  • 1. Data: 2006-03-31 22:02:10
    Temat: Upadłośc dłużnika a wpłacona przez niego kaucja.
    Od: "DJ" <b...@t...jest.fajnie>

    Witam,
    prowadzę firmę usługową, która klientom dzierżawi urządzenia, za którą oni
    wpłacają kaucje. Jeden z klientów ogłosił upadłość. Odebrałem więc od niego
    urządzenia, wystawiłem dokument potwierdzający zwrot sprzętu na którym
    wykazałem kwotę należną do zwrotu. Jako że klient miał zaległe faktury za
    świadczone usługi, potrąciłem je od kaucji i różnice zwróciłem klientowi.
    Ale teraz syndyk chce zwrotu całej kaucji, twierdząc, że swoje
    wierzytelności mam zgłosić i cierpliwie czekać na pieniądze. Czy
    rzeczywiście syndyk ma racje? Kwota potrąconych faktur to kilkaset złotych,
    co ryzykuję, jeżeli mimo wszystko nie zwrócę mu tych pieniędzy?

    Z góry dziękuję za pomoc.

    Pozdawiam,
    DJ

  • 2. Data: 2006-04-01 08:23:18
    Od: "gringo77" <g...@b...pl>

    witaj,

    chyba syndyk ma racje
    liczy sie data upadlosci
    jezeli cos pozniej wzioles z masy upadlosciowej to musisz to oddac z
    powrotem do tejze masy
    pieniedzy to juz chyba nie zobaczysz, bo
    chyba banki maja pierszenstwo
    chyba musisz isc da adwokata niestety zeby sie dokladnie dowiedziec

    pozdrowa
    gringo

  • 3. Data: 2006-04-01 09:17:42
    Od: "DJ" <b...@t...jest.fajnie>

    Użytkownik "gringo77" <g...@b...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > pieniedzy to juz chyba nie zobaczysz, bo
    > chyba banki maja pierszenstwo
    > chyba musisz isc da adwokata niestety zeby sie dokladnie dowiedziec

    Dzięki za odpowiedź. Chyba więc odpuszczę, adwokat kosztowałby więcej niż
    wynosi wartość kaucji, poza tym szkoda czasu i nerwów.

    Pozdrawiam,
    DJ