  • 1. Data: 2005-10-30 15:58:57
    Temat: Termin odpowiedzi
    Od: Przemek <c...@p...pf.pl>

    Witam,

    Czy jest jakoś prawnie określony termin odpowiedzi na pismo skierowane
    do jakiejś firmy?

    A jeszcze przy okazji, jak to jest z firmami telekomunikacyjnymi? wiem,
    że jak firma nie odpowie po jakimś okresie czasu na reklamację to uznaje
    się ją za pozytywnie rozpatrzoną. Jaki to okres czasu?

    Pozdrawiam
    Przemek

  • 2. Data: 2005-10-30 21:13:24
    Temat: Re: Termin odpowiedzi
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

    W wiadomości <news:dk2ql3$c1$1@nemesis.news.tpi.pl>
    Przemek <c...@p...pf.pl> pisze:

    > A jeszcze przy okazji, jak to jest z firmami telekomunikacyjnymi?
    > wiem, że jak firma nie odpowie po jakimś okresie czasu na reklamację
    > to uznaje się ją za pozytywnie rozpatrzoną. Jaki to okres czasu?

    Proponuję zapoznać się z regulaminem świadczenia usług w konkretnej firmie.
    Na pewno będzie tam taka informacja.

    --
    PozdrawiaM

  • 3. Data: 2005-10-30 21:53:29
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Przemek wrote:
    > Czy jest jakoś prawnie określony termin odpowiedzi na pismo skierowane
    > do jakiejś firmy?

    Poza przypadkami szczególnymi (np. poniższym) firma w ogóle nie musi Ci
    odpowiedzieć.

    > A jeszcze przy okazji, jak to jest z firmami telekomunikacyjnymi? wiem,
    > że jak firma nie odpowie po jakimś okresie czasu na reklamację to uznaje
    > się ją za pozytywnie rozpatrzoną. Jaki to okres czasu?

    Streszczenie przepisów na ten temat udostępnia Federacja Konsumentów:
    http://ww20.mediarun.pl/story.php?story=397

    --
    Paweł Sakowski <p...@s...pl>

  • 4. Data: 2005-10-31 09:18:04
    Od: Przemek <c...@p...pf.pl>

    Paweł Sakowski napisał(a):

    > Poza przypadkami szczególnymi (np. poniższym) firma w ogóle nie musi Ci
    > odpowiedzieć.

    A jeżeli chodzi o pismo reklamacyjne? To czy jest to 14 dni tak jak przy
    towarach?

    Pozdrawiam
    Przemek

  • 5. Data: 2005-10-31 13:35:48
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Przemek wrote:

    > A jeżeli chodzi o pismo reklamacyjne? To czy jest to 14 dni tak jak przy
    > towarach?

    Przeczytaj uważnie _całą_ odpowiedź, a znajdziesz termin odpowiedzi i
    konsekwencje jego przekroczenia.

    --
    Paweł Sakowski <p...@s...pl>

  • 6. Data: 2005-10-31 18:55:29
    Od: "PiotRek" <b...@g...pl.invalid>

    Użytkownik "Nixe" <n...@f...peel> napisał w wiadomości
    > W wiadomości <news:dk2ql3$c1$1@nemesis.news.tpi.pl>
    > Proponuję zapoznać się z regulaminem świadczenia usług w konkretnej firmie.
    > Na pewno będzie tam taka informacja.

    Powyższą kwestię reguluje akurat ustawa, a nie jakieś regulaminy.

    Pozdrawiam

    Piotr

  • 7. Data: 2005-10-31 23:11:22
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

    W wiadomości <news:dk5pcb$4md$1@inews.gazeta.pl>
    PiotRek <b...@g...pl.invalid> pisze:

    Nixe:

    > Powyższą kwestię reguluje akurat ustawa, a nie jakieś regulaminy.

    Jaka to ustawa? I czy dotyczy wszystkich firm bez wyjątku?

    --
    PozdrawiaM

  • 8. Data: 2005-11-01 00:23:53
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Poczytaj http://ww20.mediarun.pl/story.php?story=397

    --
    Paweł Sakowski <p...@s...pl>

  • 9. Data: 2005-11-01 20:17:59
    Od: Przemek <c...@p...pf.pl>

    Paweł Sakowski napisał(a):

    > Przeczytaj uważnie _całą_ odpowiedź, a znajdziesz termin odpowiedzi i
    > konsekwencje jego przekroczenia.

    Jasne poczytam, ale jak zadawałem te pytanie to jeszcze nie było Twojego
    linku więc miałem prawo :)

    Pozdrawiam
    Przemek

  • 10. Data: 2005-11-01 20:26:38
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

    W wiadomości <news:dk6cip$mcd$1@inews.gazeta.pl>
    Paweł Sakowski <p...@s...pl> pisze:

    > Poczytaj http://ww20.mediarun.pl/story.php?story=397

    No dobrze, ale to ustawa dotycząca tylko i wyłącznie usług
    telekomunikacyjnych, a nie wszystkich innych usług i branż.
    A pytanie autora wątku brzmiało: