  • 51. Data: 2005-05-21 12:42:16
    Temat: Re: Swiadkowie Jehovy, juz dosc
    Od: scream <n...@p...pl>

    He(R)Sk napisał(a):
    > "po koledzie" chodza tylko wtedy jezeli wyrazisz
    > na to zgode.

    do mnie sie pchają od paru lat, mimo, że konsekwentnie tego odmawiam..

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 52. Data: 2005-05-21 13:21:39
    Od: Marta Wieszczycka <m...@N...pl>

    Krzysztof 'LANcaster' Kotkowicz wrote:

    > http://cyber-girl.net/zoo/teksty/sj.htm
    > Znalazlem ostatnio ;-)

    Rotfl ;)

    --
    MArta
    m...@N...pl

  • 53. Data: 2005-05-21 13:38:26
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:d6moun$845$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > ...i rozmowa o tym zabierze najmniej kwadrans ;)

    Ale nie rozmawiaj z nimim o tym. Wyraź swój pogląd i odejdź.

    > Oni, podobnie jak akwizytorzy, nie znają słowa 'nie'. Nie ma wyjścia,
    > trzeba na chwilę zawiesić obowiązywanie savoir-vivru i zamknąć drzwi
    nie
    > czekając aż skończą swoją mowę.

    Mnie wystarczało wyjaśnienie, ze nie mam ochoty z nimi rozmawiać.

  • 54. Data: 2005-05-21 13:46:32
    Od: Marta Wieszczycka <m...@N...pl>

    Kira wrote:

    > Tak przy okazji, jak juz na p.s.prawo jestesmy: wie ktos,
    > jak to jest z tym ichnym zakazem transfuzji w odniesieniu
    > do nieletnich -- oczywiscie pod katem prawnym?

    Ja wiem.

    1) Polskie prawo nigdzie nie daje rodzicom prawa skazania dziecka na
    śmierć. Ani ze względów religijnych, ani żadnych innych.

    2) W sytuacji, kiedy transfuzja jest niezbędna nagle i jej
    niezastosowanie grozi dziecku śmiercią lub kalectwem, ustawa o zawodzie
    lekarza zezwala lekarzowi na zdecydowanie o zabiegu wbrew woli rodziców,
    ale, o ile to możliwe, po konsultacji z innym lekarzem, w ramach
    możliwości tej samej specjalności.
    Potem lekarz musi już tylko niezwłocznie zawiadomić o zabiegu rodziców i
    sąd opiekuńczy.

  • 55. Data: 2005-05-21 14:58:00
    Od: Grandalf <g...@o...pl>

    Marta Wieszczycka napisał(a):

    > Ja wiem.
    >
    > 1) Polskie prawo nigdzie nie daje rodzicom prawa skazania dziecka na
    > śmierć. Ani ze względów religijnych, ani żadnych innych.

    Nikt nikogo na śmierć nie skazuje.

> [...]
    > możliwości tej samej specjalności.
    > Potem lekarz musi już tylko niezwłocznie zawiadomić o zabiegu rodziców i

    Lekarz może przetoczyć krew tylko rozpatrzeniu sprawy przez sąd, który
    może na krótki czas pozbawić rodziców praw rodzicielskich.

    --
    Nie chcesz płacić prowizji? To nie płać na www.swistak.pl
    Nie masz konta? To załóż. Rejestracja trwa 2 min,

  • 56. Data: 2005-05-21 15:30:34
    Od: poreba <d...@p...com>

    Grandalf <g...@o...pl> niebacznie popelnil

    > Ciekawe co takiego im mówisz?? Podzielisz się?

    Twój rozmówca, jak pisze, zaczyna sam nawracać - ja natomiast
    (gdy mam czas też sobie pogadać lubię - Sj to I liga dyskusyjna)
    zgadzam się ze wszystkim, nie oponuję, a na koniec pytam ICZT?

    A tak BTW ostatnio ze ŚJ coś się porobiło, mniej głoszenia wszedzie
    i w każdej sytuacji z niewzruszoną pewnością własnej wiary
    - tego co najbardziej upierdliwe, a jednocześnie godne szacunku.

    A żeby zupełnie NTG się nie zrobiło:
    w jakich warunkach w PL prozelityzm jest karalny?

    --
    pozdro
    poreba

  • 57. Data: 2005-05-21 15:45:01
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Grandalf wrote:

    > Nikt nikogo na śmierć nie skazuje.

    Jaaasne. A jak kogoś zamknę bez jedzenia, to też na śmierć głodową nie
    skazuję - ona sama sobie naturalnie się pojawia?

    [ciach]

    > Lekarz może przetoczyć krew tylko rozpatrzeniu sprawy przez sąd, który
    > może na krótki czas pozbawić rodziców praw rodzicielskich.

    Bzdura. Życie jest ewidentnie dobrem wyższym w stosunku do praw
    rodzicielskich (a już na pewno w stosunku do kretyńskich przesądów,
    które to zagrożenie powodują) i lekarz ma nie tyle prawo ile wręcz
    obowiązek zrobić wszystko, żeby życie uratować - bez oglądania się na
    chorych psychicznie pseudo-rodziców (bo tylko tacy protestowali by
    przeciwko ratowaniu życia własnego dziecka).

    ATSD to każda sekta, której przesądy powodują realne zagrożenie życia,
    powinna być z miejsca zdelegalizowana.

  • 58. Data: 2005-05-21 16:37:24
    Od: poreba <d...@p...com>

    Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> niebacznie
    popelnil news:d6nl1q$5df$1@opal.futuro.pl:

> [...]
    > bez oglądania się na chorych psychicznie pseudo-rodziców (bo
    > tylko tacy protestowali by przeciwko ratowaniu życia własnego
    Hola!
    Wkraczasz na grząski grunt ocennego traktowania _poglądów_.

    Dla mnie zakaz przetaczania krwi w kontekście moralności jest głupi
    (i sie do niego nie stosuję) ale już przekonanie wyrażające się
    stosowaniem tegoż zakazu już nie.
    Równie Twoje przekonanie o "wyższości życia nad innymi dobrami"
    można (z innego punktu widzenia) nazwać głupim i prymitywnym ->
    a moralność? a honor? a ojczyzna Panie Dzieju? a wiara i męczennicy?

    Można próbować wprawdzie wyciągać średnią z odmiennych światopoglądów
    i tradycji kulturowych w idealistycznym dążeniu do jakiegoś
    uniwersalizmu ale zazwyczaj kończy się to zgniłym kompromisem
    albo kompromitacją.

    --
    pozdro
    poreba

  • 59. Data: 2005-05-21 18:18:59
    Od: maHo <m...@p...net>

    Aleksander Kwaśniak wrote:

    > Hmmm...a po grzyba o ta zgodę pytaja co roku, choc co roku słyszą odmowę?

    a może w danym mieszkaniu mieszka kto inny niż rok temu?

    pozdrav

    maHo

  • 60. Data: 2005-05-21 18:38:55
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Kira" <c...@-...pl> napisał w wiadomości

    > Ci sami nie. Przyjda nastepni. A potem jeszcze inni.
    > Mimo, ze maja odnotowane ze pod tym adresem taki czlowiek
    > sobie nie zyczy.

    Rzecz w tym, ze oni chyba nie mają centralnej kartoteki osób
    nietrawiących ich poglądów. Poz a tym, to poza Świadkami Jehowy jest
    jeszcze trochę innych "organizacji" szerzących naukę o wierze drogą
    chodzenia po domach i nauczania. Większość osób nawet nie zawraca sobie
    tym głowy i wszystko o jednego kotła trafia.