  • 11. Data: 2004-09-25 19:27:13
    Temat: Re: Ubezpieczenie OC auta w garażu
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości
    news:Pine.WNT.4.60.0409252006440.-378871@Athlon.port
    ezjan.zabrze.pl Gotfryd
    Smolik news <s...@s...com.pl> pisze:

    > ...i w momencie ubezpieczania na nowo ktoś może zechcieć sprawdzić
    > gdzie auto było ubezpieczone. Ubezpieczyciel na przykład (czy
    > *zwyżki* nie przysługują) - zapyta zarządcę funduszu gwarancyjnego
    > (czy jak mu tam) czy to prawda że miałaś umowę tylko zgubiłaś...

    Qpę to ubezpieczyciela obchodzi. On ubezpiecza auto na podstawie
    przedstawionych dokumentów i tyle.

    Jotte

  • 12. Data: 2004-09-25 19:36:09
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Jotte" <t...@W...pl> napisał:

    >Różnica jak między "wiedzieć", a "móc udowodnić".
    Nie sądzę, bo jest akurat odwrotnie. W przypadku wątpliwości ze
    strony UFG to właściel ma udowodnić, że ubezpieczył.
    A co do "wiedzy" - nie zapominaj o tzw. CEPIK-u, który jest wdrażany i
    kiedyś naprawdę ruszy w calości i o tym, że pojazd dalej jest w
    ewidencji i sam jakoś nie wparuje, nie zniknie...

    >nikt panu polisy nie sprawdzi,
    Właśnie po to jest CEPIK, gdzie może to wyleźć.

    >finansów firm ubezpieczeniowych z tytułu OC to śmierdzi taką aferą, że...
    Jak afera ? Przede wszystkim jest to wymóg ustawowy, więc nic nie
    śmierdzi, a i nie chodzi o finanse firm tylko o odpowiedzialność za
    szkody wyrządzone ruchem pojazdów.

    Artur Golański

  • 13. Data: 2004-09-25 20:09:28
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 25 Sep 2004, Jotte wrote:
    [...]
    >+ Qpę to ubezpieczyciela obchodzi.

    Wedle uznania.
    Takich co to uważali że "podatku od pojazdów można nie płacić" (jak
    był) już widziałem, kiedy dostali "prośbę" po paru latach... "a przecież
    cały czas się udawało" :>
    Inaczej mówiąc: ja bym nie polecał i tyle :)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 14. Data: 2004-09-25 21:17:24
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości
    ezjan.zabrze.pl Gotfryd
    Smolik news <s...@s...com.pl> pisze:

    > Takich co to uważali że "podatku od pojazdów można nie płacić" (jak
    > był) już widziałem, kiedy dostali "prośbę" po paru latach... "a przecież
    > cały czas się udawało" :>

    1.Eeee tam, nie płaciłem tego bandyckiego haraczu od lat, a ostatni rok się
    już przedawnił.
    2.Podatek a obowiązkowe ubezpieczenie to jednak nie ta sama kategoria i
    procedury kontrolne jakby inne, nieprawdaż?

    > Inaczej mówiąc: ja bym nie polecał i tyle :)
    To nie polecaj, przecież nie musisz.
    Jotte

  • 15. Data: 2004-09-25 21:18:43
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:rchbl0tcl1m2pt0cp4gl4rl3v0ed9c33tn@4ax.com Artur
    Golanski <A...@w...net.pl> pisze:

    > strony UFG to właściel ma udowodnić, że ubezpieczył.
    Nie znam akronimu UFG. Czy może on wejść komuś na posesję?

> [...]
    > ewidencji i sam jakoś nie wparuje, nie zniknie...

    > Właśnie po to jest CEPIK, gdzie może to wyleźć.
    Sam piszesz, że dopiero jest wdrażany (rozwiń CEPIK, bo nie znam), więc na
    razie nie działa

    > Jak afera ? Przede wszystkim jest to wymóg ustawowy,
    Właśnie dlatego śmierdzi. Jak myslisz, kto zamówił taką treść ustawy?

    Jotte

  • 16. Data: 2004-09-25 21:53:12
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 25 Sep 2004, Jotte wrote:
    [...]
    >+ 1.Eeee tam, nie płaciłem tego bandyckiego haraczu od lat, a ostatni rok się
    >+ już przedawnił.

    Ale nie wszystkim się udało :|

    >+ 2.Podatek a obowiązkowe ubezpieczenie to jednak nie ta sama kategoria i
    >+ procedury kontrolne jakby inne, nieprawdaż?

    Inne. Niekoniecznie na korzyść podatku.

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 17. Data: 2004-09-25 22:01:20
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

> [...]

    >+ Golanski <A...@w...net.pl> pisze:
    >+
    >+ > strony UFG to właściel ma udowodnić, że ubezpieczył.

    Ubezpieczeniowy fundusz gwarancyjny. Instytucja która płaci
    odszkodowanie jeśli szkody dokonano z użyciem *zidentyfikowanego*
    acz *nieubezpieczonego* pojazdu.
    Oprócz regresów instytucji owej przysługuje "nagroda" od
    niezapłaconych ubezpieczeń, w szczycie było to AFAIR 3600 zł,
    teraz AFAIK trochę mniej. Taki "schowany w garażu" bardzo
    im pasuje, prawdopodobieństwo szkody względnie małe a kwota
    ta sama ;)

    >+ Czy może on wejść komuś na posesję?

