  • 11. Data: 2019-07-27 05:34:48
    Temat: Re: Swiry
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Ktoś przejdzie na czerwonym w środku nocy, suweren zobaczy,
    > bezrefleksyjnie skopiuje zachowanie, a późnie przejdzie na tym czerwonym
    > już przy normalnym ruchu. Bo tak robią inni, a jeszcze nikt za to nie
    > karze.

    Wiesz, że w całej cywilizowanej Europie suweren chodzi na czerwonym.
    Przy policjantach? W Polsce też nie ma problemu prawnego, gdyż skoro nie
    ma szkodliwości społecznej, to nie ma wykroczenia.

    Było kiedyś na jutubie jak policjant na takie tłumaczenie odpowiedział
    "ale jesteśmy w Polsce a nie Europie";)

    --
    Shrek

  • 12. Data: 2019-07-27 05:59:47
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Marcin Debowski a...@I...zoho.com ...

> [...]
    > bezrefleksyjnie skopiuje zachowanie, a późnie przejdzie na tym
    > czerwonym już przy normalnym ruchu. Bo tak robią inni, a jeszcze

    Wiesz ze w normalnych krajach przechodzenie na czerwonym tro nic
    dziwnego?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Albo głosisz swoje poglądy i ponosisz wszelkie konsekwencje, albo

  • 13. Data: 2019-07-27 12:04:29
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-07-27, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Wiesz, że w całej cywilizowanej Europie suweren chodzi na czerwonym.
    > Przy policjantach? W Polsce też nie ma problemu prawnego, gdyż skoro nie
    > ma szkodliwości społecznej, to nie ma wykroczenia.

    Tam mają inne suwereny.

    > Było kiedyś na jutubie jak policjant na takie tłumaczenie odpowiedział
    > "ale jesteśmy w Polsce a nie Europie";)

    A już poważniej, to serio czasami mam takie wątpliwości, choć nie akurat
    z przechodzeniem na czerwonym.

    Nb. w tym moim kraju, którego nazwy nigdy nie wymieniam, to byś dopiero
    nabrał perspektywy wrogiej dla polskiej policji. Tu nawet złapanie na
    radar nie zawsze skutkuje mandatem. Generalnie w sprawach błachych, o
    ile się nie przegina, to albo nie dzieje się nic, albo pouczają. Ale
    ślad w rejestrach jest. Przykład: 2 razy w jednym miejscu zaliczyłem
    zdjęcie rejestratorem wjazdu na czerwonym (skręcałem za szeroko motorem
    obok właściwego pasa). Za pierwszym razem nie było nic. Za drugim
    przyszło, że mam oświadczyć kto kierował. Oświadczyłem. Przysłali mi
    pouczenie, że mogli mi nakukać tak i tak, ale tym razem jeszcze nie
    nakukają i abym więcej tego nie robił. 4 miechy później wjechałem
    dosłownie ułamek sekundy za późno na żółtym w innym miejscu. Łysło.
    Myślałem że już dupa i poleca mi różne zniżki. I nic.

    Bo policja jest od spraw poważniejszych niż jakieś przypadkowe
    pierdy, które się ludziom zwykle przytrafiają.

    --
    Marcin

  • 14. Data: 2019-07-27 16:43:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 26 Jul 2019 15:20:31 +0200, Shrek napisał(a):
    > Nie musi.

    > Można - czemu nie nie? Co najwyżej nie przyjmie i sprawa do sądu.

    Jak nie przyjmie, to poczytalny,
    ale jak przyjmie, to bedziesz mial problem :-)

    Rodzina/adwokat zareguje, trzeba bedzie cos z tym zrobic, a nie bardzo
    jest co ... wiec policjant winny :-)

    > 1/100 - schizoferników. Pod różnymi postaciami - schizofrenia
    > paronoidalna jest tylko jedną z nich, część jest leczona.

    > Mamy 36 milionów pieszych. Z czego wiekszość przeszła w życiu na
    > czerwonym świetle. Ilu z nich ginie z powodu przejścia na czerwonym? A
    > jednak kulsony widzą w tym problem.

    No i slusznie :-)

    > To inaczej mamy 36 milionów ludzi z
    > czego coś koło 500 zabójców rocznie. Może też nie warto nic robić?

