  • 1. Data: 2004-09-24 09:39:46
    Temat: Przedawnienie zaleglego czesnego (dlugie)
    Od: "Galdor" <g...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witam
    Mam nastepujacy problem. We wrzesniu 1999 roku rozpoczalem nauke w pewniej
    prywatnej wyższej szkole. Po zaliczeniu 1 semestru udałem sie na urlop
    dziekanski (marzec 2000), dodam ze podanie o ten urlop bylo bez mojego
    podpisu, po prostu wydruk z worda i to uznali. Po powrocie z urlopu tj luty
    2001 zostałem automatycznie wpisany na lite studentow 2 semestru po czym w
    tym roku dostałem pismo o zaleganiu z czesnym + odsetki lacznie jakies 10.000
    pln. Po malym sciemnieniu dostalem termin wyjasnienia sprawy do dnia 30.09 br.
    I teraz mam pytanie.. czy te zaleglosci przypadkiem sie juz nie przedawnily.
    Naleznosci powstala z dniem 1.03.2001 gdyz w momencie rozpoczecia semestru i
    tak i tak trzeba za calosc zaplacic nawet jesli sie rezygnuje. Nawet jesli
    nie to z dniem 1.10.2001 zostalem skreslony z listy studentow, wiec wydaje mi
    sie ze 3 letni termin predawnienia zostal osiagniety.nie wiem tylko czy np. w
    przypadku prywatnych szkol wyzszych obowiazuje ten 3 letni termin i czy
    jakies pismo z ich strony nie moglo wydluzyc tego terminu ? Sprawy w sadzie
    jeszcze nie mam i do 30.09 mam szanse na ugode co moze skutkowac chociaz
    anulowaniem odsetek tak 6000... I teraz nie wiem czy isc w zaparte na
    prezdawnienie czy na ugode raczej bo do sadu raczej bez pewnosci wygranej to
    bym sie nie chcial dac zaciagnac.

  • 2. Data: 2004-09-26 13:06:51
    Temat: Re: Przedawnienie zaleglego czesnego (dlugie)
    Od: "F" <f...@z...tech.us.edu.pl>

    Jezeli nie napisales im, ze uznajesz dlugi to sie przedawnilo - zalezy na
    czym polegalo Twoje "sciemnianie".
    Mysle, ze mozesz isc w zaparte, bo okres przedawnienia to 3 lata od chwili
    wymagalnosci zaplaty.

    Pozdrawiam,

    F.

    http://www.gazeta.pl/usenet/