  • 21. Data: 2010-10-01 10:03:29
    Temat: Re: Umowa lojalki
    Od: "Krzysztof" <k...@a...pl>

    news:i84aqe$jat$1@news.onet.pl...

    > Ale nie za bardzo zrozumiałeś problem. :(

    A Ty chyba nie za bardzo doczytałeś :)

    > Nie możesz go tak sobie wyrzucić tylko możesz wszcząć pewną procedurę.

    Przecież dokładnie to właśnie napisałem.
    Wszczęcie procedury wiąże się jednoznacznie z tym, że uznałem umowę za
    nieważną.
    Gdyby było inaczej, to lokator mógłby zaskarżyć mój wniosek o eksmisję jako
    moje niewywiązywanie się z postanowień umowy.

    K.

  • 22. Data: 2010-10-01 10:09:03
    Od: SQLwiel <n...@c...pl>

    W dniu 2010-10-01 11:11, Krzysztof pisze:
    > "SQLwiel" <n...@o...pl> napisał

    > Znaczy się - lokator nie płaci, ale ja nadal muszę mu wynajmować
    > mieszkanie?

    Jeśli tego nie ująłeś w umowie, to niestety, dokładnie (QM) tak.
    Kontrahent może Cię pozwać do sądu "no i ch.j, że ja nie płacę! On się
    ma wywiązywać! (i ew. sądzić się ze mną o zapłatę)"

    Są jednak akty nadrzędne, np. Ust. o Własn. Lokali pozwala zlicytować
    mieszkanie dłużnika.

    --
    Dziękuję.
    Pozdrawiam.

  • 23. Data: 2010-10-01 10:19:50
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Krzysztof wrote:

    > "Massai" <t...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Masz jakieś wątpliwości?

    Owszem, mam. Tzn. mam wątpliwości po jakim czasie niepłacenia można ją
    zerwać.
    Nie zapłacił za pierwszy miesiąc - i już?

    --
    Pozdro
    Massai

  • 24. Data: 2010-10-01 10:23:45
    Od: "Krzysztof" <k...@a...pl>

    "SQLwiel" <n...@c...pl> napisał

    > Jeśli tego nie ująłeś w umowie, to niestety, dokładnie (QM) tak.

    Ale co miałoby być ujęte? Klauzula, że jeśli jedna strona nie wywiązuje się
    z umowy, to druga też nie musi?
    Przecież to logiczne, że umowa dotyczy dwóch stron i obie strony powinny
    wywiązywać się z jej warunków. Jeśli tak się nie dzieje, to oznacza, że
    umowa została zerwana przez stronę, która pierwsza przestała się z niej
    wywiązywać. Ergo - umowa przestaje mieć rację bytu, więc podaj mi powód,
    dla którego druga strona miałaby wówczas respektować jej warunki.

    > Kontrahent może Cię pozwać do sądu "no i ch.j, że ja nie płacę! On się ma
    > wywiązywać! (i ew. sądzić się ze mną o zapłatę)"

    Idąc tym tokiem myślenia uważasz, że mam prawo żądać od sprzedawcy na
    Allegro wysyłki towaru pomimo, iż nie uiściłem zapłaty?
    Albo żądać od operatora telefonicznego czy dostawcy prądu świadczenia
    usług, chociaż rok zalegam z opłatami?

    K.

  • 25. Data: 2010-10-01 10:31:36
    Od: "Krzysztof" <k...@a...pl>

    > Owszem, mam. Tzn. mam wątpliwości po jakim czasie niepłacenia można ją
    > zerwać.
    > Nie zapłacił za pierwszy miesiąc - i już?

    A jeśli pracodawca nie płaci Ci wynagrodzenia, to rozwiązujesz umowę od
    razu czy czekasz na lepsze czasy?
    Szczerze mówiąc nie wiem po jakim czasie. Jeśli nie ma żadnego zapisu w
    umowie, to logicznie rzecz biorąc w dowolnie wybranym momencie.

    K.

  • 26. Data: 2010-10-01 10:32:10
    Od: gr <j...@w...pl>

    On 1 Paź, 10:53, "Massai" <t...@w...pl> wrote:

    > IMO przed sądem pozycja pracownika byłaby dość mocna, bo jednak "z
    > czegoś muszę żyć" a niewypłacanie odszkodowania jest jakby nie było
    > powaznym naruszeniem postanowień umowy.

    I pewnie tego bał się mój były pracodawca.

  • 27. Data: 2010-10-01 10:35:48
    Od: gr <j...@w...pl>

    On 1 Paź, 11:54, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    >    Raczej Ty.

    >    Bo spp tak twierdzi? ;)
    >
    >    Sprawa jest jasno zdefiniowana w KP, a tutaj tyle znanych dyskutantów
    > dało się wpuścić w maliny...
    >
    > "Zakaz konkurencji, o którym mowa w § 1, przestaje obowiązywać przed
    > upływem terminu, na jaki została zawarta umowa przewidziana w tym
    > przepisie, w razie ustania przyczyn uzasadniających taki zakaz lub
    > niewywiązywania się pracodawcy z obowiązku wypłaty odszkodowania."
    >
    > --
    > Liwiusz

    no to koniec dyskusji przynajmniej w tej kwestii.

    Chyba mój prawnik też to wiedział ;)

  • 28. Data: 2010-10-01 11:21:52
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    andrzej napisal:
    > Jak nie będzie płacił, to jestem zwolniony z umowy.

    Nie jesteś. Przejrzyj sobie:
    http://www.prawo.egospodarka.pl/38003,Umowa-o-zakazi
    e-konkurencji-a-brak-okreslenia-odszkodowania,1,34,3
    .html

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 29. Data: 2010-10-01 11:32:35
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-10-01 11:54, Liwiusz pisze:

> [...]
    > przepisie, w razie ustania przyczyn uzasadniających taki zakaz lub
    > niewywiązywania się pracodawcy z obowiązku wypłaty odszkodowania."

    Tak, prawda.
    Ale czyż nie rozmawiamy o umowie która _nie_przewidywała_ wypłacania
    żadnej rekompensaty z tego tytułu? ;)

    --
    spp

  • 30. Data: 2010-10-01 11:38:04
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-10-01 13:21, Jacek_P pisze:

    > Nie jesteś. Przejrzyj sobie:
    > http://www.prawo.egospodarka.pl/38003,Umowa-o-zakazi
    e-konkurencji-a-brak-okreslenia-odszkodowania,1,34,3
    .html

    Tego artykułu szukałem. :)

    --
    spp