  • 31. Data: 2003-10-27 12:04:11
    Temat: Re: Sposob na halasliwych sasiadow ? HELP !!!
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@n...net> napisał w wiadomości
    news:f9ku61-df3.ln1@ziutka.router...

    > Równie dobrze mógłbyś w podobny sposób argumentować w posuniętym do
    > absurdu przykładzie gdy A chce kogoś zabić a B nie chce (w końcu wartości
    > moralne są w dużej mierze czysto umowne, takoż indywidualne poziomy
    > tolerancji "hałasu"). Wolność A kończy się tam gdzie zaczyna się wolność
    > B. Styk obu wolności reguluje prawo.

    Jasne jak słońce. Ale tu masz także sprawy związane choćby z wykonywaniem
    prawa własności. Ograniczenia tegoż mogą wynikac tylko z ustawy i byc
    możliwie jak najmniejsze. Jak kupie sobie chatę za 500 tys zeta i nie będę
    mógł zaprosić tam gości, bo mam przypadkiem miłośników ciszy za sąsiadów, to
    chyba nie będzie mi miło, prawda? Musi gdzieś byc jakiś rozsądny kompromis,
    a nie stwierdzenie, że zakłócanie ciszy to wykroczenie i jest zakazane. To
    jest faszyzm.
    Poza tym nie prawo jest tu tematem, a raczej powściągliwość w jego
    stosowaniu i wzajemna tolerancja.

    > PS. Wynalazek do głośnego słuchania muzyki nazywa się słuchawki :) To
    > chyba nie za bolesny kompromis?

    Nie wiem. Nigdy nie posiadałem słuchawek, więć trudno mi powiedzieć. Na
    pewno maja wiele nagatywnych skutków ubocznych - niemozność usłuszenia
    pukania, telefonu, poza tym przeszkadzają fizycznie.

    Depi.

  • 32. Data: 2003-10-27 12:32:42
    Od: "Jolanta Pers" <j...@g...WYTNIJ.pl>

    Marcin Olender <d...@g...pl> napisał(a):

    > No i pomijasz tu fakt innych dzwięków, które tez przecież tez słyszą
    > sąsiedzi. Czy to oznacza, że rozmawiać tez można tylko tak, żeby nie
    > słyszeli sąsiedzi, takoż myć naczynia, psa pozbawić strun głosowych, tak
    > samo oczywiście noworodki, spłuczkę w kiblu zastąpić jakims podcisnieniowym
    > bezgłośnym systemem oczyszczania itp itd.?

    Coraz rzadziej - podejrzewam, że dotyczy to głównie bloków z wielkiej płyty.
    I tak na przykład, w moim bloku, wybudowanym 3 lata temu, przy zamkniętych
    oknach i drzwiach na klatkę, poza mieszkaniem nie słychać:

    - wirującej pralki
    - pracującego odkurzacza
    - spłuczki w kiblu
    - dość głośnej muzyki (takiej, że są problemy z porozumiewaniem się w tym
    samym pomieszczeniu)
    - nieco głośniejszej rozmowy
    - dzwoniącego telefonu
    - szczekającego psa
    - płaczącego dziecka

    Czyli jak się ktoś uprze, może prowadzić nocny tryb życia łącznie z praniem i
    sprzątanie i nie będzie nikomu przeszkadzał. W zakresie normalnych
    standardowych czynności.

    Słychać:

    - wiercenie
    - dziecko wyjące opętańczo
    - muzykę puszczoną na maksa tak, że drżą ściany.

    Żadna z powyższych sytuacji nie jest normalna ani standardowa.

    Więc jeśli jakaś brać studencka z wynajętego mieszkania zrobi sobie takie
    technoparty, że słychać je poza mieszkaniem, oznacza to, że wybitnie
    przegięła i wzywa się policję. :-D

    JoP

  • 33. Data: 2003-10-27 13:43:59
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    Użytkownik "Jolanta Pers" <j...@g...WYTNIJ.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > I tak na przykład, w moim bloku, wybudowanym 3 lata temu, przy zamkniętych
    > oknach i drzwiach na klatkę, poza mieszkaniem nie słychać:

    [ ciach]

    ..nic...

    > W zakresie normalnych
    > standardowych czynności.

    No i o to chodzi. Jednak sporo osób mieszka jednak w nadmiernie akustycznych
    blokach z płyty i te czynności, które, słusznie, określiłas mianem
    "standardwoych", niestety słychać. I co w wtedy? Przecież są standarodwe,
    więc zakazywanie ich jest pozbawianiem człowieka możliwości zaspokajania
    swoich normalnych potrzeb.

    > Słychać:
    >
    > - wiercenie

    Oj wiem... :-((((

    > - dziecko wyjące opętańczo
    > - muzykę puszczoną na maksa tak, że drżą ściany.
    >
    > Żadna z powyższych sytuacji nie jest normalna ani standardowa.

