  • 1. Data: 2006-03-31 19:04:44
    Temat: zasiłek pogrzebowy
    Od: "czarelka" <c...@w...wp.pl>

    Witam.
    Czy po śmierci osoby która była na zasiłku przedemerytalnym tzw.
    "pomostowym" przysługuje rodzinie zasiłek pogrzebowy , bo właśnie moja
    znajoma została odesłana z ZUS-u z kwitkiem.
    Może ktoś miał podobny przypadek ?

    ---
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2006-04-01 06:14:09
    Temat: Odp: zasiłek pogrzebowy
    Od: "bubu" <j...@t...pl>

    Użytkownik czarelka <c...@w...wp.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:e0jufu$fid$...@i...gazeta.pl...
> [...]
    > "pomostowym" przysługuje rodzinie zasiłek pogrzebowy , bo właśnie moja
    > znajoma została odesłana z ZUS-u z kwitkiem.

    A czy Twoja znajoma przedłożyła właściwe dokumenty ???
    Ja już po pogrzebie musiałem dostarczyć do ZUS-u nast.dok.

    1.Fakturę z zakładu pogrzebowego za trumnę i dokonanie pogrzebu lub
    kremacji .
    2.Akt zgonu
    3.Dowód osobisty osoby uprawnionej i załatwiającej pogrzeb
    4.Numer konta bankowego w/w osoby

    Nic więcej.

    To wszystko.Od dnia 1 marca br wypłacany zasiłek wynosi 5057.24 PLN
    Właśnie przechodziłem tą procedurę i taką kwotę przelano mi na moje konto.
    Zmarła osoba była emerytem. Sądzę,że przy zasiłku przedemerytalnym ,
    pomostowym
    też są pobierane składki na należny zasiłek pogrzebowy.
    Jacek

  • 3. Data: 2006-04-01 09:48:14
    Temat: Re: zasiłek pogrzebowy
    Od: "czarelka" <c...@w...wp.pl>

    Użytkownik "bubu" <j...@t...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik czarelka <c...@w...wp.pl> w wiadomości do grup
    > dyskusyjnych napisał:e0jufu$fid$...@i...gazeta.pl...

    > A czy Twoja znajoma przedłożyła właściwe dokumenty ???

    Dostarczyła niezbędne dokumenty a pani w okienku poiformowałą ją że w
    przypadku śmierci osoby będącej na zasiłku przedemerytalnym ZUS nie wypłaca
    zasiłku. Jak na mój gust to coś tu nie gra, przecież człowiek pracował ponad
    30 lat , opłacał wszystkie składki i teraz po jego śmierci żona nie dostaje
    nic?

    ---
    pozdrawiam

  • 4. Data: 2006-04-03 08:39:05
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu czarelka porozsypywal nastepujace haczki:
> [...]
    > "pomostowym" przysługuje rodzinie zasiłek pogrzebowy , bo właśnie moja
    > znajoma została odesłana z ZUS-u z kwitkiem.
    http://www.zus.pl/swiadcze/emer004.htm
    Ja ostatnio robilem rozeznanie w sprawie zasilku pogrzebowego po osobie
    bedacej na rencie socjalnej. Zasilek moze dostac jedynie ktores z
    rodzicow/dzieci/rodzenstwa zmarlego, pod warunkiem ze pracuja (maja
    oplacane ubezpieczenie spoleczne).
    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl