  • 1. Data: 2005-10-30 10:58:05
    Temat: alimenty i inne zajęcia komornicze?
    Od: "tatko" <t...@p...onet.pl>

    Witam,
    jak to jest w przypadku zbiegu egzekucji.
    Dłużnik na mocy umowy notarialnej zobowiązał się do płacenia alimentów na
    dzieci w wysokości 75% swoich zarobków. Na tej podstawie zakład pracy
    przesyła co miesiąc pieniądze z wynagrodzenia.
    Pojawiają się następne tytuły wykonawcze.

    - komornik z tytułem za niespłacony kredyt bankowy
    - poborca skarbowy za niezapłacone podatki i ZUS

    Rozumiem, że w tym momencie zakład nie może już na podstawie umowy
    notrialnej wysyłać dzieciom pieniędzy i że trzeba iść z taką umową do sądu
    po klauzule wykonalności i do komornika?
    Jeżeli będą następujące wierzytelności do ściągnięcia:

    - 75% wynagrodzenia - alimenty na dzieci (podstawa umowa notarialna z
    klauzulą wykonalności - ściągana przez komornika)
    - 100 000 zł jakiś kredyt bankowy
    - 50 000 zł ZUS i podatki

    to jak i w jakiej kolejności będą przekazywane pieniądze.
    Zarobek dłużnika to 3500 zł netto
    Przewertowałem ustawy i strony www i oprócz enigmatycznego stwierdzenia, że
    alimenty mają pierwszeństwo to nie znajduję potwierdzenia tego w kodeksach.

    I jeszcze jedno ile kosztuje ściągnięcie alimentów z wynagrodzenia przez
    komornika?

    dziękuję za odpowiedzi.

  • 2. Data: 2005-10-30 12:36:55
    Temat: Re: alimenty i inne zajęcia komornicze?
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    "tatko" <t...@p...onet.pl> naskrobał/a w

    > - 75% wynagrodzenia - alimenty na dzieci (podstawa umowa notarialna
    > z klauzulą wykonalności - ściągana przez komornika)
    > - 100 000 zł jakiś kredyt bankowy
    > - 50 000 zł ZUS i podatki

    Komornik może ściągać do 60% wynagrodzenia na alimenty i 50% na inne,
    więc ZUS i bank nic nie dostaną. Mogą próbować ściągać z innych źródeł,
    ale te pieniądze pójdą w pierwszej kolejności na alimenty.

    > Przewertowałem ustawy i strony www i oprócz enigmatycznego
    > stwierdzenia, że alimenty mają pierwszeństwo to nie znajduję
    > potwierdzenia tego w kodeksach.

    Interesują cię artykuły 1025 kpc i 87 kodeksu pracy.

    > I jeszcze jedno ile kosztuje ściągnięcie alimentów z wynagrodzenia
    > przez komornika?

    15% świadczeń za rok i świadczeń zaległych.

    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    Use the nuke Luke!