    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: Swiry
    Date: Sat, 27 Jul 2019 10:04:29 GMT

    On 2019-07-27, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Wiesz, że w całej cywilizowanej Europie suweren chodzi na czerwonym.
    > Przy policjantach? W Polsce też nie ma problemu prawnego, gdyż skoro nie
    > ma szkodliwości społecznej, to nie ma wykroczenia.

    Tam mają inne suwereny.

    > Było kiedyś na jutubie jak policjant na takie tłumaczenie odpowiedział
    > "ale jesteśmy w Polsce a nie Europie";)

    A już poważniej, to serio czasami mam takie wątpliwości, choć nie akurat
    z przechodzeniem na czerwonym.

    Nb. w tym moim kraju, którego nazwy nigdy nie wymieniam, to byś dopiero
    nabrał perspektywy wrogiej dla polskiej policji. Tu nawet złapanie na
    radar nie zawsze skutkuje mandatem. Generalnie w sprawach błachych, o
    ile się nie przegina, to albo nie dzieje się nic, albo pouczają. Ale
    ślad w rejestrach jest. Przykład: 2 razy w jednym miejscu zaliczyłem
    zdjęcie rejestratorem wjazdu na czerwonym (skręcałem za szeroko motorem
    obok właściwego pasa). Za pierwszym razem nie było nic. Za drugim
    przyszło, że mam oświadczyć kto kierował. Oświadczyłem. Przysłali mi
    pouczenie, że mogli mi nakukać tak i tak, ale tym razem jeszcze nie
    nakukają i abym więcej tego nie robił. 4 miechy później wjechałem
    dosłownie ułamek sekundy za późno na żółtym w innym miejscu. Łysło.
    Myślałem że już dupa i poleca mi różne zniżki. I nic.

    Bo policja jest od spraw poważniejszych niż jakieś przypadkowe
    pierdy, które się ludziom zwykle przytrafiają.

    --
    Marcin