  • 1. Data: 2004-08-06 08:05:56
    Temat: Stomatolog i RTG
    Od: "KM" <k...@p...onet.pl>

    Witam!!
    Mieszkam w bloku (mieszkania własnościowe) nad zakładem stomatologicznym
    który wyposażony jest w urządzenia RTG. Obawiam sie czy te RTG nie jest
    szkodliwe lub niebezpieczne dla mnie i mojej rodziny oraz mieszkańców w
    sąsiadujących lokalach. RTG jest juz kilka lat a jakoś żadnych kontroli
    napromieniowania w sąsiednich lokalach (sąsiadujących z RTG) nie było. Co
    moge zrobić?

    KM

  • 2. Data: 2004-08-06 10:45:09
    Temat: Re: Stomatolog i RTG
    Od: "Falkenstein" <P...@i...pl>

    Użytkownik "KM" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > sąsiadujących lokalach. RTG jest juz kilka lat a jakoś żadnych kontroli
    > napromieniowania w sąsiednich lokalach (sąsiadujących z RTG) nie było. Co

    No, mozesz pisać skargi do wszystkich świętych, petycje napisać, blokadę
    zrobić, to Superexpressu napisać itd. A tak serio to najpierw radziłbym
    trochę poczytać o RTG. Bo przez takich, co "słyszeli że szkodzi" to w tym
    kraju nie da sie nic zbudować. Słowo klucz: promienie katodowe

    --
    Falkenstein

  • 3. Data: 2004-08-06 15:40:12
    Od: "KM" <k...@p...onet.pl>

    Nie zamierzam studiować fizyki a wiem że maszyneria tego typu jest
    kontolowana (w instytucjach państwowych). A jeżeli Ty uważasz, że nie jest
    szkodliwe to radze skorzystać z googli. Hasło np. niektóre nowotwory.
    KM

  • 4. Data: 2004-08-06 15:49:04
    Od: "KM" <k...@p...onet.pl>

    Może źle przedstawiłem sprawę. chodzi mi o to czy właściciel RTG nie ma
    obowiązku prawnego przeprowadzać jakiś kontroli urządzeń i udostepniać ich
    wyniki.

  • 5. Data: 2004-08-06 19:13:59
    Od: "Falkenstein" <P...@i...pl>

> [...]
    > kontolowana (w instytucjach państwowych). A jeżeli Ty uważasz, że nie jest
    > szkodliwe to radze skorzystać z googli. Hasło np. niektóre nowotwory.

    Maszyneria jest kontrolowana. W instytucjach państwowych i prywatnych. Jak
    chcesz to idź do dentysty i zapytaj. Ale ty pisałeś nie o kontrolowaniu
    maszynerii ale o mierzeniu promieniowania w mieszkaniach. A jakby porobić
    badania to zapewne okazałoby się że większą dawkę promieniowania dostajesz
    od telewizora i promieni kosmicznych niż of tego nieszczęsnego aparatu RTG.
    Bo on promieniuje tylko przez ułamek sekundy gdy jest włączony, a i to
    bardzo słabo, bo do prześwietlania zęba niewiele potrzeba.

    --
    Falkenstein

  • 6. Data: 2004-08-06 19:15:32
    Od: "Falkenstein" <P...@i...pl>

> [...]
    > obowiązku prawnego przeprowadzać jakiś kontroli urządzeń i udostepniać ich

    Ma obowiązek okresowej kontroli urządzeń. Nie ma obowiązku udostepniania
    wyników.

    --
    Falkenstein

  • 7. Data: 2004-08-07 12:51:37
    Od: "KM" <k...@p...onet.pl>

    Dzieki - takiego typu odpowiedzi oczekiwałem. Jeżeli chciałbym zrobić
    pomiary u siebie w domu (tak dla spokojnosći) to jaka instytucja je wykonuje
    i czy ma prawo mi odmówić pomiaru?