  • 61. Data: 2017-06-02 21:00:54
    Temat: Re: Sprawa ułaskawienia Kamińskiego: TK v. SN
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik 007 n...@i...dyndns.org.invalid ...

    > Uppsssss...
    > <http://www.jezykowedylematy.pl/2013/01/zdanie-zlozo
    ne-ze-zdaniem-pytaj
    > acym-pytajnik-czy-kropka/>

    Z tym ze tu oba zdania były pytające...
    Moze orientujesz sie?
    Czy...?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Dziedzina ortografi to dziedzina ktura mnie delikatnie muwiac

  • 62. Data: 2017-06-03 08:31:20
    Od: "Danusia" <d...@w...pl>

    Użytkownik "rg" <n...@o...pl> napisał w wiadomości
    Fri, 2 Jun 2017 09:37:29 +0200, w <ogr4k3$5ne$1@node1.news.atman.pl>,
    "Danusia"
    <d...@w...pl> napisał(-a):

    > Wynika z tego że TK może uznać wyrok SN za niezgodny z Konstytucją

    TK nie ocenia wyroków, w przeciwieństwie do SN.

    Oczywiście że ocenia, wystarczy przejrzeć wyroki TK w rozpatrzonych skargach
    konstytucyjnych z ostatnich 20 lat.

  • 63. Data: 2017-06-03 08:33:34
    Od: "Danusia" <d...@w...pl>

    wiadomości news:XnsA78871E24CEFDbudzik61pocztaonetpl@127.0.0.1.
    ..
    > Użytkownik Danusia d...@w...pl ...

    > Przepis *na podstawie ktorego* a nie sam wyrok... Tak jest napisane w
    > zacytowanym artykule...

    Przecież uchwała SN jest przepisem a nie wyrokiem.

  • 64. Data: 2017-06-03 08:40:55
    Od: "Danusia" <d...@w...pl>

    > Użytkownik "Budzik" napisał w wiadomości grup
    7.0.0.1...
    > Użytkownik Danusia d...@w...pl ...
    >
    > Prezydent tez moze, jesli uznaje ze jego prawa zostaly naruszone :-P

    Konstytucja RP
    Art. 189. Trybunał Konstytucyjny rozstrzyga spory kompetencyjne pomiędzy
    centralnymi konstytucyjnymi organami państwa.

    Zgodnie z tym art Prezydent może zwrócić sie do TK o stwierdzenie że SN nie
    ma prawa do interpretacji Konstytucji, bo jest to zadanie TK.

  • 65. Data: 2017-06-03 08:57:59
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 03.06.2017 o 08:40, Danusia pisze:

> [...]
    >
    > Zgodnie z tym art Prezydent może zwrócić sie do TK o stwierdzenie że SN
    > nie ma prawa do interpretacji Konstytucji, bo jest to zadanie TK.

    Sprawa zostanie rozpatrzona w kolejności zgłoszeń, tzn jak pan Kamiński
    zgnije w sztumie. Chyba, że sprawy wnoszone przez po prezydenta są
    rozpatrywane poza kolejnością.

    Shrek

  • 66. Data: 2017-06-03 09:41:41
    Od: "A. Filip" <a...@b...pl>

    Shrek <...@w...pl> pisze:

    > Sprawa zostanie rozpatrzona w kolejności zgłoszeń, tzn jak pan
    > Kamiński zgnije w sztumie. Chyba, że sprawy wnoszone przez po
    > prezydenta są rozpatrywane poza kolejnością.
    >
    > Shrek

    Wyrok Kamińskiego był _prawomocny_ że zapomniałeś o (rzekomej) istocie sporu? :-)

    --
    A. Filip

  • 67. Data: 2017-06-03 14:55:30
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 03.06.2017 o 09:41, A. Filip pisze:

    > Wyrok Kamińskiego był _prawomocny_ że zapomniałeś o (rzekomej) istocie sporu? :-)

    W sumie racja. Ale jeśli nie zdążą odzyskać sądów, to będzie skazany
    prawomocnym. A na tym mu bardzo niezależało:P

    Shrek

  • 68. Data: 2017-06-03 15:06:50
    Od: "A. Filip" <a...@b...pl>

    Shrek <...@w...pl> pisze:

    > W sumie racja. Ale jeśli nie zdążą odzyskać sądów, to będzie skazany
    > prawomocnym. A na tym mu bardzo niezależało:P
    >
    > Shrek

    Prawno-politycznie mają dwie podstawowe opcję:
    a) dociągnąć do prawomocnego wyroku *przed* wyborami prezydenckimi i
    *ewentualnie* powtórzyć ułaskawienie. Tylko że takie powtórne
    ułaskawienie "niekoniecznie" będzie dobrze wyglądać przed wyborami
    b) przeciągnąć sprawę poza wybory. Jak PiS przegra wybory sejmowe i
    prezydenckie to dla PiS wyrok na Kamińskiego będzie propagandowo
    "prześladowaniem PiS". PiS będzie miał szansę zyskać a Kamiński
    niech się o siebie troszczy ;-)

    --
    A. Filip

  • 69. Data: 2017-06-04 00:20:14
    Od: "rg" <n...@o...pl>

    Sat, 3 Jun 2017 08:31:20 +0200, w <ogtlm3$m8b$1@node1.news.atman.pl>, "Danusia"
    <d...@w...pl> napisał(-a):

    > Oczywiście że ocenia, wystarczy przejrzeć wyroki TK w rozpatrzonych skargach
    > konstytucyjnych z ostatnich 20 lat.

    To znaczy, że nie potrafisz czytać wyroków TK.

  • 70. Data: 2017-06-04 00:21:21
    Od: "rg" <n...@o...pl>

    Sat, 3 Jun 2017 08:33:34 +0200, w <ogtlm3$m8b$2@node1.news.atman.pl>, "Danusia"
    <d...@w...pl> napisał(-a):

    > Przecież uchwała SN jest przepisem a nie wyrokiem.

    Daj sobie spokój z prawem...