  • 31. Data: 2004-09-27 14:53:17
    Temat: Re: Ubezpieczenie OC auta w garażu
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości
    news:Pine.WNT.4.60.0409271217200.-703305@Athlon.port
    ezjan.zabrze.pl Gotfryd
    Smolik news <s...@s...com.pl> pisze:

    > Funduszowi wcale do szczęścia nie jest potrzebny "fizyczny pojazd",
    > ob. X.Y. zamieszkały w Z ulica U ma "samochód na stanie" i ma płacić
    > OC. Ponieważ nie sprzedał, nie złomował, nie zgłosił kradzierzy
    > - to ON ma płacić. I należy mu się kara "za niepłacenie".

    O, a to gorzej, faktycznie - jeśli taka kontrola jest w praktyce możliwa
    (sprawdzenie po omacku ładnych parę milionów aut i wzywanie właścicieli do
    okazania polisy?).

    Jotte

  • 32. Data: 2004-09-30 09:37:20
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 27 Sep 2004, Jotte wrote:
    [...]
    >+ O, a to gorzej, faktycznie - jeśli taka kontrola jest w praktyce możliwa
    >+ (sprawdzenie po omacku ładnych parę milionów aut i wzywanie właścicieli do
    >+ okazania polisy?).

    Bynajmniej nie powiadam że *jest* wykonywana dla wszystkich pojazdów.
    Ale "system POJAZD" zdaje się wchodzi... właśnie w 1 PR coś tam
    nawijają...

    Doświadczenia wskazują że części "potencjalnych oszustów" się
    nie udaje - daaawno temu były kartki na paliwo, "zapisywanie" tego
    samego pojazdu kilka razy było hm... chyba powszechne.
    I niemal wszystkim się udawało.
    Zdaje się Wrocław zafundował sobie wprowadzenie danych do komputera
    (tak, Odra, jakżeby inaczej w tamtych czasach :)) i u nich się dla
    odmiany niemal nikomu "nie udało". Wykryli pojazdy "zapisane" po
    kilkanaście razy :>

    Krótko mówiąc - daleki jestem od mniemania co do "statystycznej
    pewności" że stare dane NIE zostaną wyciągnięte.

    pozdrowienia, Gotfryd