    Date: Sat, 3 Dec 2022 15:30:19 +0100
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Subject: Re: Sthur jednak spierdalał z miejsca potrącenia

    W dniu 02.12.2022 o 00:13, _Master_ pisze:
    > Może dziwny jestem ale ja nie spierdalałbym.

    Sthur twierdził, że nie zauważył, a ja uważam, że to całkiem możliwe.
    Motocyklista objeżdżał po zewnętrznej skręcający w lewo samochód. A
    jeśli tak było, to z kolei, gdy później jakiś "oszołom" zajeżdżał mu
    drogę i zatrzymywał, to mógł go raczej skojarzyć z jakimś natrętnym
    "widzem", niż ofiarą wypadku drogowego.

    > Pomijając nawet względy etyczne. (w dzisiejszych czasach i tak to nic
    > nie da a tylko pogorszy sprawę) Mówisz że nie spierdalał tylko się
    > przemieszczał nawet kiedy ktoś 2 razy zajeżdża mu drogę i krzyczy że
    > źle zrobił.

    Wiesz, jeśli nie zauważył kolizji, to już różnie mógł to zajeżdżanie
    przyjąć. Przejrzyj filmiki na YouTube. Mało to oszołomów / szeryfów, co
    zajeżdżają komuś drogę tylko dlatego, że im się wydaj, że tamci coś źle
    zrobili. W wypadku znanego aktora w grę wchodzą jeszcze "wielbiciele".

    > To taki wyraz pogardy dla plebsu. Co mi tu będzie jakiś kmiot
    > rozkazywał.

    O ile wiedział o kolizji.

    > Jeszcze raz obejrzałem Jest dwa pasy do skrętu w lewo oznaczone
    > strzałkami. Codziennie jeżdżę w takich miejscach Tam nie było żadnego
    > WYPRZEDZANIA. Skręcając ma się prawo zająć dowolny pas ale trzeba
    > sprawdzać właśnie prawą stronę jak się chce zająć prawy pas bo pojazd
    > z prawej strony ma pierwszeństwo

    Pas z prawej strony nie ma jakoś szczególnego pierwszeństwa (albo nie
    rozumiem o co Ci chodzi), natomiast oczywiście nie wolno na takim
    skrzyżowaniu zmieniać pasa bez upewnienia się, że ten, na który chcemy
    wjechać jest wolny. Natomiast sprawą ostatnio wiele razy wałkowaną w
    odniesieniu do przejść dla pieszych jest wyprzedzanie. Jadąc równoległym
    pasem wyprzedzasz przemieszczając się względem tego sąsiedniego pojazdu.

    Na tym skrzyżowaniu ruch jest kierowany, wiec wg starych przepisów
    oczywiście wyprzedzać można było. Ale po nowemu, to mam wątpliwości, bo
    wychodzi na to, że tam każda nitka jest osobnym skrzyżowaniem (przecież
    w poziomie jezdni), a zatem o ile na pierwszym ruch jest kierowany, to
    na drugim już nie wiem. Osobnych świateł chyba nie ma. Moim zdaniem
    autor zmiany przepisu nie do końca ogarnął rozmiar problemu, który
    wyprodukował.

    > Tak życie jest trudne. A jak trzeba zjechać na lewo gdzie są 4 pasy a
    > za 100 m jest rozwidlenie? ;-) i większość chce na te 2 prawe? ;-)
    > Widzisz tam Sthura nawet na trzeźwo? ;-)

    Uważam, że Sthur oczywiście pod żadnym pozorem nie powinien wsiadać po
    alkoholu za kierownicę, ale za dużą nieostrożność uważam wyprzedzanie po
    zewnętrznej skręcającego w ;lewo pojazdu, bo wiadomo, że kierujący w
    prawo raczej patrzyć nie będzie. No i jestem zdecydowanym przeciwnikiem
    szeryfowania bez naprawdę ważnego powodu.

    --
    Robert Tomasik