  • 11. Data: 2004-10-01 23:09:04
    Temat: Re: Ubezpieczenie i leczenie osoby bezrobotnej
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    latet wrote:

    > A jak taki osobnik ani pracujący, ani bezrobotny (umowy o dzieło
    > jeszcze bez ZUSu) - rozwiązuje sprawę ubezp. zdrowotnego?

    Nijak albo prywatnie. Było kiedyś (i chyba nadal jest) coś takiego pod
    tytułem SEGMA (kawałek Compensy). Pełne ubezpieczenie kosztów leczenia.
    Dość drogo, ale taniej niż składki na chore kasy (AFAIR do 30 lat
    wychodziło jakieś 1500 zł rocznie za wariant nieco bardziej rozbudowany).

    Gdyby nie narzucony przez 'nasz' rząd monopol ZUSy i chorych kas (czy
    jak się ta banda teraz nazywa), na pewno było by więcej takich ofert )i
    byłaby konkurencja - czyli niższe ceny, wybór).

  • 12. Data: 2004-10-01 23:21:11
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    SDD wrote:

    > Zarejestrowawszy sie jako bezrobotny musisz przychodzic - co miesiac lub dwa
    > "odhaczyc sie". Podpisujesz wtedy oswiadczenie, ze w okresieod
    > jednego"odhaczenia" do drugiego nie uzyskales zadnych dochodow

    Miesiąc lub dwa?

    To jest jakiś wybór 'klienta', urzędnika?

    Bo przy umowach o dzieło mogę zrobić taki numer, że np. wszystkie datuje
    się na konkretny miesiąc, a cała resztę roku jestem bezrobotny ;)

    I to legalnie bez kantowania - dostaję np. duuuuuuuuuuuże tłumaczenie,
    robię przez rok i dochodów przez rok żadnych nie mam, bo płacą mi
    dopiero po zakończeniu wykonywania dzieła. Mam jednorazowy (spory)
    dochód. A ponieważ nie jest to zlecenie ani etat, 'zatrudniony' przy
    jakiejś pracy nie jestem (w sumie - jeśli byłbym w stanie - dzieło mogę
    wykonać przez np. tydzień, choć dostałem je rok przed oddaniem - nikt
    mi nie zabroni).

  • 13. Data: 2004-10-02 05:55:31
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    W odpowiedzi na pismo z dnia pią 1. października 2004 21:38 opublikowane na
    pl.soc.prawo podpisane latet:

    > Witam i krotko pytam:
    >
    > Jest sobie pewna osoba, ktora od ponad roku
    > nigdzie nie pracuje, ani tez nie rejestrowała sie
    > jako bezrobotna. Nikt za nią ZUS-u nie placi.

    No cóż, jak widać kretynów nie brakuje :(

    > Teraz zaczely sie jej problemy zrowotne, no i musi
    > placic za kazdą wizyte u zwyklego lekarza, oraz
    > za kazdy lek 100%.

    I bardzo dobrze.

    > Czy jesli teraz zarejetruje sie jako bezrobotna
    > w urzedzie pracy, to coś to da?

    Chyba dopiero po 3 miesiącach.

    > Czy osoby zarejestrowane jako bezrobotne są
    > objęcie ubezpieczeniem zdrowotnym?

    Tak, płaci za nie UP, albo są dorejestrowane do małżonka.

    > Czy takie
    > osoby płacą coś ZUS-owi i muszą tam zalatwiac
    > jakies formalnosci?

    nie.

    --
    Jego Zupełna Bladoszarość Tristan Alder (numer seryjny #231723)
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 14. Data: 2004-10-02 05:57:09
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    W odpowiedzi na pismo z dnia sob 2. października 2004 00:28 opublikowane na
    pl.soc.prawo podpisane SDD:

    > Uzytkownik Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> w poscie

    > Zarejestrowawszy sie jako bezrobotny musisz przychodzic - co miesiac lub
    > dwa "odhaczyc sie". Podpisujesz wtedy oswiadczenie, ze w okresieod
    > jednego"odhaczenia" do drugiego nie uzyskales zadnych dochodow.
    > Jesli przypadkiem uzyskales, to utracisz status osoby bezrobotnej.
    > Oczywiscie nie grozi Ci to, jesli te 100 zl zarobisz na czarno :) - ot
    > taka promocja szarej strefy :)

    Nieprawda. Jeśli podejmujesz pracę ,,na chwilę'' (jakaś UZ, UoD) to się
    wyrejestrowujesz na ten czas tylko. Nawet na jeden dzień. I wszystko gra,
    bo o ten czas ZTCW przedłuża Ci się okrez zasiłku.

