  • 11. Data: 2006-02-12 19:18:06
    Temat: Re: System operacyjny OEM
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    maciek napisał(a) :

    > Chcialbym wiedziec czy kupujac windowsy OEM musze miec zawsze te czesc
    > komputera jaka kupilem razem z oprogramwoaniem?

    Tak.
    Wskazane jest, żeby ta część była sprawna i w komputerze. Choć tu
    są chyba zdania na ten temat podzielone.

    > Czy kupujac oprogramowanie jako osoba fizyczna (nie prowadzaca DG) musze
    > miec na nie fakture?

    Nie.

    > Czy paragon wystarczy, czy moze w ogole nie
    > potrzebuje dowodu zakupu?

    W ogóle nie potrzebujesz.
    Nawet firma nie potrzebuje, żeby udowodnić legalność
    oprogramowania. Co do kwestii rozliczenia z US, to nie wiem, ale
    pewnie potrzebny dowód zakupu.

    > Czy ktos mial juz jakas kontrole i poradzil
    > sobie bez takiego dowodu?

    Patrz wyżej.

    > I ostatnie pytanie jak jest z dalsza odsprzedaza Windowsow OEM i
    > 'pelnej wersji', tzn., czy mi wolno to legalnie zrobic jesli juz
    > utworzylem opakowanie i jesli system ten byl przeze mnie zarejestrowany?

    Tak. Musisz sprzedać całość kompletu oprogramowania. Oraz część
    OEM z którą nabyłeś je. Oczywiście nie musisz mieć dowodu zakupu,
    żeby potwierdzić z jakim podzespołem kupiłeś;-)

    > Z gory dziekuje za jakies wskazowki lub linki.

    www.micro$oft.com lub pewnie jakoś tak. Jaka wersja windows?
    Jeżeli chcesz licencję, to podeślę na maila. Aktualny?

    Zbyszek
    PGP key: 0xBA6D33B6
    Reklama: Internet Explorer służy do przeglądania zawartości
    Internetu z Twojego komputera i vice-versa.

  • 12. Data: 2006-02-12 19:22:18
    Od: "Big Jack" <m...@h...fdfyez.aw>

    W wiadomości: news:dsnqt4$4m6$1@news.wp.pl
    użytkownik *maciek* napisał(a):

    [ciach]

    Mała uwaga, absolutnie nie bierz pod uwagę wypowiedzi Arka, bo to
    kompletny ignorant, oderwany od rzeczywiśtości i żyjący we własnym,
    zamkniętym świecie.

    --
    Big Jack
    //////

  • 13. Data: 2006-02-12 20:13:47
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Big Jack napisał:
    > Mała uwaga, absolutnie nie bierz pod uwagę wypowiedzi Arka, bo to
    > kompletny ignorant, oderwany od rzeczywiśtości i żyjący we własnym,
    > zamkniętym świecie.

    To może spróbujesz to udowodnić w sądzie?

    Bo dość już mam gości co próbują zdyskredytować bo brak im argumentów.

    To jak? Zapodasz adres do pozwu czy tchórzysz?

    Arek

    --
    www.eteria.net

  • 14. Data: 2006-02-12 20:14:08
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik witek napisał:
    > Buzdygana to ja raczej nie radzę słuchać.
    > On żyje w sowim własnym wyimaginowanym świecie i jego odpowiedzi raczej
    > nie mają nic wspólnego ze stanem prawnym.

    Jak wcześniej - to może spróbujesz to udowodnić w sądzie?

  • 15. Data: 2006-02-12 20:15:32
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Zbynek Ltd. napisał:
    > Tak.
    > Wskazane jest, żeby ta część była sprawna i w komputerze. Choć tu są
    > chyba zdania na ten temat podzielone.

    Możesz wskazać paragraf w ustawie, który potwierdzałby Twoje "Tak" ?

> [...]

    > www.micro$oft.com lub pewnie jakoś tak. Jaka wersja windows? Jeżeli
    > chcesz licencję, to podeślę na maila. Aktualny?

    A od kiedy to M$ ustala prawa a nie parlament??

    zaciekawiony
    Arek

    --
    www.eteria.net

  • 16. Data: 2006-02-12 20:20:18
    Od: "Big Jack" <m...@h...fdfyez.aw>

    W wiadomości: news:dso4uq$3d1$1@inews.gazeta.pl
    użytkownik *Arek* napisał(a):

    > To jak? Zapodasz adres do pozwu czy tchórzysz?

    Byle komu namiarów nie podaję... BTW, z którego artykułu?? ROTFL Nie
    ośmieszaj się jeszcze bardziej.

    --
    Big Jack
    //////

  • 17. Data: 2006-02-12 20:34:59
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Big Jack napisał:
    > Byle komu namiarów nie podaję...

    Czyli tchórzysz?

    > BTW, z którego artykułu??

    212 kk.

    > ROTFL Nie ośmieszaj się jeszcze bardziej.

    To jak będzie - dalej pozostaniesz tchórzliwym anonimem, który opluwa
    innych, czy też okażesz się gościem z honorem i weźmiesz
    odpowiedzialność za swoje słowa?

    Arek

    --
    www.eteria.net

  • 18. Data: 2006-02-12 20:40:12
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    Arek napisał(a) :

    > Możesz wskazać paragraf w ustawie, który potwierdzałby Twoje "Tak" ?

    Ustawa? Warunki licencji.

    > Możesz wskazać paragraf w ustawie, który potwierdzałby Twoje "Tak" ?

    Całość oprogramowania - j.w.
    Część komputerowa - j.w.

    > A od kiedy to M$ ustala prawa a nie parlament??

    Firma ustala warunki używania programu. Mniej czy bardziej mądre,
    ale warunki są możliwe do spełnienia.
    Walczysz z nimi? To miło z Twojej strony, ale jak na razie nie
    masz rezultatów. Masz moje wirtualne poparcie.
    Ja wolałbym jednak spełnić warunki i dopiero potem walczyć.

  • 19. Data: 2006-02-12 20:46:25
    Od: "Big Jack" <m...@h...fdfyez.aw>

    W wiadomości: news:dso66j$a49$1@inews.gazeta.pl
    użytkownik *Arek* napisał(a):

    > Czyli tchórzysz?

    Ty nawet nie rozumiesz słowa pisanego. *BYLE KOMU NAMIARÓW NIE PODAJĘ*
    A że jesteś trolem - PLONK

    --
    Big Jack
    //////

  • 20. Data: 2006-02-12 20:47:41
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Zbynek Ltd. napisał:
    > Ustawa? Warunki licencji.

    Używanie programu nie podpada pod licencję, ponieważ NIE JEST polem
    eksploatacji programu.

    > Całość oprogramowania - j.w.
    > Część komputerowa - j.w.

    Od kiedy to część komputerowa może być podmiotem licencji?

    > Firma ustala warunki używania programu.

    Nie. Nie ma do tego żadnego prawa.

    > Walczysz z nimi? To miło z Twojej strony, ale jak na razie nie masz
    > rezultatów.

    Mam rezultaty.
    Wiem, że M$ nie pozwał, nie pozywa i nie pozwie nikogo kto wg niego
    narusza - urojoną - licencję na OEM.

    > Masz moje wirtualne poparcie.

    Szkoda, że nie rzeczywiste :(

    pozdrawiam