  • 51. Data: 2017-06-02 11:16:30
    Temat: Re: Sprawa ułaskawienia Kamińskiego: TK v. SN
    Od: "rg" <n...@o...pl>

    Fri, 2 Jun 2017 09:37:29 +0200, w <ogr4k3$5ne$1@node1.news.atman.pl>, "Danusia"
    <d...@w...pl> napisał(-a):

    > Wynika z tego że TK może uznać wyrok SN za niezgodny z Konstytucją

    TK nie ocenia wyroków, w przeciwieństwie do SN.

  • 52. Data: 2017-06-02 12:00:51
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Danusia d...@w...pl ...

> [...]
    > do Trybunału Konstytucyjnego w sprawie zgodności z Konstytucją ustawy
    > lub innego aktu normatywnego, na podstawie którego sąd lub organ
    > administracji publicznej orzekł ostatecznie o jego wolnościach lub
    > prawach albo o jego obowiązkach określonych w Konstytucji.
    >
    > Napisane wyraźnie "Sąd" co ozncza każdy Sąd w tym również Sąd
    > Najwyższy. Wynika z tego że TK może uznać wyrok SN za niezgodny z
    > Konstytucją i automatycznie stanie się on nieważny, co rozwiązuje
    > problem prawa łaski i rozważania na grupie.
    > Oczywiście skargę konstytucyjną wnosi Kamiński, nie Prezydent.

    Przepis *na podstawie ktorego* a nie sam wyrok... Tak jest napisane w
    zacytowanym artykule...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Jesteś tak dumny ze swej inteligencji jak skazaniec, dumny,

  • 53. Data: 2017-06-02 13:08:35
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 01 Jun 2017 10:42:58 +0200, Trefniś napisał(a):

    > W Kukiz'15 nikt nigdy nie powiedział jesteśmy "opozycją totalną".
    > Dotychczas zachowuje choć pozory konstruktywności.

    Może orientujesz się, dlaczego członkowie tego ugrupowania już w nazwie
    chwalą się swym średnim IQ.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    żeby rozpalić grilla."
    autor nieznany

  • 54. Data: 2017-06-02 13:23:37
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-06-02 o 13:08, Olin pisze:

    > Może orientujesz się, dlaczego członkowie tego ugrupowania już w nazwie
    > chwalą się swym średnim IQ.

    Ale chciałeś zadać pytanie, czy jak?
    Bo to zdanie trochę bez sensu, jako stwierdzenie.
    15 to twoje IQ?

    --
    Liwiusz

  • 55. Data: 2017-06-02 14:26:31
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 2 Jun 2017 13:23:37 +0200, Liwiusz napisał(a):

    > Ale chciałeś zadać pytanie, czy jak?

    Przecie pytam, czy Trefniś się orientuje.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    "Kobieta winna zasłaniać oblicze, bowiem nie zostało ono stworzone na obraz
    Boga."
    Ambroży, mędrzec Kościoła

  • 56. Data: 2017-06-02 14:59:42
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    "Należy z pełną stanowczością stwierdzić: wypowiedzi władzy publicznej
    twierdzące, jakoby Sąd Najwyższy przekroczył swoje kompetencje, naruszają
    fundamenty państwa prawa" - napisał w komunikacie rzecznik Sądu
    Najwyższego.

    ,,Orzeczenia sądów mogą być wzruszane wyłącznie w drodze przewidzianej
    przepisami procedury. Ich podważanie na innej drodze przez przedstawicieli
    władzy stanowi niedopuszczalną ingerencję w wymiar sprawiedliwości
    zarezerwowany dla sądów i trybunałów" - napisał sędzia Michał Laskowski,
    rzecznik SN.

    całość:
    http://wyborcza.pl/7,75398,21901287,sad-najwyzszy-st
    anowczo-odpowiada-politykom-pis-i-urzednikom.html

    Niecierpliwie czekam, kiedy Trefniś wszystkim wyciemni, że Laskowski to
    pożyteczny idiota Kaczyńskiego.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    wykorzystania do prac domowych"
    św. Tomasz z Akwinu

  • 57. Data: 2017-06-02 17:19:02
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-06-02 o 14:26, Olin pisze:

    > Przecie pytam, czy Trefniś się orientuje.

    Ile masz IQ, że nie opanowałeś stosowania znaku zapytania?
    Dobijasz chociaż do tej średniej Kukiza?

    --
    Liwiusz

  • 58. Data: 2017-06-02 17:38:29
    Od: 007 <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Liwiusz w

    > Ile masz IQ, że nie opanowałeś stosowania znaku zapytania?
    > Dobijasz chociaż do tej średniej Kukiza?

    Uppsssss...
    <http://www.jezykowedylematy.pl/2013/01/zdanie-zlozo
    ne-ze-zdaniem-pytajacym-pytajnik-czy-kropka/>

    --
    'Tom N'

  • 59. Data: 2017-06-02 20:44:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    7.0.0.1...
    Użytkownik Danusia d...@w...pl ...
    > Art. 188. Trybunał Konstytucyjny orzeka w sprawach:

    Prezydent tez moze, jesli uznaje ze jego prawa zostaly naruszone :-P

    >Przepis *na podstawie ktorego* a nie sam wyrok... Tak jest napisane w
    >zacytowanym artykule...

    Dokladnie.
    I tu by trzeba przeczytac uzasadnienie SN ... powolali sie na jakas
    ustawe, czy tylko na Konstytucje ?

    J.

  • 60. Data: 2017-06-02 20:57:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-06-01 o 17:27, J.F. pisze:

    >Ale dlaczego raz może, a drugi raz nie? Przepis nie stosuje takiego
    >ograniczenia.

    Bo to zly przepis jest :-)

    >To też wbrew przepisowi. Po przerwaniu biegu przedawnienia zaczyna
    >ono biec na nowo "od zera".

    Ale tak powinno byc.
    Bo chyba sie zgadzamy, ze wierzyciel nie powinien moc przedluzac
    wierzytelnosci w nieskonczonosc samymi propozycjami.

    >Nie da się uprościć, bo jest to podatek podatny na wyłudzenia.

    A jaka alternatywe proponujesz ?

    >A co masz do KC?

    Tez pogrubial. Procentowo nie az tak bardzo, bo juz w 64 byl gruby,
    ale dodaja.

    J.