  • 1. Data: 2019-07-26 13:05:59
    Temat: prywatny monitoring w kamienicy (wspolnota mieszk.)
    Od: "1634Racine" <m...@...cbqebml>

    czy bedac we wspolnocie mieszkaniowej mozna sobie zainstalowac pryw.
    monitoring, a dokladnie: przy drzwiach mieszkania od str. klatki schodowej
    (nagrywanie na ruch, czujnik ruchu, dzien/noc, podczerwien, etc.)?
    I w ogole:
    jakie przepisy reguluja (taki zwlaszcza) monitoring?
    z kim monitoring MUSI byc formalnie uzgodniony? czy potrzebna zgoda formalna
    kogos (kogo?)

  • 2. Data: 2019-07-26 13:52:56
    Od: Krzysztof 'kw1618' Warszawa <k...@g...3mam.net>

    W dniu 26.07.2019 o 13:05, 1634Racine pisze:
> [...]
    > jakie przepisy reguluja (taki zwlaszcza) monitoring?
    > z kim monitoring MUSI byc formalnie uzgodniony? czy potrzebna zgoda

    We wspólnocie mieszkaniowej warto uzgodnić to ze wszystkimi
    współwłaścicielami części wspólnej, bo np. jeden ze współwłaścicieli
    może nie życzyć sobie, abyś monitorował, kto do niego przychodzi.
    Co innego wizjer w drzwiach z kamerą. Bardzo fajna sprawa, bo rejestruje
    kiedy ktoś stał przed drzwiami. Tyle, że w przypadku włamania, złodziej
    może zauwazyć urządzenie i na wszelki wypadek też je ukraśc.

  • 3. Data: 2019-07-26 14:27:52
    Od: "1634Racine" <m...@...cbqebml>

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa w news:5d3ae999$0$534$65785112@news.neostrada.pl
    [.............]
    > We wspólnocie mieszkaniowej warto uzgodnić to ze wszystkimi
    > współwłaścicielami części wspólnej, bo np. jeden ze współwłaścicieli
    > może nie życzyć sobie, abyś monitorował, kto do niego przychodzi.

    WARTO? Czy MUSZĘ. W sumie, to o to pytalem. Podstawy prawne.

    > Co innego wizjer w drzwiach z kamerą. Bardzo fajna sprawa

    tak nawiasem: przyjmujac Twoj punkt widzenia, to nie za bardzo widze roznice
    miedzy urzadzeniem niewielkim, rejestrujacym, przymocowanym "gdzies i tuz"
    przy framudze drzwi wejsciowych, a kamera w wizjerze...

  • 4. Data: 2019-07-26 14:37:15
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu piątek, 26 lipca 2019 14:28:13 UTC+2 użytkownik 1634Racine napisał:

    > WARTO? Czy MUSZĘ. W sumie, to o to pytalem. Podstawy prawne.

    Podstawa prawna to prawo własności/współwłasności, ew. ustawa o własności lokali.
    Oczywiście co do różnicy między montażem na części wspólnej (chyba że na framudze
    drzwi zamontujesz) a w wizjerze.
    Co do samego nagrywania to chyba wciąż nie ma na to żadnych regulacji, a miały być
    (np. zakaz nagrywania jednocześnie obrazu i dźwięku itp.) - ale też trzeba brać pod
    uwagę np. tajemnicę korespondencji.

    > tak nawiasem: przyjmujac Twoj punkt widzenia, to nie za bardzo widze roznice
    > miedzy urzadzeniem niewielkim, rejestrujacym, przymocowanym "gdzies i tuz"
    > przy framudze drzwi wejsciowych, a kamera w wizjerze...

    Heh, tu pewnie chodzi raczej o "co z oczu to z serca" ;>
    Jak sąsiad nie widzi kamery, to się nie czepi - chyba że zobaczy, że wizjer się
    zmienił i będzie złośliwie gumą do żucia zaklejał ;P
    No, może taka kamera w wizjerze ma mniejsze możliwości regulacji kąta nagrywania - i
    np. Krzysztof radził, patrząc po sobie - może naprzeciwko drzwi ma ścianę.
    U mnie np. są drzwi przeciwpożarowe i korytarz prowadzący do pozostałych mieszkań na
    piętrze - mam mieszkanie przy windzie.
    A to w sumie przy takiej kamerze w wizjerze by przeszkadzało - jasnym jest bowiem, że
    rejestracja włącza się przy detekcji ruchu i nagrywani sąsiedzi, chodzący z/dp windy,
    zajmowaliby niepotrzebnie pamięć w kamerze.

  • 5. Data: 2019-07-29 13:23:15
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Były jakieś wyroki i to sprzeczne, poszukaj i rzuć sygnaturami.

    -----