  • 1. Data: 2005-12-11 23:27:36
    Temat: Telefony z reklamami
    Od: "allbi" <a...@e...net>

    Odebrałem ostatnio dwa telefony z reklamami. Ot, odbieram telefon i z
    automatu leci tekst. Odkładam słuchawkę, po chwili podnoszę znowu i dalej
    automat pieprzy dalszy ciąg reklamy bez przerywania połączenia. Wcześniej
    takiego czegoś nie było. Telefon został przepisany niedawno na firmę, ale
    znajduje się w prywatnym mieszkaniu - jeśli to ma jakieś znaczenie.

    Czy jest jakiś sposób żeby z tym walczyć? To przecież spam.

    SOTB

  • 2. Data: 2005-12-11 23:43:04
    Temat: Re: Telefony z reklamami
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    allbi napisał(a):

    > Czy jest jakiś sposób żeby z tym walczyć? To przecież spam.

    Art. 172 Prawa telekomunikacyjnego:

    1. Zakazane jest używanie automatycznych systemów wywołujących dla celów
    marketingu bezpośredniego, chyba że abonent lub użytkownik końcowy
    uprzednio wyraził na to zgodę.

    2. Przepis ust. 1 nie narusza zakazów i ograniczeń dotyczących
    przesyłania niezamówionej informacji handlowej wynikających z odrębnych
    ustaw.

    i art. 209.

    1. Kto:
    [...]
    25) nie wypełnia obowiązków uzyskania zgody abonenta lub użytkownika
    końcowego, o których mowa w art. 161, art. 166, art. 169 i art. 172-174,
    [...]
    - podlega karze pieniężnej.

    2. Niezależnie od kary pieniężnej, o której mowa w ust. 1, Prezes URTiP
    może, w przypadkach określonych w ust. 1 pkt 1-8, 12-17, 19-22 i 24-27,
    nałożyć na kierującego przedsiębiorstwem telekomunikacyjnym karę
    pieniężną w wysokości do 300 % jego miesięcznego wynagrodzenia,
    naliczanego jak dla celów ekwiwalentu za urlop wypoczynkowy.

    3. Kary pieniężne podlegają egzekucji w trybie przepisów o postępowaniu
    egzekucyjnym w administracji w zakresie egzekucji obowiązków o
    charakterze pieniężnym.

    M.

  • 3. Data: 2005-12-12 00:44:48
    Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl>

    Mon, 12 Dec 2005 00:27:36 +0100, *allbi*
    <news:dnicn6$p2q$1@nemesis.news.tpi.pl> napisał(a):

> [...]
    > znajduje się w prywatnym mieszkaniu - jeśli to ma jakieś znaczenie.

    > Czy jest jakiś sposób żeby z tym walczyć? To przecież spam.

    Ja to zgłosiłam na 9393. Byłam zdenerwowana, powiedziałam, że nie życzę
    sobie, żeby mi jakieś szczekaczki podłączali i w poniedziałek idę rozwiązać
    z tą całą telekomunikacją umowę, bo mam już ich naprawdę dość.

    Szczekaczka mi szczekała (automat) o niezapłaconej przeze mnie fakturze z
    sierpnia. Ja się wściekłam, bo przecież złożyłam/wysłałam im reklamację z
    kserokopią dowodu wpłaty i kserokopią ich monitu na fakturę wystawioną 16
    sierpnia, którą opłaciłam na poczcie 24 sierpnia ( termin zapłaty 31
    sierpnia). Po jakimś czasie zadzwoniła do mnie jakaś aż z Lublina (a nie z
    Warszawy), że rozpatruje moją reklamację i nie może odczytac z tej
    kserokopii daty na stemplu pocztowym. Oczywiście podałam jej. Już minęło
    chyba ze 3 tygodnie, a ona dalej rozpatruje (chyba) moją reklamację.
    Niezły burdel tam mają, bo przecież powinna zajrzeć do oryginalnego
    dokumentu, a nie dzwonić do mnie i pytać o datę. Tak jak ludzie teraz
    pracują, to woła o pomstę do nieba.

    --
    Kaja

  • 4. Data: 2005-12-12 00:57:15
    Od: " Tomasz " <t...@p...onet.pl>

    > Ja to zgłosiłam na 9393 [...]

    Ja też zgłosiłem. Facet odpowiedział, że to nie są ich reklamy i oni nic nie
    moga z tym zrobić. Faktycznie, są to reklamy Tele2. Nie jest tych telefonów
    wiele, ponadto mam caller-id i po prostu tego nie odbieram, ale wiadomo, że nie
    zawsze słuchawka jest pod ręką i ciężko się po nią ruszyć z fotela ;-). Ktoś
    podpowie jak to załawić ?

    Zresztą to Tele2 jest wyjątkowo uciążliwe. Kilka razy w miesiącu pojawia się
    jakiś przedstawiciel, który nie mówiąc kim jest i z jakiej firmy prosi o
    pokazania faktury za telefon ;-). I co gorsze nie da rady go zbyć zwykłym: "nie,
    dziękuję" bo on dalej stara się wcisnąć umowę.
    Efekt jest taki, że może bym i skorzystał z ich usług, bo niby jest taniej, ale
    taki marketing mnie zniehcęca.

    Pozdrawiam.

  • 5. Data: 2005-12-12 01:17:35
    Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl>

    12 Dec 2005 01:57:15 +0100, *Tomasz*
    <news:1687.000001b7.439ccaea@newsgate.onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > zawsze słuchawka jest pod ręką i ciężko się po nią ruszyć z fotela ;-). Ktoś

    Napisz pismo do tego Tele2 i postrasz ich czymś.

> [...]
    > dziękuję" bo on dalej stara się wcisnąć umowę.
    > Efekt jest taki, że może bym i skorzystał z ich usług, bo niby jest taniej, ale

    Jak to dobrze, że drzwi do mojego mieszkania dzieli krata i drugie oszklone
    i zakratowane drzwi. Jak widzę jakichś panów, czy panie z teczuszkami i
    trzymających pod nosami jakieś notatniki/zeszyciki to macham im reką "idź do
    diabła" i wchodzę do mieszkania.

    --
    Kaja

  • 6. Data: 2005-12-12 01:49:38
    Od: "Tiger" <c...@c...pl>

> [...]
    > i zakratowane drzwi. Jak widzę jakichś panów, czy panie z teczuszkami i
    > trzymających pod nosami jakieś notatniki/zeszyciki to macham im reką "idź

    Ja ostatnio zaprosilem takowego do srodka, zaproponowalem "kawe lub
    herbate", kawe wzmocnilem odpowiednia iloscia soli i jak facio prawie sie
    oplul po pierwszym "energicznym" lyczku (w koncu wchodzi do domu pelen
    energii, chce cos sprzedac!), to mu kazalem wypic. "No co... jak pan
    zamowil, to teraz prosze wykorzystac... do dna, prosze". Zmyl sie jak
    niepyszny i mam spokoj z Tele2 od tamtej pory.

    Pozdrawiam, polecam sposob.

    Tiger

  • 7. Data: 2005-12-12 15:22:03
    Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl>

    Mon, 12 Dec 2005 02:49:38 +0100, *Tiger*
    <news:dc372$439cd731$5112dda5$24058@news.chello.pl> napisał(a):

> [...]
    > zamowil, to teraz prosze wykorzystac... do dna, prosze". Zmyl sie jak
    > niepyszny i mam spokoj z Tele2 od tamtej pory.

    Tak z jednej strony mogłeś pomyśleć, że to jest taki sam człowiek jak Ty :-)
    Teraz pracy nie ma i nawet człowiek po studiach, żeby jakoś przeżyć łapie
    się na taką- byle jaką, niewdzieczną pracę.
    Trzeba było go pognać już od drzwi i sumienie miałbyś czyste :-)

    --
    Kaja

  • 8. Data: 2005-12-12 17:48:00
    Od: "Tiger" <c...@c...pl>

> [...]
    > się na taką- byle jaką, niewdzieczną pracę.
    > Trzeba było go pognać już od drzwi i sumienie miałbyś czyste :-)

    Sumienie mam czyste. Zadna praca niby nie hanbi, ale hanbi to, co mozna w
    tej pracy wykonywac. Np. ja nigdy nie znizylem sie do oszustwa, ktore jest
    dla mnie rownoznaczne moralnie z kradzieza. A ci "panowie" z Tele2, Aster
    itd... potrafia wciskac takie rzeczy, o ktorych nieraz starsze panie w zyciu
    nie slyszaly - i potrzebowac ich tez w zyciu nie beda. Dla mnie jest to
    okradanie starych ludzi z tych niewielkich sum, ktore co miesiac dostaja. A
    potem przychodzi do takiego BOK firmy Aster przy ul. Dabrowskiego starsza
    pani i usiluje wytlumaczyc, ze "ja tego nie zamawialam"...
    "Chandlowiec-markietoid" zgarnal swoja kase i firma ma starsza pania gdzies.
    Na nic lzy, nerwy i prosby. Baboszon za biurkiem jest nieugiety i "informuje
    o prawie do placenia rachunkow".

    Tak... sumienie mam czyste. Co najwyzej czuje pewien niedosyt i wymysle cos
    bardziej zlosliwego ;>

    Pozdrawiam,

    Tiger

  • 9. Data: 2005-12-12 19:14:58
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Tiger" <c...@c...pl> napisał:

    > Co najwyzej czuje pewien niedosyt i wymysle cos bardziej zlosliwego
    Może ogłoszenie obok biura Aster: "Na kłopoty z firmą Aster-Tiger" ;-)

    Artur Golański

  • 10. Data: 2005-12-12 19:34:06
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <3f608$439db7d0$5112dda5$6571@news.chello.pl>, Tiger wrote:

> [...]
    > nie slyszaly - i potrzebowac ich tez w zyciu nie beda. Dla mnie jest to
    > okradanie starych ludzi z tych niewielkich sum,

    A ten pan jak cię oszukał? I czy jesteś starszą panią?

    Renata