    Ano.

    > Więc jeśli jakaś brać studencka z wynajętego mieszkania zrobi sobie takie
    > technoparty, że słychać je poza mieszkaniem, oznacza to, że wybitnie
    > przegięła i wzywa się policję. :-D

    Można też Urząd Skarbowy, żeby skontrolował, czy od tej dyskoteki płacą
    podatki ;-)))

    A tak nawiasem i półżartem - wystąpić o taki nakaz sądu, który by nałożył na
    sąsiadów chcących wykonywac uciążliwe akustycznie czynności, aby zadbali a
    izolację akustyczną dla reszty. Wilk syty i owca cała ;-)))

    Depi.

  • 34. Data: 2003-10-27 17:31:39
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <bnhesu$qsg$1@nemesis.news.tpi.pl>, Marcin Olender wrote:

    > Użytkownik "Renata Gołębiowska" <R...@a...waw.pl> napisał w
    > wiadomości news:slrnbpnpcj.9a3.Renata.Golebiowska@154-moo-7.acn
    .waw.pl...

    > Jak jeszcze powiesz, jaki mam to związek ze stosunkami sąsiedzkimi, to
    > będziemy mogli się nad tym problemem pochylić.

    Taki sam, jak Twoje stwierdzenie, że nie stać Cię na dom czy słuchawki
    za 11tys. Czyli żaden.

    > A co to za znaczenie, czy 4 czy 7?

    To dotyczy jednego sąsiada, czy wszystkich, których mogę usłyszeć u
    siebie w mieszkaniu przy hucznej zabawie?

    > Czyli jak się bawić? Czytając książki? Starać się szanować spokój innych
    > powinno się zawsze.

    Cieszę się, że wreszcie to rozumiesz.

    > akurat

    > Przepraszam, nie zdawałem sobie sprawy, że masz aż takie kłopoty z
    > rozumieniem prostych tekstów. Pisać za siebie jest usenetowa wersja
    > wyrażenia "mówić za siebie". Czy to też mam wytłumaczyć? Na wszelki wypadek
    > może tak: oznacza to wyrażać swoje poglądy, swoje stanowisko. W tym wypadku
    > należy rozumieć to tak: że ja jestem osobą, która słucha disco polo na full
    > i urządza non stop huczne balangi. Czy teraz już rozumiesz? Czy jeszcze
    > jaśniej trzeba?

    Nadal nie wyjaśniasz obecności cudzysłowu, który, jak doskonale wiemy,
    nie jest bez znaczenia, a czasem potrafi znaczenie zdania wywrócić na
    nice. Więc co chciałeś powiedzieć posługując się cudzysłowiem, bo
    nadal tego nie rozumiem, a w konsekwencji całego zdania, szczególnie w
    powyższym kontekście.

    > A starałaś się ustalić, jak głośno można słuchać muzyki, żeby jej zupełnie
    > nie było słychać? Od razu Ci pomogę - bardzo cicho.

    No to i ja Ci pomogę: słuchaj bardzo cicho lub wyprowadź się do domku
    na wsi i tam słuchaj głośno, możesz też kupić słuchawki w dowolnej
    cenie.

    > Nie odczuwam tego jako swojego pecha. Szczerze mówiąc nie bardzo się tym
    > przejmuje jesli chodzi o kwestię prawną.

    Jak widzę, nie tylko jeśli chodzi o kwestię prawną, ale również jeśli
    chodzi o zwykłą życzliwość i empatię w stosunku do innych, którymi
    lubisz sobie gębę wycierać, ale na tym poprzestajesz.

    Renata

    PS Jakiekolwiek mniej lub bardziej dziecinne argumenty będziesz
    w stanie jeszcze przytoczyć, to i tak nie przeskoczysz tego, że prawo
    jest przeciwko Tobie, a nie z Tobą. I chwała ustawodawcy.

  • 35. Data: 2003-10-27 17:52:14
    Od: "Profil1" <j...@n...pl>

    Z zainteresowaniem śledzę tę "dyskusję". Wydaje mi się, że wreszcie użyto
    właściwego sformułowania:
    > Musi gdzieś byc jakiś rozsądny kompromis,
    Jadnekże słowo "kompromis" ma określone znaczenie. Może by tak ten, kto chce
    słuchać głośno muzyki wyciszył swoje mieszkanie. A jak organizuje imprezę w
    domu (np. imieniny cioci) to dzień wcześniej kupił goździka tej wstętnej
    sąsiadce co jej wszystko przeszkadza. A ta sąsiadka co jej pralka w nocy za
    głosno hałasuje ustawiła ją np. na jakiejś gumowej podstawce. Itd., itp.
    Robienie sobie złośliwości przez sąsiadów powoduje eskalację wzajemnych
    oskarżeń. Zresztą ta dyskusja tego dowodzi. Już dawno zapomnielismy jakie
    było pierwotne pytanie. Zakładam oczywiście, że mamy do czynienia z tzw.
    kulturalnymi sąsiadami. Niestety doświadczenie życiowe uczy, że w innym
    wypadku porozumienie nie jest mozliwe. Zaczynają sie wzajemne złośliwości,
    robienie sobie innych przykrości. Sądy w Polsce mają dużo pracy "w tym
    temacie". Niestety!!