    Przeciez nie zrobisz, trup jest juz martwy.

    Ale jak wystawisz pare mandatow na czerwonym, to trupow ubedzie :-P

    > No tak - wszystko przez to że ktoś w końcu ruszył dupę. Nie ruszać!

    Kto wie ...

    > Myślę, że ten akurtat nie wyjdzie. On jest naprawdę pieprznięty. To nie
    > syn prawnika.

    Na tyle zdrowy, ze w wiezieniu stwierdzili ze niegrozny :-)

    > Jak się na niego cały blok skarży, to raczej nie bez podstaw. Powód się
    > znajdzie.

    No czytales - podsluchiwanie, filmowanie. A 51 kw dotyczy "darcia
    ryja".

    > Dobra - kończę - jak już pisałem z uprawiasz specyficzny rodzaj trolingu
    > i uczyniłeś z tego sztukę, za co szacun. Nie pokonam cię:P

    Prawnicy tez specyficny, i policjanci wola swira nie tykac :-)

    J.

  • 15. Data: 2019-07-27 19:17:46
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Bo policja jest od spraw poważniejszych niż jakieś przypadkowe
    > pierdy, które się ludziom zwykle przytrafiają.

    Policja jest od tego, żeby realizować zadania wyznaczone przez ustawę o
    policji. Jednak nawet nasz grupowy policjant nie wiedziała, że oprócz
    ścigania sprawców policja mi inne zadania i to nawet wymienione z
    wcześniejszym numerkiem (czyli można się domyśleć że "ważniejsze").

    Co do trwktowania policji jako wroga, to trochę szerszy problem - tak
    naprawdę ciężko się spodziewać, żeby policja była znacznie lepsza od
    ogółu społeczeństwa przy takim systemie motywacji i szkolenia. Ale to
    nie tylko o to chodzi. Od dawna miałem poczucie, że z państwem mi tak
    średnio po drodze. Obcenie traktuje go jako wroga. Jak zapewne wiesz mam
    ku temu dobre powody. Od upolitycznienia teoretycznie apolitycznej
    policji i przemianowania ich na kulsonów, przez sprawy sądowe i
    hipokryzję pewnej baby z brzeszcz a kończąc na publicznym zdziwieniu
    p.o. rezydenta, że jakto miałby być prezydentem wszystkich Polaków,
    skoro przecież nie część na niego nie głosowała. Powiedziałbym, ze
    traktuje władzę jak okupanta, ale to nie do końca prawda - w końcu
    wygrali wybory i wszystko wskazuje na to, że suwerenowi się podoba. Więc
    problem nie w samych władzach a w całym państwie.

    --
    Shrek

  • 16. Data: 2019-07-27 23:20:33
    Od: Animka <a...@w...pl>

    W dniu 2019-07-27 o 16:43, J.F. pisze:

> [...]
    > ryja".

    > Prawnicy tez specyficny, i policjanci wola swira nie tykac :-)

    Trzeba zgłosić do Administracji Sp-ni, żeby go za zakłócanie miru
    domowego wyrzucili z tego mieszkania.

    --
    animka

  • 17. Data: 2019-07-30 02:38:55
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-07-27, Shrek <...@w...pl> wrote:

> [...]
    > ścigania sprawców policja mi inne zadania i to nawet wymienione z
    > wcześniejszym numerkiem (czyli można się domyśleć że "ważniejsze").

    To tak formalnie. Ale jak już wcześniej dyskutowalismy, jest to
    zwyczajnie niemozliwe. Dlatego policja powinna przykładać właściwą wagę
    do konkretnych spraw, bo wiadomo, że wszystkich nie ogarnie. Jak widzą
    kogoś na czerwonym to powinni to olać, bo jest to pierd, o bliskiej zeru
    szkodliwości społecznej. Zajęcie się takim przypadkiem jest wręcz
    szkodliwe społęcznie, bo obciąża machinę, której zasoby mogłyby być
    wykorzystane w ważniejszych sprawach i jeszcze nastawia ludzi źle do
    policji.

