  • 1. Data: 2005-12-11 21:26:08
    Temat: Legalny nóż
    Od: Ktos <v...@o...pl>

    Witam!!!

    Mam pytanie: do jakiej długosci ostrza mozna legalnie nosić nóż w
    miejscu publicznym, tak aby w wypadku obrony koniecznej nie mieć potem
    problemu z prawem?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2005-12-11 21:45:17
    Temat: Re: Legalny nóż
    Od: "Zbig.T" <t...@i...pl>

    Użytkownik "Ktos" <v...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Mam pytanie: do jakiej długosci ostrza mozna legalnie nosić nóż w
    > miejscu publicznym, tak aby w wypadku obrony koniecznej nie mieć

    Nawet szablą możesz bronić się i uniknąć kłopotów nie przekraczając
    granic obrony koniecznej. Również odwrotnie, broniąc się ostrzem 5cm
    możesz tą granicę przekroczyć, a wtedy lipa ...
    Pzdr.

  • 3. Data: 2005-12-11 21:49:22
    Od: Ktos <v...@o...pl>

    Zbig.T napisał(a):
> [...]
    > granic obrony koniecznej. Również odwrotnie, broniąc się ostrzem 5cm
    > możesz tą granicę przekroczyć, a wtedy lipa ...

    Ale z szabelką chyba nie mogę chodzić do mieście i napotkanym stróżom
    prawa tłumaczyć się że to tylko do obrony koniecznej. Chyba jest jakiś
    limit długości ostrza, bo jakby nie to każdy mógłby nosić miecz samurajski.

  • 4. Data: 2005-12-11 22:29:55
    Od: BartekK <s...@d...org>

    Ktos napisał(a):

    > Ale z szabelką chyba nie mogę chodzić do mieście i napotkanym stróżom
    > prawa tłumaczyć się że to tylko do obrony koniecznej. Chyba jest jakiś
    > limit długości ostrza, bo jakby nie to każdy mógłby nosić miecz samurajski.
    a nie moze ?

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    | s...@d...org GG:23319 tel +48 696455098
    173

  • 5. Data: 2005-12-11 22:56:20
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Ktos napisał(a):

    > Mam pytanie: do jakiej długosci ostrza mozna legalnie nosić nóż w
    > miejscu publicznym, tak aby w wypadku obrony koniecznej nie mieć potem
    > problemu z prawem?

    W przypadku obrony koniecznej przy pomocy swojego noza zawsze bedziesz
    mial problem z prawem. Zwlaszcza jak napastnik nie przezyje.

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 6. Data: 2005-12-11 23:29:26
    Od: scream <n...@p...pl>

    Ktos napisał(a):
    > Ale z szabelką chyba nie mogę chodzić do mieście i napotkanym stróżom
    > prawa tłumaczyć się że to tylko do obrony koniecznej. Chyba jest jakiś
    > limit długości ostrza, bo jakby nie to każdy mógłby nosić miecz samurajski.

    Nie ma takiego limitu. Miecz samurajski możesz nosić. Możesz nawet
    maczetę z ostrzem 100 cm.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 7. Data: 2005-12-11 23:30:59
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Ktos" <v...@o...pl> napisał w wiadomości

    Prawo tego nie ogranicza. Możesz nosić dowolnie wielki nóż, byle
    ostrze jego nie było ukryte w przedmiocie nie przypominającym broni. A
    więc zabronione są parasole z ostrzami przykładowo.

  • 8. Data: 2005-12-12 08:10:48
    Od: KrzysiekPP <k...@S...op.pl>

    > Prawo tego nie ogranicza. Możesz nosić dowolnie wielki nóż, byle
    > ostrze jego nie było ukryte w przedmiocie nie przypominającym broni. A
    > więc zabronione są parasole z ostrzami przykładowo.

    http://aukcja.interia.pl/show_item.php?item=75030258

    ;-)

  • 9. Data: 2005-12-12 09:44:34
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Robert Tomasik napisał(a):
> [...]
    > ostrze jego nie było ukryte w przedmiocie nie przypominającym broni. A
    > więc zabronione są parasole z ostrzami przykładowo.

    A jak sie do tego ma scyzoryk? :)

  • 10. Data: 2005-12-12 14:20:55
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> napisał w
    wiadomości
    > A jak się do tego ma scyzoryk? :)

    A czy Twoim zdaniem scyzoryk przypomina wyglądem scyzoryk?