  • 1. Data: 2010-09-30 17:36:28
    Temat: praca samorządowca w nadgodzinach - na przykładzie
    Od: ">>Galeon<<" <s...@w...pl>

    Samorządowiec, który normalnie pracuje poniedziałek - piątek jeszcze
    jakiś czas temu zgodnie z kodeksem pracy za np. kilka nadgodzin w sobotę
    mogl odebrac caly dzien wolny na tygodniu (lub teoretycznie
    wynagrodzenie) ale skupmy sie na odbieraniu dnia wolnego.

    Tutaj podstawa prawna (mam nadzieje ze dobra)
    http://www.prawo.egospodarka.pl/44514,Dzien-wolny-za
    -prace-w-sobote,1,34,3.html

    Jednak jak wiemy jest cos takiego jak ustawa o pracownikach
    samorządowych, a z niej wynika ze pracownik odbiera godziny za godzine.

    Czyli jesli pracuje w sobote lub niedziele 4-5 godzin to tyle sobie moge
    odebrac na tygodniu...

    Czy tutaj nie ma sprzeczności ? Czy może blednie interpretuje ustawa o
    pracownikach samorządowych ?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2010-10-01 07:04:10
    Od: "mecenas" <m...@o...pl>

    Użytkownik ">>Galeon<<" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > odebrac na tygodniu...
    >
    > Czy tutaj nie ma sprzeczności ? Czy może blednie interpretuje ustawa o

    Tutaj masz rozwiązanie:

    art. 42 ust. 4 ustawy:
    Pracownikowi samorządowemu za pracę wykonywaną na polecenie przełożonego w
    godzinach nadliczbowych przysługuje, według jego wyboru, wynagrodzenie albo
    czas wolny w tym samym wymiarze, z tym że wolny czas, na wniosek pracownika,
    może być udzielony w okresie bezpośrednio poprzedzającym urlop wypoczynkowy
    lub po jego zakończeniu.

    Na przyszłość to proszę najpierw poczytac przepisy, a później pytać.

    Michał

  • 3. Data: 2010-10-01 14:03:55
    Od: ">>Galeon<<" <s...@w...pl>

    W dniu 2010-10-01 09:04, mecenas pisze:

> [...]

    > albo czas wolny w tym samym wymiarze, z tym że wolny czas, na wniosek
    > pracownika, może być udzielony w okresie bezpośrednio poprzedzającym

    Tylko ze ustawa o pracownikach samorzadowych mowi jedynie o pracy w
    godzinach nadliczbowych zas kodeks pracy rozroznia prace w godzinach
    nadliczbowych od tych np w niedziele i swieta
    i jak to sie ma do tego
    http://www.prawo.egospodarka.pl/55215,Pracownik-samo
    rzadowy-a-godziny-nadliczbowe,1,34,3.html