    Mniemam że z p. widzenia potencjalnych "niepłacących" znacznie
    gorzej: może prosić o "papiery" pojazdu.
    Na przykład u ubezpieczycieli.

    >+ > Właśnie po to jest CEPIK, gdzie może to wyleźć.
    >+ Sam piszesz, że dopiero jest wdrażany (rozwiń CEPIK, bo nie znam)

    ...posłodzić i z mleczkiem czy bez ? ;)

    http://www.ag.bocznica.org/
    :)
    Naprawdę - CEPIK, Hoga, IDG, Gazeta, e-urzad, twoja-firma...
    (kolejno z góry na dół :))

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 18. Data: 2004-09-26 09:04:23
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Jotte" <t...@W...pl> napisał:

    >Nie znam akronimu UFG. Czy może on wejść komuś na posesję?
    I tu masz namacalny dowód, że niektórzy wypowiadając się na temat,
    który do końca nie znają i co gorsza udzielają innym rad (usuwanie
    tablicy rej. czy numerów nadwozia, silnika jest czynności pozbawioną
    tu logiki) !
    Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny to instytucja (a NIE 'on'), który
    w oparciu o ustawę z dn. 22.05. 2003 r. o ubezpieczeniach
    obowiązkowych .... jest uprawniona do kontroli spełnienia obowiązku
    zawarcia umowy ubezp. OC posiadaczy poj. mechanicznych.
    Natomisat zgodnie z art. 86. osoba kontrolowana jest obowiązana okazać
    dokument potwierdzający zawarcie umowy ubezpieczenia lub dowód
    opłacenia składki za to ubezpieczenie. W razie braku spełnienia
    obowiązku UFG nakłada karę, która podlega ezgekucji w oparciu o
    przepisy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji.
    I nikt nikomu "nie wchodzi na posesję" :-P

    >(rozwiń CEPIK, bo nie znam),
    J.w. należało się zapoznać 'przed', a nie 'po' ;-)

    >więc na razie nie działa
    Działa tylko narazie nie wszędzie.

    >Właśnie dlatego śmierdzi. Jak myslisz, kto zamówił taką treść ustawy?
    Tu nie ma co mysleć, tylko do istniejacego prawa należy się stosować,
    bo może dotkliwie zaboleć !

    Artur Golański

  • 19. Data: 2004-09-26 09:34:34
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:5pvcl09j6nld7jhdaflss5eteei6dsh7n3@4ax.com Artur
    Golanski <A...@w...net.pl> pisze:

> [...]
    > który do końca nie znają i co gorsza udzielają innym rad (usuwanie
    > tablicy rej. czy numerów nadwozia, silnika jest czynności pozbawioną
    To jest jedna z ogólnodostępnych grup dyskusyjnych, tu się dyskutuje.
    Dyskusja polega na wymianie poglądów, kontrowersyjnych czasem argumentów, z
    których jedne są słuszne, inne mniej, a część wcale. Musisz to zrozumieć.

    > I nikt nikomu "nie wchodzi na posesję" :-P
    No - nie wchodzi na posesję i żąda (oczywiście pisemnie) kwitów na
    pojazd..., no właśnie - jaki? Bez rej., numerów...

    > Działa tylko narazie nie wszędzie.
    Fajne prawo, które na razie działa gdzieniegdzie.

    > Tu nie ma co mysleć, tylko do istniejacego prawa należy się stosować,
    > bo może dotkliwie zaboleć !
    Rozumiem. To nie myśl. Ja zaryzykuję, nie zastąpię mózgu ustawą i będę
    myślał dalej. ;)

    Jotte

  • 20. Data: 2004-09-26 09:48:32
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości
    ezjan.zabrze.pl Gotfryd
    Smolik news <s...@s...com.pl> pisze:

    > Ubezpieczeniowy fundusz gwarancyjny. Instytucja która płaci
    > odszkodowanie jeśli szkody dokonano z użyciem *zidentyfikowanego*
    > acz *nieubezpieczonego* pojazdu.
    Faktycznie - nie skojarzyłem skrótu z nazwą.

    > Mniemam że z p. widzenia potencjalnych "niepłacących" znacznie
    > gorzej: może prosić o "papiery" pojazdu.
    Jakiego pojazdu?
    A co będzie jak samochód-ozdoba bez numerów rej., nadwozia i silnika (a auta
    np. francuskie w ogóle nie mają nr silnika) wariacko pędząc przez grządki
    ogródka Lipassa potrąci ze skutkiem śmiertelnym marchewkę a następnie wbije
    się w ścianę jego własnej chałupy?

    A serio - milionowe przekręty przechodzą bezkarnie. Najwyżej czasem trochę
    szumu w mediach. A człowiek nie ma prawa BEZPŁATNIE umieścić własnego auta
    na własnej rabatce? Mądre jest to?

    Jotte