    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Ubezpieczenie i leczenie osoby bezrobotnej
    Date: Sat, 02 Oct 2004 01:09:04 +0200

    latet wrote:

    > A jak taki osobnik ani pracujący, ani bezrobotny (umowy o dzieło
    > jeszcze bez ZUSu) - rozwiązuje sprawę ubezp. zdrowotnego?

    Nijak albo prywatnie. Było kiedyś (i chyba nadal jest) coś takiego pod
    tytułem SEGMA (kawałek Compensy). Pełne ubezpieczenie kosztów leczenia.
    Dość drogo, ale taniej niż składki na chore kasy (AFAIR do 30 lat
    wychodziło jakieś 1500 zł rocznie za wariant nieco bardziej rozbudowany).

    Gdyby nie narzucony przez 'nasz' rząd monopol ZUSy i chorych kas (czy
    jak się ta banda teraz nazywa), na pewno było by więcej takich ofert )i
    byłaby konkurencja - czyli niższe ceny, wybór).