  • 1. Data: 2006-04-01 00:53:16
    Temat: Jak dostac mieszkanie..???????
    Od: "Poszukujaca" <k...@w...pl>

    zalozmy taka sytuacje jest soie mlody czlowiek ma 24 lata jakas tam
    prace zarobki ok 900zl mieszka z rodzicami z siostra i malym dzieckiem
    w malym mieszkaniu chcialy sie wyprowadzic z domu usamodzielnic
    chcialby miec wlasne mieszkanie nawet male jak taka osoba mieszkajaca w
    warszawie chcaca w przyszlosci zalozyc rodzine usamodzielnic sie moze
    dostac mieszkanie gdzie sie powinna zglosic i co powinna i gdzie napiac
    czy wogole sa jakies szanse w polsce na rozpoczecie samodzielnego zycia
    bez kupowania mieszkania jak dostac mieszkanie od panstwa w miare
    szybkim czasie i zaczac normalnie zyc .......????

  • 2. Data: 2006-04-01 01:51:59
    Temat: Re: Jak dostac mieszkanie..???????
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia 31 Mar 2006 16:53:16 -0800, Poszukujaca napisał(a):

    > zalozmy taka sytuacje jest soie mlody czlowiek ma 24 lata jakas tam
    > prace zarobki ok 900zl mieszka z rodzicami z siostra i malym dzieckiem
    > w malym mieszkaniu...

    ...brakuje mu tylko fajnego samochodu, nawet małego, nie musi być Mercedes
    S-klasa, wystarczy Audi A3, gdzie powinien sie zgłosić i co i gdzie napisać
    żeby dostać jakiś fajny samochód od państwa?

    Hehehe :))

    Jeśli nie możesz kupić mieszkania na wolnym rynku, to masz cztery opcje do
    wyboru:

    * mieszkanie komunalne (kwaterunek) - kolejki są długie, na 2-3-4-5 lat do
    przodu, mieszkań jest mało, w 99% przypadków to kiepskie lokale, do
    generalnego remontu, po jakiś melinach ew. po eksmisjach, lokale w
    kiepskich dzielnicach i z kiepskim towarzystwem dookoła

    * alternatywą dla kwaterunku jest TBS - kupujesz prawo do zajmowania lokalu
    za powiedzmy 50 tysięcy, ale w zamian za to płacisz 1000 zł miesięcznie
    czynszu, podczas gdy czynsz za analogiczny lokal np.
    spółdzielczo-własnościowy wynosi 300 zł (a np. 700 zł to mogłaby być rata
    Twojego kredytu, więc gdzie tu sens?). Lokalu z TBS bodajże nie można
    wykupić na własność (ale nie mam pewności).

    * wyprowadź się z miasta i kup mieszkanie na wolnym rynku, w mniejszej
    miejscowości - widuje się ogłoszenia z cenami rzędu 20-50 tysięcy za
    niewielkie mieszkanie, wtedy możesz wziąć niewielki kredyt i kupić.
    Dodatkowo czasem można spotkać oferty sprzedaży mieszkań w kamienicach
    bezczynszowych.

    * weź się do roboty i sam(a) zarób na własne mieszkanie, a dopóki nie
    zarobisz (lub przynajmniej nie uzyskasz zdolności kredytowej) - wynajmuj.
    Tak robią setki tysięcy osób przez całe lata i świat im się na głowe nie
    wali - znaczy, da się tak żyć :)

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 3. Data: 2006-04-01 02:08:53
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Poszukujaca wrote:
> [...]
    > bez kupowania mieszkania jak dostac mieszkanie od panstwa w miare
    > szybkim czasie i zaczac normalnie zyc .......????

    Dostać nic nie dostaniesz, bo to już nie te czasy.
    Pracuj i odkładaj ile się da, dopóki mieszkasz z rodzicami koszty życia
    masz niewielkie.
    Odłóż jakieś 30 tyś, potem na 20 tyś weźmiesz kredyt i możesz szukać
    jakiegoś pokoju z kuchnią. Za 50 tyś coś już kupisz, z tym, że może nie
    koniecznie w Warszawie.
    Szukaj aż znajdziesz.

  • 4. Data: 2006-04-01 06:15:30
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <h.redhunter@[BEZ TEGO)poczta.fm>

    Uzytkownik "Poszukujaca" <k...@w...pl> napisal w wiadomosci
    s.com...
    > zalozmy taka sytuacje

    To zart prima aprilisowy, prawda?:)

    HaNkA

  • 5. Data: 2006-04-01 07:05:54
    Od: KrzysiekPP <k...@N...op.pl>

    > bez kupowania mieszkania jak dostac mieszkanie od panstwa w miare

    hahahahaha ....

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 6. Data: 2006-04-01 08:07:52
    Od: "Momus" <fjk1@póćżtą.wp.pł>

> [...]
    > bez kupowania mieszkania jak dostac mieszkanie od panstwa w miare
    > szybkim czasie i zaczac normalnie zyc .......????

    Od Państwa, czyli ode mnie? Czy od państwa, tzn. od nas?
    Zanim ponowne zapytasz, zajrzyj do Słownika Języka
    Polskiego.

    BTW. There ain't no such thing as a free lunch.

    --

    Momus

  • 7. Data: 2006-04-01 11:05:01
    Od: "Lukasz" <l...@p...onet.WYTNIJpl>

    IMHO najlepsze rozwiązanie, to własnościowe na kredyt. Zwykle bierze się na
    długi okres (25 lat), ale w życiu często zdarzają się różne przypadki: np.
    za 20 lat odziedziczysz po rodzicach itp. Zwykle taki kredyt spłaca się
    szybciej, niż planuje. Poza tym małżestwu bez dziecka jest łatwiej (2
    pensje).

    Nie wynajmuj mieszkania, ani nie bierz w TBS-ie, bo te same pieniądze dajesz
    komuś w prezencie, zamiast powiększać swój kapitał. Jeśli będziesz spłacał
    ratę za własnościowe, to każda rata (minus odsetki) powiększa Twój kapitał.

    --
    Lukasz
    N 50 05' 04"

  • 8. Data: 2006-04-01 11:06:08
    Od: "Heming" <heming@wytnij_to.gazeta.pl>

    Uzytkownik "Poszukujaca" <k...@w...pl> napisal w wiadomosci
    s.com...

    [cut]

    Halo. Puk, puk! Komuna sie skonczyla 16 lat temu i nawet PiS nie zdola jej
    reaktywowac!

  • 9. Data: 2006-04-01 13:10:30
    Od: "Lookasik" <l...@p...o2.pl>

    Użytkownik "Heming" <heming@wytnij_to.gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > [cut]
    >
    > Halo. Puk, puk! Komuna sie skonczyla 16 lat temu i nawet PiS nie zdola jej

    pewny jestes ??? ja sie troche boje...

  • 10. Data: 2006-04-01 14:55:20
    Od: "Heming" <heming@wytnij_to.gazeta.pl>

    Użytkownik "Lookasik" <l...@p...o2.pl> napisał w wiadomości