eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo › Jak zmusić klienta do odbioru sprzętu
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 8

  • 1. Data: 2004-08-06 08:28:59
    Temat: Jak zmusić klienta do odbioru sprzętu
    Od: RBprv <r...@U...onet.pl>

    Jak można zmusić klienta do odbioru sprzętu który zostawił do naprawy.
    Okazało się że koszt naprawy przekracza wartość sprzętu i klient jak
    usłyszał telefonicznie koszt nie pojawia się i nie dzwoni już od 4
    miesięcy. Niektórzy piszą na pokwitowaniu przyjęcia że po trzech
    miesiącach sprzęt nieodebrany przepada, ja tego nie stosuje. Mam pytanie
    czy można to traktować jako porzucenie sprzętu i czy mogę go np
    wyrzucić. Jakie przepisy to regulują?


  • 2. Data: 2004-08-06 08:55:14
    Temat: Re: Jak zmusić klienta do odbioru sprzętu
    Od: KrzysiekPP <k...@o...pl>

    > miesiącach sprzęt nieodebrany przepada, ja tego nie stosuje. Mam pytanie
    > czy można to traktować jako porzucenie sprzętu i czy mogę go np
    > wyrzucić. Jakie przepisy to regulują?

    Kiedys pytalem sie o to w Inspekcji Handlowej ... nie ma ponoc przepisow
    regulujacych ten problem. Poradzili, zeby kazdy klient przy oddawaniu
    sprzetu o naprawy podpisywal jakis kwitek, na ktorym bedzie wielkimi
    literami tekst mniej wiecej w stylu "Sprzet nieodebrany w ciagu 6
    miesiecy od zakonczenia naprawy ulega przepadkowi". Tyle ze wtedy musisz
    udowodnic, ze powiadomiles klienta. Tu sie rodzi problem ... bo musisz
    go skutecznie zawiadomic - czyli pewnie wyslac list polecony. A jaki
    klient zostawi ci np. suszarke do wlosow do naprawy, jesli zaczniesz
    żądac od niego adresu zameldowania ? ;-)

    Lepiej wiec zalatwic to chyba w miare normalnie ... jesli nie
    naprawiales i jest to w miare nieduzy sprzet, to po prostu mu to wyslij
    pocztą ... albo wręcz odwieź osobiscie ? Rzuc mu to pod drzwi i tyle.
    Wez lepiej jakiego swiadka, ktory potem to potwierdzi.

    --
    Krzysiek, Krakow, http://www.krzysiekpp.prv.pl/


  • 3. Data: 2004-08-06 10:07:48
    Temat: Re: Jak zmusić klienta do odbioru sprzętu
    Od: RBprv <r...@U...onet.pl>

    > Kiedys pytalem sie o to w Inspekcji Handlowej ... nie ma ponoc przepisow
    > regulujacych ten problem. Poradzili, zeby kazdy klient przy oddawaniu
    > sprzetu o naprawy podpisywal jakis kwitek, na ktorym bedzie wielkimi
    > literami tekst mniej wiecej w stylu "Sprzet nieodebrany w ciagu 6
    > miesiecy od zakonczenia naprawy ulega przepadkowi". Tyle ze wtedy musisz
    jeżeli klient podpisze coś takiego a prawo tego nie zabrania to rozumię
    że nie muszę go już powiadamiać bo znał termin odbioru

    > udowodnic, ze powiadomiles klienta. Tu sie rodzi problem ... bo musisz
    > go skutecznie zawiadomic - czyli pewnie wyslac list polecony. A jaki
    > klient zostawi ci np. suszarke do wlosow do naprawy, jesli zaczniesz
    > żądac od niego adresu zameldowania ? ;-)
    dokładnie, klient dostaje pokwitowanie kiedy, jaki sprzęt i numer seryny
    oraz data odbioru bez zbędnych danych osobowych (tylko podpis) - po
    przedstawieniu pokwitowania odbiera sprzęt

