1. Data: 2004-08-06 06:30:18
Temat:zasiłek dla bezrobotnych
Od:"scorpio" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Prosze o potwierdzenie czy dobrze rozumuje.
Brat od trzech miesięcy jest zarejestrowany w RUP i pobiera zasiłek dla
bezrobotnych. Obecnie ma mozliwosc zatrudnienia sie na czas okreslony tj. na
okres 3 miesiecy.
Pytanie : jezeli pracodawca nie przedluzy zatrudnienia czy brat moze z
powrotem zarejestrowac sie w RUP z prawem do zasilku dla bezrobotnych ?
Uwazam ze nalezalby mu sie przez pozostale 9 miesiecy.

pzdr
scorpio

2. Data: 2004-08-06 10:03:08
Temat:Re: zasiłek dla bezrobotnych
Od:"Waldemar \"Jakec\" Bulkowski" <j...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

scorpio napisał(a):
> [...]
> powrotem zarejestrowac sie w RUP z prawem do zasilku dla bezrobotnych ?
> Uwazam ze nalezalby mu sie przez pozostale 9 miesiecy.

Nie ma czegoś takiego jak RUP... Tzn. jest - Rejonowy Urząd Pocztowy.
Tam chyba nie przyznają zasiłków :)

Tak, jeśli w ciągu 5 dni od zakończeni apracy stawi się w PUP i
zarejestruje się ponownie dostanie zasiłek na okres pomniejszony o
pobieranie przed pójściem do pracy. Jeśli dostał zasiłek na 12 miesięcy,
pobral 3 i poszedł do pracy, to po powrocie dostanie na 9 miesięcy.
Chyba, że... pójdzie na roboty publiczne, lub prace interwencyjne. Wtedy
jest inaczej troszę.

3m się.
--
Waldemar "Jakec" Bulkowski
http://film.e-informator.pl/

3. Data: 2004-08-07 22:56:35
Od:Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 6 Aug 2004, Waldemar "Jakec" Bulkowski wrote:

> + scorpio napisał(a):
[...]
> [...]
> + pójściem do pracy. Jeśli dostał zasiłek na 12 miesięcy, pobral 3 i poszedł
> + do pracy, to po powrocie dostanie na 9 miesięcy.

Nie krzyczeć... ja tak profilaktycznie: a nie jest tak, że przy
"powrocie" na zasiłek musi spełniać warunki do jego otrzymania ?
*Na nowo* ? I że nie zawsze musi je spełniać ??

Dajmy na to: pracował 6 miesięcy (lub dowolnie dłużej niż 4), miał 6
miesięcy "przerwy" (bezrobotny bez prawa do zasiłku), znowu pracował
- tym razem 8 miesięcy - i poszedł "na bezrobocie".
Należy mu się zasiłek, "12 miesięcy pracy w ostatnich 18 miesiącach".
W 3 miesiącu "idzie do roboty". Po kolejnych 3 miesiącach kończy mu
się umowa, idzie do PUP, a tam... "no, proszę Pana, ale w ciągu ostatnich
18 miesięcy ma Pan 11 miesięcy zatrudnienia, a do otrzymania zasiłku
trzeba 12 ! Panu zasiłek nie przysługuje...) ???

pozdrowienia, Gotfryd

4. Data: 2004-08-09 07:00:05
Od:"Waldemar \"Jakec\" Bulkowski" <j...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

Hi!

Gotfryd Smolik news napisał(a):

> Nie krzyczeć... ja tak profilaktycznie: a nie jest tak, że przy
> "powrocie" na zasiłek musi spełniać warunki do jego otrzymania ?
> *Na nowo* ? I że nie zawsze musi je spełniać ??

Tak, ale... jeśli to nie była praca. Czyli np. rezygnacja bezrobotnego.

Natomiasto w przypadku pracy:
Art. 73 ust. 5. Bezrobotny, który utracił status bezrobotnego na okres
krótszy niż 365 dni z powodu podjęcia zatrudnienia, innej pracy
zarobkowej, pozarolniczej działalności lub uzyskiwania przychodu w
wysokości przekraczającej połowę minimalnego wynagrodzenia za pracę
miesięcznie i zarejestrował się w powiatowym urzędzie pracy jako
bezrobotny w okresie 7 dni od dnia ustania zatrudnienia, zaprzestania
wykonywania innej pracy zarobkowej, prowadzenia pozarolniczej
działalności lub osiągania przychodu przekraczającego połowę minimalnego
wynagrodzenia za pracę miesięcznie, posiada prawo do zasiłku na czas
skrócony o okres pobierania zasiłku przed utratą statusu bezrobotnego na
okres pomniejszony o poprzedni okres pobierania zasiłku oraz o
okresy, o których mowa w ust. 4.

Jak widać w poprzednim poście walnąłem się jeśli chodzi o liczbę dni...
W ciągu 7, nie 5. Ale lepiej przyjśc wcześniej niż za późno :)

3mcie się

--
Waldemar "Jakec" Bulkowski
http://film.e-informator.pl/

5. Data: 2004-08-09 22:20:44
Od:Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 9 Aug 2004, Waldemar "Jakec" Bulkowski wrote:
[...]
> + Tak, ale... jeśli to nie była praca. Czyli np. rezygnacja bezrobotnego.

Thx. To mamy jasność :) (i korektę :))

pozdrowienia, Gotfryd