  • 21. Data: 2004-09-26 15:09:29
    Temat: Re: Ubezpieczenie OC auta w garażu
    Od: "smiechu" <s...@p...onet.pl>

    Fakt (autentyczny ;-) :
    Kobiecinka nie ubezpieczała ciągnika bo miała ich kilka a zabudowania
    gospodarcze w centrum jej gospodarstwa, żadnych dróg publlicznych itp. no
    więc po co ubezpieczać i rejestrować?
    Aż tu pewnej nocy złczyńca ukradł ciągnik i pojechał w sina dal.
    A w tej Sinej Dali skradzionym ciągnikiem potrącił dzieciaka, wjechał do
    rowu i uciekł (pieszo) z miejsca wypadku.
    Dzieciak został kaleką, sąd zasądził odszkodowanie i rentę od właściciela
    ciągnika.
    pozdrawiam
    smiechu

  • 22. Data: 2004-09-26 15:13:10
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    <s...@p...onet.pl> napisal(a):
> [...]
    > rowu i uciekł (pieszo) z miejsca wypadku.
    > Dzieciak został kaleką, sąd zasądził odszkodowanie i rentę od właściciela

    Skąd wiedzieli, kto jest właścicielem?
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl - rejsy morskie

  • 23. Data: 2004-09-26 15:13:40
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Jotte" <t...@W...pl> napisał:

    >To jest jedna z ogólnodostępnych grup dyskusyjnych, tu się dyskutuje.
    Racja-dyskutuje (znając samemu temat), ale NIE radzi wprowadzając w
    błąd tego, który pyta.

    >pojazd..., no właśnie - jaki? Bez rej., numerów...
    Nie rozumiesz podstawowej kwestii. Pojazd zarejestrowany, to taki,
    który został zgłoszony do ewidencji urzędu i jest nim do czasu jego
    wyrejestrowania.
    Jeśli ci się wydaje, że zdejmując tablice rejestracyjną lub usuwając
    jakikolwiek numer pojazdu załatwiasz problem jego wyrejestrowania to
    się grubo mylisz [a to każdemu wolno ;-)].

    >Fajne prawo, które na razie działa gdzieniegdzie.
    Nie zrozumiałeś ! Napisałem, że system (CEPIK), a NIE prawo działa nie
    wszędzie. Prawo obowiązuje wszystkich. Po uruchomieniu systemu brak OC
    i tak wyjdzie, tylko, że trochę później, ale karę (tyle, że
    dotkliwszą) i tak trzeba będzie zapłacić za każdy rok niedopełnienia
    obowiązku.
    I na koniec: tu dyskutujemy o prawie, które obowiązuje, a nie o tym
    jakie powinno być, czy jest słuszne lub sprawiedliwe (do tego są inne
    grupy tematyczne).
    EOT

    Artur Golański

  • 24. Data: 2004-09-26 15:21:31
    Od: "smiechu" <s...@p...onet.pl>

    > Skąd wiedzieli, kto jest właścicielem?

    Możliwości:
    a) Jedyny taki ciągnik w okolicy, różowy w fioletowe gwiazdki
    b) właścicielka zgłosiła kradzież takiego ciągnika
    c) od producenta
    d).....
    Pozdr
    smiechu

  • 25. Data: 2004-09-26 15:43:11
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:simdl09273nl9sk24lnsat12clc4o29441@4ax.com Artur
    Golanski <A...@w...net.pl> pisze:

    EOT - OK
    Reszta - eeeee, nie chce mi się gadać...

    Jotte

  • 26. Data: 2004-09-26 17:30:24
    Od: "Bartek" <g...@w...pl>

    > A serio - milionowe przekręty przechodzą bezkarnie. Najwyżej czasem trochę
    > szumu w mediach. A człowiek nie ma prawa BEZPŁATNIE umieścić własnego auta
    > na własnej rabatce? Mądre jest to?

    A może tak: Sprzedaj samochód fikcyjnemu Janowi Kowalskiemu zamieszkałemu
    w Koziej Wólce ul. Lenina 3/4. Z umową idź wyrejestrować samochód.
    A potem postaw samochód w ogródku. OC, rejestracja i inne takie to już
    problem Jana Kowalskiego. Podatek od kupna/sprzedaży też :-)

    Bartek

  • 27. Data: 2004-09-26 17:37:14
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On 26 Sep 2004 19:30:24 +0200, "Bartek" <g...@w...pl>
    wrote:

> [...]
    >A potem postaw samochód w ogródku. OC, rejestracja i inne takie to już
    >problem Jana Kowalskiego. Podatek od kupna/sprzedaży też :-)
    PCC to chyba problem solidarnie - kupujacego i sprzedajacego.

    WAM
    --
    Sylwester 2004!
    Może nad morze?

  • 28. Data: 2004-09-26 18:01:27
    Od: "Bartek" <g...@w...pl>

    > PCC to chyba problem solidarnie - kupujacego i sprzedajacego.

    Racja. Więc gdyby ktoś się kiedyś upomniał to się zapłaci.
    To niewiele i jednorazowo. Główny problem to było OC.

    Bartek

  • 29. Data: 2004-09-26 18:38:17
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On 26 Sep 2004 20:01:27 +0200, "Bartek" <g...@w...pl>
    wrote:

    >Racja. Więc gdyby ktoś się kiedyś upomniał to się zapłaci.
    >To niewiele i jednorazowo. Główny problem to było OC.
    A co z podrobieniem podpisu = sfalszowaniem dokumentu?

    WAM
    --
    Sylwester 2004!
    Może nad morze?

  • 30. Data: 2004-09-27 10:20:39
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 26 Sep 2004, Jotte wrote:
    [...]
    >+ > Mniemam że z p. widzenia potencjalnych "niepłacących" znacznie
    >+ > gorzej: może prosić o "papiery" pojazdu.
    >+ Jakiego pojazdu?

    Tego który BYŁ ZAREJESTROWANY.
    I jego papiery GDZIEŚ leżą.
    Funduszowi wcale do szczęścia nie jest potrzebny "fizyczny pojazd",
    ob. X.Y. zamieszkały w Z ulica U ma "samochód na stanie" i ma płacić
    OC. Ponieważ nie sprzedał, nie złomował, nie zgłosił kradzierzy
    - to ON ma płacić. I należy mu się kara "za niepłacenie".

    [...]
    >+ A serio - milionowe przekręty przechodzą bezkarnie. Najwyżej czasem trochę
    >+ szumu w mediach. A człowiek nie ma prawa BEZPŁATNIE umieścić własnego auta
    >+ na własnej rabatce? Mądre jest to?

    To zupełnie inna sprawa. Jak mawiają: "dura lex".... (można próbować
    przekręcać ;))

    pozdrowienia, Gotfryd