    >
    > Lepiej wiec zalatwic to chyba w miare normalnie ... jesli nie
    > naprawiales i jest to w miare nieduzy sprzet, to po prostu mu to wyslij
    > pocztą ... albo wręcz odwieź osobiscie ? Rzuc mu to pod drzwi i tyle.
    problem w tym że to jest telewizor 28" który mi naprawdę przeszkadza

    > Wez lepiej jakiego swiadka, ktory potem to potwierdzi.
    >


  • 4. Data: 2004-08-06 11:05:06
    Temat: Re: Jak zmusić klienta do odbioru sprzętu
    Od: KrzysiekPP <k...@o...pl>

    > jeżeli klient podpisze coś takiego a prawo tego nie zabrania to rozumię
    > że nie muszę go już powiadamiać bo znał termin odbioru

    No jesli podpisal papier na ktorym mial jasno wskazany termin odbioru
    juz w momencie oddawania spzetu do naprawy to pewnie nie musisz go
    zawiadamiac ...

    > dokładnie, klient dostaje pokwitowanie kiedy, jaki sprzęt i numer seryny
    > oraz data odbioru bez zbędnych danych osobowych (tylko podpis) - po
    > przedstawieniu pokwitowania odbiera sprzęt

    To na przyszlosc po prostu wprowadz taki formularzyk i tyle. Na nim
    wpisujesz dane sprzętu, datę odbioru i powiadomienie, ze po 6-sciu
    miesiacach sprzet ulega przepadkowi.

    > problem w tym że to jest telewizor 28" który mi naprawdę przeszkadza

    Wiec mu go po prostu zawiez i tyle ... niech ci podpisze, ze odebral, a
    jesli nie zechce to lepiej miec jakiegos swiadka. Najlepszym swiadkiem
    pewnie bylby dzielnicowy ;-))

    --
    Krzysiek, Krakow, http://www.krzysiekpp.prv.pl/


  • 5. Data: 2004-08-07 06:21:32
    Temat: Re: Jak zmusić klienta do odbioru sprzętu
    Od: "Liwiusz" <l...@p...onet.pl>

    > > problem w tym że to jest telewizor 28" który mi naprawdę przeszkadza
    >
    > Wiec mu go po prostu zawiez i tyle ... niech ci podpisze, ze odebral, a
    > jesli nie zechce to lepiej miec jakiegos swiadka. Najlepszym swiadkiem
    > pewnie bylby dzielnicowy ;-))


    A kto zapłaci za naprawę?

    L.

    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl


  • 6. Data: 2004-08-07 16:22:57
    Temat: Re: Jak zmusić klienta do odbioru sprzętu
    Od: KrzysiekPP <k...@o...pl>

    > A kto zapłaci za naprawę?

    Nie bylo mowy o tym, ze sprzet zostal naprawiony. Byla mowa o tym, ze
    koszt naprawy przekracza wartosc sprzetu.

    --
    Krzysiek, Krakow, http://www.krzysiekpp.prv.pl/


  • 7. Data: 2004-08-07 20:47:43
    Temat: Re: Jak zmusić klienta do odbioru sprzętu
    Od: RBprv <r...@U...onet.pl>

    > Nie bylo mowy o tym, ze sprzet zostal naprawiony. Byla mowa o tym, ze
    > koszt naprawy przekracza wartosc sprzetu.
    >

    dokładnie tak, ale wygląda na to że klient nie zamierza go odebrać


  • 8. Data: 2004-08-08 09:55:58
    Temat: Re: Jak zmusić klienta do odbioru sprzę tu
    Od: Robal <b...@w...plinvalid>

    w <news:cf3fen$mek$1@nemesis.news.tpi.pl>
    RBprv napisał(a):

    > dokładnie tak, ale wygląda na to że klient nie zamierza go odebrać
    >

    Pisemko do goscia, z info ze naprawa kosztuje tyle i tyle, prosisz o
    podjecie decyzji, jezeli sie nie decyduje to niech zabiera grata w
    terminie X dni. Po tym czasie naliczasz kwote X za skladowe za kazdy
    dzien. Koniecznie polecony.

    --
    Robal bob67(at)wp.pl

strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1