  • 1. Data: 2006-03-31 20:22:15
    Temat: podatek za użytkownanie gruntu
    Od: "magi" <m...@w...net>

    Mam pytanie dziś upływa termin płatności podatku za wieczyste użytkowanie
    gruntu. Mieszkanie a co za tym idzie i grunt pod nim należy, a raczej
    należał do mamy która 15 marca zmarła. Wiem, że można było starać sie o
    częsciowe umorzenie, gdy przychod na członka rodziny nie przekracza 1000 zł.
    W mieszkaniu mamy jest zameldowana jeszcze siostra, ja mieszkam osobno. Nie
    było jeszcze sprawy spadkowej. Dziś z siostra próbowałyśmy napisac jakies
    podanie o umorzenie czesci gdyz siostra zarabia 600 zł i nie stac ją na
    taką kwote, ale powiedziano nam że tylko właściciel mieszkania może się
    starać. Skoro my nic nie możemy to czy mamy płacić za mamę ten podatek.
    Teoretycznie przeciez ja wcale nei musiałam wiedziec czy takie coś sie
    płaci, ja tego nie płace, mogę myslec ze mama juz to opłaciła czy mogą
    naliczać odsetki karne jak napisali w wezwaniu i komu?

    pozdrawiam
    magi

  • 2. Data: 2006-04-01 08:46:13
    Temat: Re: podatek za użytkownanie gruntu
    Od: "mądrala" <jarekm_jasien(_wytnij_to_)@o2.pl>

    moga i będą,
    bo spadek nabywa się zwykle z data jego otwarcia
    czyli z chwila śmierci spadkodawcy
    i od tej pory ma się tez obowiązek
    opłacania opłaty za uz wieczyste.
    Przy czym zauważyłbym, że to nie jest podatek
    ale to bez znaczenia i tak w razie ostatecznym masz komornika.
    tyle że nie skarbowego bo to naleznośc gminy pewnie
    i solodarnie obciąża wszystkich spadkobierców o ile dobrze pamiętam.
    Najlepiej przejści się do gminy - o ile to grunt gminny
    i ustalić co i jak osobiście.

    mądrala

  • 3. Data: 2006-04-01 10:58:15
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "mądrala" <jarekm_jasien(_wytnij_to_)@o2.pl> napisał w wiadomości
    03.jasien.net...
    > moga i będą,
    > bo spadek nabywa się zwykle z data jego otwarcia
    > czyli z chwila śmierci spadkodawcy
    > i od tej pory ma się tez obowiązek
    > opłacania opłaty za uz wieczyste.

    Raczej od momentu wydania postanowienia sądu o nabyciu spadku + trzy
    tygodnie na uprawomocnienie się.

  • 4. Data: 2006-04-01 11:50:28
    Od: "mądrala" <jarekm_jasien(_wytnij_to_)@o2.pl>

    wiadomości news:442e5880$0$1465$f69f905@mamut2.aster.pl...

> [...]
    wiadomości
    03.jasien.net...

    > Raczej od momentu wydania postanowienia sądu o nabyciu spadku + trzy

    no a kto zapłaci opłaty za tę lukę czasową,
    która może trwać dowolnie długo,
    jak spadkobiercy nie pójda do sądu

    m.

  • 5. Data: 2006-04-01 13:12:13
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    > no a kto zapłaci opłaty za tę lukę czasową,
    > która może trwać dowolnie długo,
    > jak spadkobiercy nie pójda do sądu

    Moim zdaniem masa spadkowa powinna być pomniejszona o należne opłaty. Chyba
    nie oczekujesz że ktoś będzie płacić cokolwiek za zmarłego nie mając
    jakiegokolwiek tytułu prawnego. Nikt nikogo nie może smusić do przyjecia
    spadku.

  • 6. Data: 2006-04-02 08:52:42
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Boombastic napisał(a):
    > Chyba
    > nie oczekujesz że ktoś będzie płacić cokolwiek za zmarłego nie mając
    > jakiegokolwiek tytułu prawnego. Nikt nikogo nie może smusić do przyjecia
    > spadku.

    ale jeśli przyjął, to nabył własność od chwili śmierci spadkodawcy

    KG

  • 7. Data: 2006-04-02 09:30:59
    Od: "mądrala" <jarekm_jasien(_wytnij_to_)@o2.pl>

    > ale jeśli przyjął, to nabył własność od chwili śmierci spadkodawcy
    >
    > KG

    a skąd wiadomo że ktoś przyjął albo nie przyjął
    jak nie ma żadnych oświadczeń ani postanowienia w sądzie
    przez całe dziesiątki lat ?
    Powiedzcie kto płacić w takich wypadkach powinien ?
    a to jest bardzo pospolite, że nie przeprowadza się
    latami postepowań spadkowych.
    Chciałbym po prostu usłyszeć, kto ma płacić,
    bo pomniejszanie masy spadkowej
    nie jest rozwiązaniem opartym na zadnym przepisie.
    Jedyne co można zrobić aby jako spadkobierca uwolnic się od
    obowiązu zapłaty, to złożyć oświadczenie o odrzuceniu spadku.
    i to w ciągu 6 miesięcy od powzięcia wiadomości.
    Potem skutki jak w przyjęciu prostym.

    Jednak płaca spadkobiercy.

    m.

  • 8. Data: 2006-04-03 15:01:03
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    mądrala napisał(a):
    > Powiedzcie kto płacić w takich wypadkach powinien ?
    > a to jest bardzo pospolite, że nie przeprowadza się
    > latami postepowań spadkowych.
    > Chciałbym po prostu usłyszeć, kto ma płacić,

    wniosek o stwierdzenie nabycia spadku może złożyć także wierzyciel
    (każdy kto ma w tym interes prawny)
    więc jeśli chce dochodzić zapłaty, to niech sobie ustala kto jest
    spadkobiercą

    KG

  • 9. Data: 2006-04-03 18:39:54
    Od: "jano1" <j...@e...pl>

> [...]
    > (każdy kto ma w tym interes prawny)
    > więc jeśli chce dochodzić zapłaty, to niech sobie ustala kto jest

    tytuł gmina wystawia na użytkownika takiego gruntu i jeśli chodzi o podatki,
    to raczej nie wnika,kto jest właścicielem
    (maiałem tak z "wieczystym")