    Ogólnie to problem sprowadza się do tego, jak zrobić, aby policja tak
    postępowała. Jak widać na przykładzie naszej policji, zdecydowanie
    niepomocne (powiedzmy odwazniej: skrajnie szkodliwe) jest poleganie na
    statystykach. Pytanie co w zamian, a jeśli nic, to co by się stało?
    Spaliby w radiowozach (co się zdarzało)? O pieniądzach już
    dyskutowaliśmy, ale jakiś system musiałby zaistnieć aby motywować do
    rzetelnej roboty i demotywować do złej. Takie rzeczy jak ze
    Stachowiakiem powinny się kończyć wyleceniem na zbity pysk wszystkich
    zamieszanych i wszystkich kryjących. Ale potrzebna jest też druga
    strona, jakaś przeciwwaga, a skoro według Ciebie zarabiają już dobrze to
    nie bardzo wiadomo co. Na etos i podobne sprawy nie ma co liczyć.

    Ale główny problem to uzaleznienie policji od oportunistycznej władzy i
    ta władza się zesrywa aby policję jeszcze bardziej uzaleznić. I nawet
    nie piję tu do pisu, a ogólnie, do polskiej niedojrzałego środowiska
    politycznego i społeczeństwa. Co na tym Zachodzie jest niedopomyslenia w
    Polsce nadal uchodzi. Ostatnio nawet bardziej.

> [...]
    > hipokryzję pewnej baby z brzeszcz a kończąc na publicznym zdziwieniu
    > p.o. rezydenta, że jakto miałby być prezydentem wszystkich Polaków,

    Ale to problem z państwem czy z pisem? No może i z państwem, bo z
    drugiej strony pe-o też fajne nie było. Robili mniej wiochy, mniej słoni
    w porcelanie, ale to "nasza" perspektywa, osób w miarę wykształconych,
    którym powodzi się w miarę ok. Tacy ludzie jak my, zwykle nie widzą, jak
    cholernie duzo zalezy od warunków startowych. Bo przeciez wszystko mozna
    osiągnąć jak się chce. Problem w kosztach, o których się zwykle nie
    mówi.

> [...]
    > wygrali wybory i wszystko wskazuje na to, że suwerenowi się podoba. Więc
    > problem nie w samych władzach a w całym państwie.

    A wolałbyś mądre (społecznie) rządy (pół)autorytatywne czy europejską
    demokrację? :)

    --
    Marcin

  • 18. Data: 2019-07-30 06:01:17
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Ale to problem z państwem czy z pisem?

    Z państwem jako takim - pis nie wybrał się sam. Choć oczywiście zmieniło
    się na gorsze.

> [...]
    > którym powodzi się w miarę ok. Tacy ludzie jak my, zwykle nie widzą, jak
    > cholernie duzo zalezy od warunków startowych.

    Z tego akurat zdaję sobie doskonale sprawę.

    > A wolałbyś mądre (społecznie) rządy (pół)autorytatywne czy europejską
    > demokrację? :)

    Trudne pytanie. Chyba jednak demokrację, bo doświadczenie podpowaiada
    mi, że władza deprawuje. Z drugiej strony demokracja jest niezwykle
    podatna na zasadę "dziel i rządź" co bardzo skutecznie uprawia pis
    dzieląc i napuszczając jednych na drugich.

    --
    Shrek

  • 19. Data: 2019-07-30 08:50:54
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 30.07.2019 o 06:01, Shrek pisze:
> [...]
    > podatna na zasadę "dziel i rządź" co bardzo skutecznie uprawia pis
    > dzieląc i napuszczając jednych na drugich.

    bez przesady, to nie peace uruchomił przemysł pogardy wobec ś.p. Lecha
    Kaczyńskiego, merdia robią wszystko, aby wywołać zamieszki, ale udaje im
    się to z nikłym sukcesem:)

    --
    I love love

  • 20. Data: 2019-07-31 01:26:20
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-07-30, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Z państwem jako takim - pis nie wybrał się sam. Choć oczywiście zmieniło
    > się na gorsze.

    Państwo to dla mnie tutaj raczej instrument administracji niż kraj i ludzie.

> [...]
    > podatna na zasadę "dziel i rządź" co bardzo skutecznie uprawia pis
    > dzieląc i napuszczając jednych na drugich.

    Nie wierzysz, że istnieją ludzie, których motywacją do mądrych rządów
    jest dobro kraju? :)

    --
    Marcin