  • 15. Data: 2004-10-02 05:59:50
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    W odpowiedzi na pismo z dnia sob 2. października 2004 00:30 opublikowane na
    pl.soc.prawo podpisane latet:

    > No coz... cale jej wytlumaczenie, że sie wczesniej nie rejestrowala,
    > to "bo mi sie nie chciało".

    No to teraz niech sobie płaci. Za lenistwo. Podejść do urzędu? I to będąc
    bezrobotną (czytaj: mając wolnego czasu jak mrówków)? Dlaczego ja mam
    płacić za głupotę innych?

  • 16. Data: 2004-10-02 07:43:40
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Uzytkownik latet <l...@d...pl> w poscie
    news:cjknql$5kf$1@host102-ursus.spray.net.pl napisal, co nastepuje:

    > A jak taki osobnik ani pracujący, ani bezrobotny (umowy o dzieło
    > jeszcze bez ZUSu) - rozwiązuje sprawę ubezp. zdrowotnego?

    Moze skorzystac z dobrowolnego ubezpieczenia zdrowotnego - stawka jeszcze
    wyzsza niz przy DG (cos ok 200 zl)

    Pozadrawiam
    SDD

    --
    Rozwiązywanie zadań, pisanie prac.
    www.wszechwiedza.pl

  • 17. Data: 2004-10-02 09:20:50
    Od: "latet" <l...@d...pl>

    > Chyba dopiero po 3 miesiącach.

    No to mamy rozbieżnosc:

    Wektore napisał:

    > Czy osoby zarejestrowane jako bezrobotne są
    > objęcie ubezpieczeniem zdrowotnym?

    Tak, od dnia zarejestrowania.

    Czy ktoś to rozstrzygnie?

    latet

  • 18. Data: 2004-10-03 07:04:00
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Użytkownik "latet" <l...@d...pl> napisał w wiadomości

    > No to mamy rozbieżnosc:

    > Tak, od dnia zarejestrowania.
    >
    > Czy ktoś to rozstrzygnie?

    Dziwię się Twojej postawie i pytaniom.
    Sprawę rozstrzygnie urząd pracy, do którego Twoja znajoma musi się udać
    osobiście z podstawowymi dokumentami:
    dowód osobisty, legitymacja ubezpieczeniowa, wszystkie świadectwa pracy,
    dokumenty potwierdzające wykształcenie lub kwalifikacje.
    Ubezpieczenie zdrowotne od dnia zarejestrowania, zasiłek w zależności od
    uprawnień.
    Przy obecnym bezrobociu nie musi się obawiać propozycji pracy od urzędu
    pracy, a jeżeli otrzyma propozycję, to pracodawca może jej nie wybrać, bo
    zgłoszone przez niego "wolne" miejsce pracy jest już zajęte lub Twoja
    znajoma nie spełnia oczekiwań pracodawcy, zwłaszcza gdy powie, że ostatnio
    coś niedomaga lub wręcz, że jest chora.

    Pozdrawiam

    wa

  • 19. Data: 2004-10-03 08:43:46
    Od: "latet" <l...@d...pl>

    > Dziwię się Twojej postawie i pytaniom.

    Nie wiem co jest dziwnego w tym, ze zadaje pytania
    na temat o ktorym nie wiem nic, a chce sie dowiedziec
    jak najwiecej.

    W kazdym razie - wielkie dzieki za konkretne odpowiedzi.

    Pozdrawiam,

    latet

  • 20. Data: 2004-10-03 10:31:59
    Od: "kerk" <k...@o...pl>

    Dzieki Latet, one tez mi rozswiecily w glowie to i owo, a pytania sa
    jaknajbardziej potrzebne..:)