  • 1. Data: 2004-08-02 19:49:48
    Temat: Jak uniknac komornika???
    Od: "Fat" <f...@w...pl>

    Moja zona ma do zwrotu pewna sume pieniedzy i nie jest w stanie jej spłacic
    ma za male dochody w stosunku do długu.
    -Mam pytanie czy moze komornik przejsc na moje dochody, jezeli tak to jak
    moge tego uniknac (intercyza czy rozdzielnosc majatkowa cos pomoga)

    Prosze o wszelka pomoc i z gory dziekuje

    pozdrawiam
    F@t

  • 2. Data: 2004-08-02 20:28:46
    Temat: Re: Jak uniknac komornika???
    Od: "Kaliope" <k...@w...pl>

    > -Mam pytanie czy moze komornik przejsc na moje dochody, jezeli tak to jak
    > moge tego uniknac (intercyza czy rozdzielnosc majatkowa cos pomoga)
    Jeśli macie wspólnotę majątkową małżeńską (a widzę, że tak) - ma prawo zająć
    Twoje dochody. Rozdzielność majątkowa nic nie pomoże, bo ureguluje stosunki
    majątkowe na przyszłość, a sprawa dotyczy długów z okresu trwania wspólnoty
    majątkowej.
    pozdr.
    K.

  • 3. Data: 2004-08-02 21:36:11
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Mon, 2 Aug 2004 22:28:46 +0200, Kaliope naskrobał(a):

> [...]
    > majątkowe na przyszłość, a sprawa dotyczy długów z okresu trwania wspólnoty

    nie może dopóki sąd nie nada klauzuli na męża.

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 4. Data: 2004-08-02 21:57:19
    Od: "kizzi" <j...@b...pl>

    Użytkownik "Sebol" <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl> napisał w wiadomości
    > Dnia Mon, 2 Aug 2004 22:28:46 +0200, Kaliope naskrobał(a):

    > nie może dopóki sąd nie nada klauzuli na męża.

    albo jeśli żona zaciągnęla dług przekraczający zwykły zarząd bez zgody
    małzonka np. kredyt w banku,

    kiz

  • 5. Data: 2004-08-03 06:08:48
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Mon, 2 Aug 2004 23:57:19 +0200, kizzi naskrobał(a):

    > albo jeśli żona zaciągnęla dług przekraczający zwykły zarząd bez zgody
    > małzonka np. kredyt w banku,

    nie ma znaczenia :) i tak sąd nada klauzule przy wspólności majątkowej.

  • 6. Data: 2004-08-03 07:50:06
    Od: "kizzi" <j...@b...pl>

    > Dnia Mon, 2 Aug 2004 23:57:19 +0200, kizzi naskrobał(a):

    > nie ma znaczenia :) i tak sąd nada klauzule przy wspólności majątkowej.

    no ale są jeszcze powództwa przeciwegzekucyjne
    kiz

  • 7. Data: 2004-08-03 08:50:34
    Od: "Traaq" <T...@p...onet.pl>

    Użytkownik "kizzi" <j...@b...pl> napisał w wiadomości

    > no ale są jeszcze powództwa przeciwegzekucyjne
    > kiz

    oczywiście, że są ale trzeba mieć podstawy,
    jak nie masz to lecisz w dodatkowe koszty postępowania
    i koszty zastępstawa drugiej strony
    czyli może byc po kilka tys pln za ruch

    pozdr
    Traaq

  • 8. Data: 2004-08-03 08:55:37
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    użytkownik Fat napisał(a):
> [...]
    > moge tego uniknac (intercyza czy rozdzielnosc majatkowa cos pomoga)
    >
    > Prosze o wszelka pomoc i z gory dziekuje

    Jedyną skuteczną metodą jest sądowe zniesienie wspólności majątkowej małżeńskiej
    z datą wsteczną (art. 52 krio) - z datą z przed powstania długu. Uwzględnienie
    takiego powództwa jednak w tej sytuacji nie może zmierzać tylko i wyłącznie do
    pokrzywdzenia wierzycieli. Duże znaczenie miałby tu charakter długu
    zaciągniętego przez małżonkę.

    --
    JOHNSON :)

  • 9. Data: 2004-08-03 18:53:01
    Od: "Fat" <f...@w...pl>

    Użytkownik "Johnson" <j...@a...pl.nospam> napisał w wiadomości
    > Duże znaczenie miałby tu charakter długu
    > zaciągniętego przez małżonkę.
    >
    > --
    > JOHNSON :)

    Jest to zwrot odszkodowania pobranego okolo 3 lat temu(nie bylismy jeszcze
    małżeństwem). Natomiast zasadzone to zostało tydzien temu.

    Jeszcze jedno pytanie czy ten dług powstal 3 lata temu
    czy w dniu ogłoszenia (uprawomocnieniu) sie wyroku??

    pozdr F@t