  • 11. Data: 2013-04-11 15:23:38
    Temat: Re: Ukradziony opis aukcji
    Od: Maurycy Poszepszyński <s...@a...com>

    Użytkownik - Budzik napisał::
    > Osobnik posiadający mail a...@l...SPAM_PRECZ.com napisał(a) w
    poprzednim odcinku co następuje:

    > Zwykły opis co sprzedaje, jak wyglada wysyłka, jakie warunki musi spełnić
    > kupujący, dlaczego wybór akurat mnie jest dobrym wyborem, jak sie
    > skontaktować itp.
    > Raptem z 10 punktów.
    >
    > Nie wiem jaka jest prawna definicja unikalnego dzieła, natomiast potocznie
    > napewno bym tego za takowe nie uznał :)

    No chyba, ze napisane trzynastozgłoskowcem. ;-)

  • 12. Data: 2013-04-11 15:39:29
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-04-11 15:23, Maurycy Poszepszyński pisze:

    > No chyba, ze napisane trzynastozgłoskowcem. ;-)

    Co za różnica? Proza jest mniej chroniona? Wręcz przeciwnie - ten
    przykład trzynastozgłoskowca sugeruje, że opis produktu JEST chroniona
    prawem autorskim.

    --
    Liwiusz

  • 13. Data: 2013-04-11 15:39:53
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-04-11 15:05, Bydlę pisze:

    > Czytałeś temat?

    Ja tak.

    --
    Liwiusz

  • 14. Data: 2013-04-11 16:31:39
    Od: poszukiwacz <o...@g...com>

    Liwiusz wrote:

    > Zupełnie nie rozumiem Twojego toku rozumowania. Co ma do tego
    > "powszechna dostępność towaru"? Uważasz, że mogę dowolnie dysponować np.
    > tekstami recenzji filmów?

    Według ciebie opis towaru to recenzja?
    Miałem na myśli to co ZAWSZE jest opisem towaru a nie czymś więcej.

  • 15. Data: 2013-04-11 16:34:19
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 11.04.2013 15:39, Liwiusz pisze:

    > Co za różnica? Proza jest mniej chroniona? Wręcz przeciwnie - ten
    > przykład trzynastozgłoskowca sugeruje, że opis produktu JEST chroniona
    > prawem autorskim.

    Mhm. Czyli jak w ogłoszeniu napiszę, że "Sprzedaję skuter Honda
    Foresight, rocznik 1999, kolor czerwony" to już nikt nie ma prawa
    napisać bez mojej zgody że sprzedaje skuter Honda Foresight, rocznik
    1999, kolor czerwony?

  • 16. Data: 2013-04-11 16:40:11
    Od: Krzysztof Jodłowski <b...@p...onet.pl>

    > Miałem na myśli to co ZAWSZE jest opisem towaru a nie czymś więcej.

    A dalej idąc jak ktoś sprzedaje wysoki, biały wazonik z niebieskimi
    kwiatkami, to wersji sposobów jego opisu jest skończona i dość mała
    ilość. Ale przy bardziej skomplikowanych towarach wersji oczywiście może
    być zdecydowanie więcej. Nie zmienia to faktu, że każdy może opisać
    towar dowolnie i bardzo ciężko będzie dowieść że "ktoś skopiował mój
    opis" a nawet jeśli brzmienie jest identyczne, to jeszcze trzeba
    dowieść że to dzieło autorskie.

    --
    pozdrawiam
    Krzysztof

  • 17. Data: 2013-04-11 17:39:07
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 11 Apr 2013, Andrzej Lawa wrote:

> [...]
    > rocznik 1999, kolor czerwony" to już nikt nie ma prawa napisać bez mojej
    > zgody że sprzedaje skuter Honda Foresight, rocznik 1999, kolor czerwony?

    Celne.
    Tym co powodowałoby ochronę przy "trzynastozgłoskowcu" byłaby
    wartość dodana, powszechnie znana pod kryptonimem "woda" ;)

    Nie zmienia to faktu, iż najistotniejszym elementem potencjalnego
    naruszenia PA jest wspomniana literówka.
    Niewątpliwie NIE jest to element "oczywiscie" wynikły
    z dobrego opisu :)

    pzdr, Gotfryd

  • 18. Data: 2013-04-11 17:44:30
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-04-11 16:34, Andrzej Lawa pisze:

> [...]
    > Foresight, rocznik 1999, kolor czerwony" to już nikt nie ma prawa
    > napisać bez mojej zgody że sprzedaje skuter Honda Foresight, rocznik

    Takie opisy aukcji robią tylko popierdułki i faktycznie nie będzie to
    unikalne dzieło, tylko lakoniczne wymienienie przedmiotu sprzedaży.
    Można sobie jednak wyobrazić nawet kilkuzdaniowy opis będący podlegający
    ochronie.

    --
    Liwiusz

  • 19. Data: 2013-04-11 19:18:57
    Od: poszukiwacz <o...@g...com>

    Gotfryd Smolik news wrote:
    > Nie zmienia to faktu, iż najistotniejszym elementem potencjalnego
    > naruszenia PA jest wspomniana literówka.
    > Niewątpliwie NIE jest to element "oczywiscie" wynikły
    > z dobrego opisu :)

    Osoba przywłaszczająca może przedstawić zaświadczenie o
    dysortografii :)

  • 20. Data: 2013-04-11 19:57:57
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail o...@g...com napisał(a) w poprzednim odcinku
    co następuje:

    > Osoba przywłaszczająca może przedstawić zaświadczenie o
    > dysortografii :)

    Ale oczym teraz dyskutujemy?
    Czy opis jest bezspornie mój, czy zbieżnośc jest przypadkowa?
    Musicie uwierzyc na słowo, ze jest bezspornie skopiowany z mojej aukcji.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Dzieci stają się podobne do tego, co o nich myślimy."