  • 1. Data: 2005-10-30 16:10:12
    Temat: legitymacja studencka, znizka 50% a ZTM
    Od: "Tiger" <c...@c...pl>

    No wlasnie. W legitymacji studenckiej mam jak wol napisane "uprawnia do
    znizki 50%", bez jakiejkolwiek wzmianki o wieku. Czy zatem przepisy ZTM o
    uznawaniu znizki do 26 roku zycia sa obowiazujace w zderzeniu z dokumentem?

    Pozdrawiam,

    Tiger

  • 2. Data: 2005-10-30 16:27:30
    Temat: Re: legitymacja studencka, znizka 50% a ZTM
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Tiger wrote:
> [...]
    > znizki 50%", bez jakiejkolwiek wzmianki o wieku. Czy zatem przepisy ZTM o
    > uznawaniu znizki do 26 roku zycia sa obowiazujace w zderzeniu z

    Obowiązujące są przepisy prawa o szkolnictwie wyższym, konkretnie art. 188
    ust. 1.

    --
    Paweł Sakowski <p...@s...pl>

  • 3. Data: 2005-10-30 16:45:34
    Od: "Michał" <m...@o...pl>

> [...]
    > do znizki 50%", bez jakiejkolwiek wzmianki o wieku. Czy zatem przepisy
    > ZTM o uznawaniu znizki do 26 roku zycia sa obowiazujace w zderzeniu z

    A ja mam ten sam dylemat ;P Póki co kupuję normalne bilety, bo w starciu
    z kilkoma "karkami" z Renomy nie miałbym większych szans :(

  • 4. Data: 2005-10-30 16:58:25
    Od: "085" <z...@p...pl>

    Użytkownik "Michał" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    > A ja mam ten sam dylemat ;P

    Na legitymacji masz napisane "Uprawnia do ulgi 50%", niemniej na PKP i tak
    masz ulge 37%, wiec to co stoi drukiem niekoniecznie jest zgodne ze stanem
    faktycznym.

    Póki co kupuję normalne bilety, bo w starciu
    > z kilkoma "karkami" z Renomy nie miałbym większych szans :(

    Renoma to raczej nie w Wawie ? Szczecin ? :] Rozumiem ze jakby kontrolerami
    nie byly karki, tylko np. dwie panny, to bys im "wytlumaczyl", ze mimo
    wszystko "masz" racje ? :>

    p, zul

  • 5. Data: 2005-10-30 17:08:59
    Od: "Michał" <m...@o...pl>

    > Renoma to raczej nie w Wawie ? Szczecin ? :] Rozumiem ze jakby
    > kontrolerami nie byly karki, tylko np. dwie panny, to bys im
    > "wytlumaczyl", ze mimo wszystko "masz" racje ? :>

    Nie. Po prostu dwie panny raczej nie zgrywałyby Rambo ;P Dokładniej
    chodzi mi o coś takiego jak "nietykalność osobista".

  • 6. Data: 2005-10-30 17:39:32
    Od: "Aleksander Kwaśniak" <k...@g...pl>

    > Nie. Po prostu dwie panny raczej nie zgrywałyby Rambo ;P Dokładniej
    > chodzi mi o coś takiego jak "nietykalność osobista".

    Nietykalność osobistą masz dopóki posiadasz ważny bilet na przejazd.
    Zaś ulga studencka 50% w komunikacji miejskiej z mocy ustawy obowiązuje bez
    ograniczeń wiekowych.

    pdr
    Olo

  • 7. Data: 2005-10-30 17:44:07
    Od: "Michał" <m...@o...pl>

    > Nietykalność osobistą masz dopóki posiadasz ważny bilet na przejazd.

    Teoretycznie. W praktyce o tym decyduje kanar. Przykład: kasownik nie
    nabił wszystkich cyfr i już pasażer ma prze...bane.

    > Zaś ulga studencka 50% w komunikacji miejskiej z mocy ustawy
    > obowiązuje bez
    > ograniczeń wiekowych.

    Nie. O tym decyduje regulamin przewozu naklejony na szybie w tramwaju.

  • 8. Data: 2005-10-30 17:57:14
    Od: "085" <z...@p...pl>

    > Teoretycznie. W praktyce o tym decyduje kanar. Przykład: kasownik nie
    > nabił wszystkich cyfr i już pasażer ma prze...bane.

    "Kontroler ma prawo utrudnic opuszczenie pojazdu (...)", oczywiscie, bywa to
    naduzywane. Niestety, wsrod gapowiczow studenci stanowia najtrudniejszy
    element. To pieprzenie o Konstytucji, to szarpanie sie, te wrzaski "nie
    dotykaj mnie bo cie z pracy wyrzuca" a potem kwilenie "biiiedneego studenta
    ukarac ???? iiii tak nie zaplace" :D

    Jakiej ustawy ? Bo...

    > Nie. O tym decyduje regulamin przewozu naklejony na szybie w tramwaju.

    ... Prawo Przewozowe pozostawia to przewoznikowi, IMHO.

    p, zul

  • 9. Data: 2005-10-30 18:14:16
    Od: "Aleksander Kwaśniak" <k...@g...pl>

    > Teoretycznie. W praktyce o tym decyduje kanar. Przykład: kasownik nie
    > nabił wszystkich cyfr i już pasażer ma prze...bane.

    Wydaje mi się, że ździebko histeryzujesz. Przecież wystarczy, że kontroler w
    tymże kasowniku odbije kontrolkę i sprawa wyjasniona.

    > Nie. O tym decyduje regulamin przewozu naklejony na szybie w tramwaju.

    Nie, ulga studencka jest ulgą ustawową i decyduje o niej Ustawa o
    szkolnictwie wyższym. Jeśli jakiś przewoźnik ogranicza ją do pewnego wieku,
    to zwyczajnie łamie prawo.

    pdr
    Olo

  • 10. Data: 2005-10-30 18:16:42
    Od: "Aleksander Kwaśniak" <k...@g...pl>

> [...]
    > dotykaj mnie bo cie z pracy wyrzuca" a potem kwilenie "biiiedneego studenta

    Cycu, widać że pierwszy raz tu jesteś i jeszcze nie słuchałeś kwilenia
    tutejszego elementu. Poczekaj aż w wątek włączy się niezmordowany Przemysław
    Rokicki, menel o ksywie Stasiu Podróznik i jeszcze paru innych. Oni Ci już
    powiedzą ile im wolno a ile kontrolerom ;-))

    > Jakiej ustawy ? Bo...

    O szkolnictwie wyższym. Ulga studencka, w odróżnieniu od ulgi szkolnej, jest
    ulgą ustawową niezależną od danego przewoźnika.

    pdr
    Olo