    Date: Thu, 1 Dec 2022 20:57:53 +0100
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Subject: Re: Sthur jednak spierdalał z miejsca potrącenia

    W dniu 30.11.2022 o 22:33, _Master_ pisze:
    > To nie było jakieś otarcie tylko uderzenie

    Oglądałem film. Fakt, że jechał pod wpływem jest oczywiście naganny, ale
    z resztą, to bym nie szarżował. Motocyklista wyprzedzał samochód na
    skrzyżowaniu objeżdżając go po zewnętrznej. Kierujący najczęściej patrzy
    w stronę,w którą skręca. To, że nie zauważył wjeżdżającego mu pod
    zderzak z drugiej strony motocyklisty jakoś szczególnie naganne nie jest.

    Trudno mówić o ucieczce z miejsca spowodowania wypadku drogowego, bo tam
    do żadnego wypadku nie doszło. Nadal, gdyby nie jazda pod wpływem, to
    nie wiem, czy za sprawcę kolizji nie uznano by motocyklisty. Nie wolno
    wyprzedzać w obrębie skrzyżowania, a skręcając w lewo możesz na dowolny
    pas wjechać. Wydaje mi się, że tam nie było powyznaczanych znakami
    poziomymi skręcających pasów.

    --
    Robert Tomasik