    From: "Krzysztof" <k...@a...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Umowa lojalki
    Date: Fri, 1 Oct 2010 12:23:45 +0200

    "SQLwiel" <n...@c...pl> napisał

    > Jeśli tego nie ująłeś w umowie, to niestety, dokładnie (QM) tak.

    Ale co miałoby być ujęte? Klauzula, że jeśli jedna strona nie wywiązuje się
    z umowy, to druga też nie musi?
    Przecież to logiczne, że umowa dotyczy dwóch stron i obie strony powinny
    wywiązywać się z jej warunków. Jeśli tak się nie dzieje, to oznacza, że
    umowa została zerwana przez stronę, która pierwsza przestała się z niej
    wywiązywać. Ergo - umowa przestaje mieć rację bytu, więc podaj mi powód,
    dla którego druga strona miałaby wówczas respektować jej warunki.

    > Kontrahent może Cię pozwać do sądu "no i ch.j, że ja nie płacę! On się ma
    > wywiązywać! (i ew. sądzić się ze mną o zapłatę)"

    Idąc tym tokiem myślenia uważasz, że mam prawo żądać od sprzedawcy na
    Allegro wysyłki towaru pomimo, iż nie uiściłem zapłaty?
    Albo żądać od operatora telefonicznego czy dostawcy prądu świadczenia
    usług, chociaż rok zalegam z opłatami?

    K.