  • 1. Data: 2004-10-01 19:38:44
    Temat: Ubezpieczenie i leczenie osoby bezrobotnej
    Od: "latet" <l...@d...pl>

    Witam i krotko pytam:

    Jest sobie pewna osoba, ktora od ponad roku
    nigdzie nie pracuje, ani tez nie rejestrowała sie
    jako bezrobotna. Nikt za nią ZUS-u nie placi.

    Teraz zaczely sie jej problemy zrowotne, no i musi
    placic za kazdą wizyte u zwyklego lekarza, oraz
    za kazdy lek 100%.

    Czy jesli teraz zarejetruje sie jako bezrobotna
    w urzedzie pracy, to coś to da?

    Czy osoby zarejestrowane jako bezrobotne są
    objęcie ubezpieczeniem zdrowotnym? Czy takie
    osoby płacą coś ZUS-owi i muszą tam zalatwiac
    jakies formalnosci?

    Dzieki,

    latet

  • 2. Data: 2004-10-01 21:42:52
    Temat: Re: Ubezpieczenie i leczenie osoby bezrobotnej
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Użytkownik "latet" <l...@d...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Czy jesli teraz zarejetruje sie jako bezrobotna
    > w urzedzie pracy, to coś to da?
    >
    > Czy osoby zarejestrowane jako bezrobotne są

    Tak, od dnia zarejestrowania.

    Czy takie
    > osoby płacą coś ZUS-owi i muszą tam zalatwiac
    > jakies formalnosci?

    Nie płacą i nic nie muszą w ZUS załatwiać.

    Pozdrawiam

    wa

  • 3. Data: 2004-10-01 22:06:40
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    wektor wrote:

    > Tak, od dnia zarejestrowania.

    ATSD to jakie warunki trzeba spełnić, żeby być bezrobotnym? Tzn. oprócz
    rejestracji :)

    Powiedzmy: ktoś nie ma pracy, rejestruje się, powiedzmy że zasiłku nie
    bierze, ale w jednym tygodniu łapie małą robotę na np. 100zł. Też
    bezrobotny, czy już nie?

  • 4. Data: 2004-10-01 22:12:36
    Od: "latet" <l...@d...pl>

    > Tak, od dnia zarejestrowania.
    > Czy takie
    > Nie płacą i nic nie muszą w ZUS załatwiać.

    Dzieki, to bardzo dobre wiadomosci, przekażę
    zainsteresowanej z przyjemnoscia.

    latet

  • 5. Data: 2004-10-01 22:25:40
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Uzytkownik latet <l...@d...pl> w poscie
    news:cjkknd$s0f$1@host102-ursus.spray.net.pl napisal, co nastepuje:

    > Dzieki, to bardzo dobre wiadomosci, przekażę
    > zainsteresowanej z przyjemnoscia.

    A skad sie ta Twoja znajoma urwala, ze nie wiedziala o tak podstawowej
    rzeczy.
    Przeciez - jesli nie masz prawa do zasilku - JEDYNYM sensownym powodem
    rejestrowania sie w UP jest wlasnie darmowe ubezpieczenie zdrowotne.

    Pozdrawiam
    SDD

    --
    Rozwiązywanie zadań, pisanie prac.
    www.wszechwiedza.pl

  • 6. Data: 2004-10-01 22:28:27
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Uzytkownik Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> w poscie
    news:cjkkdg$17oq$1@news2.ipartners.pl napisal, co nastepuje:

    > Powiedzmy: ktoś nie ma pracy, rejestruje się, powiedzmy że zasiłku nie
    > bierze, ale w jednym tygodniu łapie małą robotę na np. 100zł. Też
    > bezrobotny, czy już nie?

    Zarejestrowawszy sie jako bezrobotny musisz przychodzic - co miesiac lub dwa
    "odhaczyc sie". Podpisujesz wtedy oswiadczenie, ze w okresieod
    jednego"odhaczenia" do drugiego nie uzyskales zadnych dochodow.
    Jesli przypadkiem uzyskales, to utracisz status osoby bezrobotnej.
    Oczywiscie nie grozi Ci to, jesli te 100 zl zarobisz na czarno :) - ot taka
    promocja szarej strefy :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 7. Data: 2004-10-01 22:30:28
    Od: "latet" <l...@d...pl>

> [...]
    > Przeciez - jesli nie masz prawa do zasilku - JEDYNYM sensownym powodem
    > rejestrowania sie w UP jest wlasnie darmowe ubezpieczenie zdrowotne.

    No coz... cale jej wytlumaczenie, że sie wczesniej nie rejestrowala,
    to "bo mi sie nie chciało".
    Roznie ludzie podchodza do tych spraw, ja na nia zadnego wplywu
    nie mam, ale staram sie pomoc w trudnych chwilach (choroba)
    i przynajmniej dowiedziec sie na grupie, jakie sa dalsze opcje dzialania.

    Pozdrawiam,

    latet

  • 8. Data: 2004-10-01 22:56:59
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    SDD wrote:

    > Zarejestrowawszy sie jako bezrobotny musisz przychodzic - co miesiac lub dwa
    > "odhaczyc sie". Podpisujesz wtedy oswiadczenie, ze w okresieod
    > jednego"odhaczenia" do drugiego nie uzyskales zadnych dochodow.

    Aha - czyli jak ktoś, nie daj Boże, przeniesie komuś walizki na dworcu i
    dostanie 5 złotych 'za fatygę' i będzie na tyle uczciwy, że się do tego
    przyzna - traci status bezrobotnego?

    Co za idiota pisał te przepisy?

    > Jesli przypadkiem uzyskales, to utracisz status osoby bezrobotnej.
    > Oczywiscie nie grozi Ci to, jesli te 100 zl zarobisz na czarno :)
    > - ot taka promocja szarej strefy :)

    Żeby tylko jedna - są jeszcze podwyżki stawek na ZUS. Dobrze, że swego
    czasu działalności nie założyłem - miałbym przerąbane. A tak nie jestem
    ani pracujący, ani bezrobotny (umowy o dzieło - dobrze, że to jeszcze
    bez ZUSu).

  • 9. Data: 2004-10-01 23:02:54
    Od: "latet" <l...@d...pl>

> [...]
    > Przeciez - jesli nie masz prawa do zasilku - JEDYNYM sensownym powodem
    > rejestrowania sie w UP jest wlasnie darmowe ubezpieczenie zdrowotne.

    No, to aby miec juz pełna jasnosc sytuacji:

    Wiadomo, ze jesli urzad zaproponuje jej prace,
    a ona odmowi (iles tam razy) to straci prawo do zasilku.
    Ale ona i tak nie chce i dostanie zadnego zasilku
    (bo miala za dluga przerwe i wczesniej tylko 1/2 etatu),
    wiec nie w tym szukam problemu.

    Natomiast pytanie brzmi:
    czy wtedy (po tych kilku odmowach) przepada rowniez
    ubezpieczenie zdrowotne?

    Dzieki,

    latet

  • 10. Data: 2004-10-01 23:05:34
    Od: "latet" <l...@d...pl>

> [...]
    > czasu działalności nie założyłem - miałbym przerąbane. A tak nie jestem
    > ani pracujący, ani bezrobotny (umowy o dzieło - dobrze, że to jeszcze

    A jak taki osobnik ani pracujący, ani bezrobotny (umowy o dzieło
    jeszcze bez ZUSu) - rozwiązuje sprawę ubezp. zdrowotnego?

    Dzieki,

    latet