  • 1. Data: 2004-08-02 23:17:39
    Temat: dokument własności - brief czy umowa
    Od: "Piotr" <i...@v...pl>

    Witam,
    Zamowilem sobie autko u znajomych w Niemczech. Pewien czlowiek przywiozl mi je
    do Polski. Na briefie jest jego nazwisko jako czasowego wlasciciela. Na umowie
    kupna - moje. US upiera sie ze wlascicielem jest ten, ktorego nazwisko jest na
    briefie. Czy brief jast dokumentem nadrzednym w stosunku do umowy? Jak mozna
    dowiesc, ze on osoba czasowo wpisana byla uzytkownikiem pojazdu w dniach
    okreslonych na briefie.

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2004-08-03 08:58:00
    Temat: Re: dokument własności - brief czy umowa
    Od: "Traaq" <T...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotr" <i...@v...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    Jak mozna
    > dowiesc, ze on osoba czasowo wpisana byla uzytkownikiem pojazdu w

    umowa potwierdza dokonanie transakcji,
    brief potwierdza stan faktyczny na datę jego wydania
    IMHO problem leży w datach, z tego co wnioskuję umowa kupna
    jest na ciebie i ma date wcześniejszą niż brief
    jeżeli tak jest to może to oznaczać, iż po kupnie samochodu
    sprzedałeś go
    i nowy właściciel został wpisany do briefu.

    pozdr
    Traaq

  • 3. Data: 2004-08-03 09:41:55
    Od: "Piotr" <i...@v...pl>

> [...]
    > jeżeli tak jest to może to oznaczać, iż po kupnie samochodu
    > sprzedałeś go
    > i nowy właściciel został wpisany do briefu.

    Odwrotnie. Umowa jest na mnie z pozniejsza data. Osoba wpisana na briefie
    odstapila od kupna, gdy odkryla ze silnik jest inny (mniejszy i slabszy) niz
    wpisany do briefu. Ja wole nawet mniejszy (o litr mniej pali), wiec poprosilem
    aby kupila go dla mnie i przywiozla.

    pozdr

  • 4. Data: 2004-08-03 11:16:22
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 3 Aug 2004, Piotr wrote:
    [...]
    >+ wpisany do briefu. Ja wole nawet mniejszy (o litr mniej pali), wiec poprosilem
    >+ aby kupila go dla mnie i przywiozla.

    Tak wKF: mam gdzieś wyrok NSA nakazujący zapłacić podatki (chyba o VAT
    chodziło) z powodu dokonania "czynności gospodarczej" (pośrednictwa
    zakupu/sprzedaży).
    Podstawą żądania zapłaty podatku (z odsetkami i chyba innymi
    "dodatkami" :>) było dowód przedstawiony przez US, w postaci
    zeznania świadka (którym był "ostateczny kupujący") właśnie
    o treści "umawialiśmy się że kupi go dla mnie".
    :>

    Przypomnę iż powodem opodatkowania VATem *nie jest* "przejście
    własności" ale "wydanie towaru" :]

    Zaraz... ty się umawiałeś że ktoś ci coś kupi ?? ;)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 5. Data: 2004-08-03 13:50:33
    Od: "Traaq" <T...@p...onet.pl>

> [...]
    slabszy) niz
    > wpisany do briefu. Ja wole nawet mniejszy (o litr mniej pali), wiec

    No to niestety US ma rację, że się kwity nie zgadzają.
    Może umowę ty-osoba z briefu?
    Korekta/nowy brief?
    Na powyższym się nie znam.
    Popytaj na grupach samochodowych (albo lepiej - sprawdź w FAQu)

    pozdr
    Traaq

  • 6. Data: 2004-08-03 13:51:17
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]

    niz
    > wpisany do briefu. Ja wole nawet mniejszy (o litr mniej pali), wiec

    No to brakuje umowy zakupu pomiędzy tym z biefu a Tobą. Z tym, że to
    spowoduje komplikacje, bo w takim razie jest sfałszowana umowa
    kupna-sprzedaży w Niemczech. Inny sposób, to utrzymywać, że gość sprowadzał
    dla Ciebie i omyłkowo wpisał siebie jako właściciela, bo czasowo jechał
    samochodem, ale to wymaga wyprostowania briefa i zmiany umowy w Niemczech.

    Ja osobiście radził bym sprawę sprowadzić do faktycznego stanu rzeczy. Czyli
    Ty kupujesz od tego sprowadzającego. W żadnym wypadku nie należało go
    okupywać od Niemca, którego na oczy nie widziałeś. A jak samochód jest
    skradziony, a Niemca z umowy w ogóle nigdy nie było?

    Na marginesie, to urzędnicy po otrzymaniu takich dokumentów powinni je
    zabezpieczyć i złożyć doniesienie do prokuratury. Z tego co piszesz
    nieodparcie wynika, że co najmniej jeden z tych dokumentów jest sfałszowany.

  • 7. Data: 2004-08-03 15:19:32
    Od: Dredd<...@...pl>

    Moim zdaniem oba dokumenty stanowią dowód w sprawie podlegający
    ocenie i żaden z nich nie jest ważniejszy czy mniej ważny.
    Jeśli te dwa dokumenty prowadzą do odmiennych wniosków - US
    powinien przeprowadzić dalsze postępowanie dowodowe i wyjaśnić to
    nie poprzestając na samej umowie i briefie

    -> http://usenet.pomocprawna.info