatku) są różne.

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2004-08-03 06:09:42
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Tue, 3 Aug 2004 00:36:53 +0200, Gotfryd Smolik news naskrobał(a):

    niekoniecznie - faktura tu i tu :P

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 4. Data: 2004-08-03 07:35:36
    Temat: Odp: Ustawa o dowodach zakupu/sprzedaży
    Od: "brett" <b...@i...com.pl>

    Kodeks postępowania karnego, cywilnego, administracyjnego, ordynacja
    podatkowa - dowodem może być zasadniczo wszystko

    brett

  • 5. Data: 2004-08-03 07:41:43
    Od: "Julek" <j...@g...pl>

    wiadomości
    ezjan.zabrze.pl...

> [...]
    > FYI: na przykład cel cywilny (pozwanie kontrahenta o zapłatę
    > przed sąd) i skarbowy (podstawa do naliczenia lub odliczenia

    Chodzi o dowód zakupu jakiejś rzeczy - czy jeśli kupię coś na ebay i nie
    dostanę od osoby sprzedającej żadnej umowy (bo np. jej się nie chciało jej
    wydrukować, albo nie chce zapłacić podatku), to czy treść zapisanej aukcji
    na moim komputerze wystarczy jako dowód zakupu?
    Niestety z serwera ebay znikają treści aukcji po 90 dniach.

    Pozdrawiam, Juliusz Romanowski

  • 6. Data: 2004-08-03 08:05:13
    Od: "Przemyslaw Rokicki" <b...@l...myslnik.office.wycinamy.com>

    > Czy może ktoś mi wskazać ustawę określającą, co jest dowodem
    > kupna/sprzedaży?

    ustawa o rachunkowosci z 1994 (wraz z nowszymi przepisami)

    ustawa o VAT

    oba pod isip.sejm.gov.pl

    P.

  • 7. Data: 2004-08-03 08:07:17
    Od: "Przemyslaw Rokicki" <b...@l...myslnik.office.wycinamy.com>

> [...]
    > na moim komputerze wystarczy jako dowód zakupu?
    > Niestety z serwera ebay znikają treści aukcji po 90 dniach.

    to ze wygrales aukcje nie dowodzi ze z ania zaplaciles, predzej juz
    dowod dokonania przelewu, (wydruk z banku, poczy itp)

    P.

  • 8. Data: 2004-08-03 10:03:20
    Od: "Julek" <j...@g...pl>

    Użytkownik "Przemyslaw Rokicki"
    <b...@l...myslnik.office.wycinamy.com> napisał w wiadomości

    > ustawa o rachunkowosci z 1994 (wraz z nowszymi przepisami)

    Dzięki, o to chodziło!

  • 9. Data: 2004-08-03 11:11:14
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 3 Aug 2004, Sebol wrote:
> [...]
    >+ > FYI: na przykład cel cywilny (pozwanie kontrahenta o zapłatę
    >+ > przed sąd) i skarbowy (podstawa do naliczenia lub odliczenia

    IMO nieprawda.
    Dowodem księgowym jest faktura wystawiona zgodnie z zasadami:
    z napisem "FAKTURA VAT" u góry strony itp.
    Dowodem "cywilnym" jest IMO świstek podpisany przez stronę
    stronę przeciwną: "odebrałem" albo i sam podpis.

    Jeśli *przypadkiem* oba dowody są na tym samym świstku...
    Na nim może jeszcze być dajmy na to gwarancja - ale przecież
    fakt umieszczenia (na owym świstku) gwarancji nie ma nic
    do bycia fakturą, możemy się zgodzić ? ;)

    A może obiecujesz honorować (bądź wywalczyć w sądzie zapłatę
    na podstawie) faktury VAT "jakiekolwiek" (bez podpisów
    w szczególności) ? ;)
    Taka deklaracja z twojej strony może się przydać :)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 10. Data: 2004-08-03 13:25:49
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Tue, 3 Aug 2004 13:11:14 +0200, Gotfryd Smolik news naskrobał(a):

    > IMO nieprawda.

    nieprawdą jest że fakatura jest dowodem zakupu/sprzedaży w wszystkich
    rodzajach postępowań? coś mieszasz.