  • 1. Data: 2004-09-24 08:11:55
    Temat: Wypowiedzenie umowy o pracę - umowa na czas określony.
    Od: Fryzjer <r...@w...go2.pl>

    Witam,

    Mam zamiar wypowiedzieć pracodawcy umowe o pracę na czas określony (4
    lata). W umowie mam zastrzeżenie, ze okres wypowiedzenia wynosi 2 tygodnie.
    Pracuje od ponad 3 lat. Umowa jest wazna do konca tego roku.

    Teraz mam kilka pytan:

    Czytam, ze:
    "Zgodnie z art.32 k.p. zarówno pracodawca, jak i pracownik mogą rozwiązać
    umowę o pracę zawartą na okres próbny oraz na czas nie określony.
    Rozwiązanie umowy o pracę następuje z upływem okresu wypowiedzenia."

    Czy to znaczy, ze nie moge wypowiedziec umowy o prace? Jak wiec mam sie
    zwolnic?

    Mam niewykorzystany urlop. Czy moge napisac w wypowiedzeniu, ze w czasie 2
    tygodni wypowiedzenia prosze o udzielenie urlopu? Czy pracodawca musi mi
    udzielic urlopu?

    Prosilbym o szybka porde - mam zamiar jeszcze dzisiaj wyslac pracodawcy
    wypowiedzenie. Tak, zeby od jutra biegl termin - z tego co wiem, to
    wypowiedzenie musi sie konczyc w sobote, wiec jakbym wyslal wypowiedzenie w
    poniedzialek, to musze przepracowac prawie 3 tygodnie?

    Bede obserwowal grupe - jesli czegos nie napisalem, zaraz dodam poprawke.

    Dziekuje i posdrawiam.

    --
    ::Fryzjer :GG-6154183: e-mail: http://glinki.com/?l=en7o6k :Wrocław::
    "Inteligentni ludzie są często zmuszani do picia, by bezkonfliktowo

  • 2. Data: 2004-09-24 08:26:09
    Od: Fryzjer <r...@w...go2.pl>

    Dnia Fri, 24 Sep 2004 10:11:55 +0200, Fryzjer napisał(a):

> [...]

    > Rozwiązanie umowy o pracę następuje z upływem okresu wypowiedzenia."
    >
    > Czy to znaczy, ze nie moge wypowiedziec umowy o prace? Jak wiec mam sie

    Wiem, ze to glupie odpowiadac na wlasny post, ale juz mam odpowiedz na
    pierwsze pytanie:

    "Odnośnie umowy o pracę zawartej na czas określony należy zwrócić uwagę na
    art.33 k.p. Stanowi on, że przy zawieraniu umowy o pracę na czas określony,
    dłuższy niż sześć miesięcy, strony mogą przewidzieć dopuszczalność"

    Wiec juz tyle wiem wiecej :) Niestety nie wiem nadal, jak z pozostalymi
    pytaniami :(
    Prosze o pomoc.

  • 3. Data: 2004-09-24 09:27:09
    Od: Zbigniew Podziewski <z...@o...pl>

    Fryzjer wrote on 24.09.2004 10:11:

    > Czy to znaczy, ze nie moge wypowiedziec umowy o prace? Jak wiec mam sie
    > zwolnic?

    Możesz wypowiedzieć umowę zawartą na czas określony, jeżeli jest w niej
    klauzula o dopuszczalności wypowiedzenia. Z tego, co piszesz, wnioskuję,
    że takie zastrzeżenie zawarto w Twojej umowie o pracę.
    Napisz pismo o treści: "Wypowiadam umowę o pracę zawartą dn. ...".
    Zadbaj o to, żeby mieć potwierdzenie przyjęcia wypowiedzenia przez
    pracodawcę, z datą otrzymania. Czasem, niestety, trzeba wysłać
    wypowiedzenie pocztą.

    > Mam niewykorzystany urlop. Czy moge napisac w wypowiedzeniu, ze w czasie 2
    > tygodni wypowiedzenia prosze o udzielenie urlopu? Czy pracodawca musi mi
    > udzielic urlopu?

    Nie musi, ale poprosić o urlop możesz. Jeżeli nie wykorzystasz urlopu,
    wypłaci Ci ekwiwalent pieniężny - po ustaniu stosunku pracy.

  • 4. Data: 2004-09-24 11:35:25
    Od: Fryzjer <r...@w...go2.pl>

    Dnia Fri, 24 Sep 2004 11:27:09 +0200, Zbigniew Podziewski napisał(a):

    > Możesz wypowiedzieć umowę zawartą na czas określony, jeżeli jest w niej
    > klauzula o dopuszczalności wypowiedzenia. Z tego, co piszesz, wnioskuję,
    > że takie zastrzeżenie zawarto w Twojej umowie o pracę.

    Tak - zawarto zastrzezenie, ze strony moga wypowiedziec umowe za 2 tyg.
    wypowiedzeniem.

> [...]
    >
    > Nie musi, ale poprosić o urlop możesz. Jeżeli nie wykorzystasz urlopu,
    > wypłaci Ci ekwiwalent pieniężny - po ustaniu stosunku pracy.

    Dziękuje za porade. Zmienilem juz zamiary.
    Spotkalem kolezanke, ktora pracuje w Urzedzie Pracy i wybila mi z glowy
    pomysl wypowiedzenia umowy. Jesli wypowiem umowe pracodawcy, to nie
    przysluguje mi prawo do zasilku dla bezrobotnych. Jesli rozwiaze umowe za
    porozumieniem stron, to za 3 miesiace dostane zasilek dla bezrobotnych.

    Pozostaje tylko problem, czy pracodawca sie na to zgodzi. Mysle, ze tak.
    Teraz przebywalem dluzszy okres czasu na zwolnieniu chorobowym, wiec jestem
    niemile widziany w firmie :)

    Pozdrawiam,

  • 5. Data: 2004-09-24 13:26:15
    Od: "Wirde" <w...@n...hotmail.com>

    Użytkownik "Fryzjer" <r...@w...go2.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > przysluguje mi prawo do zasilku dla bezrobotnych. Jesli rozwiaze umowe za
    > porozumieniem stron, to za 3 miesiace dostane zasilek dla bezrobotnych.

    Koleżanka się chyba powinna doszkalać - i w jednym i w drugim przypadku
    prawo do zasiłku będziesz miał po 90 dniach.