  • 36. Data: 2003-10-27 19:15:34
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    Użytkownik "Renata Gołębiowska" <R...@a...waw.pl> napisał w
    wiadomości news:slrnbpqljq.f0g.Renata.Golebiowska@154-moo->

    > Jak widzę, nie tylko jeśli chodzi o kwestię prawną, ale również jeśli
    > chodzi o zwykłą życzliwość i empatię w stosunku do innych, którymi
    > lubisz sobie gębę wycierać,

    Znasz w ogóle znaczenie tego wyrażenia? Mam poważne wątpliwości. Odnoszą się
    one zresztą do sensowności reszty Twojego postu, bo nie dość, że niewiele
    rozumiesz, to jeszcze ten brak zrozumienia demonstrujesz pisząc różne z
    czapki wyjęte stwierdzenia, więc...

    > PS Jakiekolwiek mniej lub bardziej dziecinne argumenty będziesz
    > w stanie jeszcze przytoczyć,

    ...w rozmowie z Tobą na pewno już zadnych argumentów nie będę przytaczał,
    albowiem szkoda na to mojego czasu. Warto abys sie zastanowiła trochę nad
    sobą.

    > to i tak nie przeskoczysz tego, że prawo
    > jest przeciwko Tobie, a nie z Tobą. I chwała ustawodawcy.

    Niczego, a w szczególności prawa, nie zamierzałem nigdy przeskakiwać.

    Rozmowę z Tobą uważam za zakończoną. Jeżeli nie potrafisz swoich poglądów
    wyrażac spokojnie i kulturalnie, to miejscem dla Ciebie jest stadion Legii
    a nie grupa usenetowa.

    Życzę powodzenia w dalszym życiu.

    --
    Depi.

  • 37. Data: 2003-10-27 19:28:01
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    Użytkownik "Profil1" <j...@n...pl> napisał w wiadomości
    > Z zainteresowaniem śledzę tę "dyskusję". Wydaje mi się, że wreszcie użyto
    > właściwego sformułowania:

    E tam - to słowo pojawiło się już dużo wcześniej:

    Użytkownik "Marcin Olender" <d...@g...pl> napisał w wiadomości

    "> Między tymi skrajnościami należy znaleźć kompromis, a nie rozwałkowywać
    > przeciwny obóz, w szczególności w wyjątkowo agresywny sposób, jaki Ty
    > przyjęłaś. Ale w sumie to typowe dla "kulturalnych" ludzi."

    > Jadnekże słowo "kompromis" ma określone znaczenie.

    No ma - taki, że spotykamy sie w połowie drogi, a nie, że ma byc cisza i
    basta. Gdzie tu widzisz kompromis?

    > Może by tak ten, kto chce
    > słuchać głośno muzyki wyciszył swoje mieszkanie.

    No ale to juz ekstremum - jeśli ktoś chce naprawde przeginać. Nie można
    przecież ludziom kazać wydawać x kzł ot tak sobie, czy to na słuchawki czy
    to na wyciszenie.

    > A jak organizuje imprezę w
    > domu (np. imieniny cioci) to dzień wcześniej kupił goździka tej wstętnej
    > sąsiadce co jej wszystko przeszkadza.

    No i gdzie tu kompromis? To nie kompromis, tylko terroryzm. Działa bo
    działa, ale nie nalezy udawać, że to tak włąsnie musi być. Nie wszystko jest
    dobre tylko dlatego, że jest. Gdzyby ludzi tak myśleli to tkwilibyśmy wciąż
    w jaskiniach i jedli byśmy się nawzajem.

    A ta sąsiadka co jej pralka w nocy za
    > głosno hałasuje ustawiła ją np. na jakiejś gumowej podstawce. Itd., itp.

    O - to rozsądne i tanie wyjście. Wszyscy happy, jak sądzę.

> [...]
    > wypadku porozumienie nie jest mozliwe. Zaczynają sie wzajemne złośliwości,
    > robienie sobie innych przykrości. Sądy w Polsce mają dużo pracy "w tym

    No pójdź niechaj no Cię uściskam! Nie mógłbym sam tego lepiej ująć.
    Pieniactwo i czepialstwo jest pewną cechą która uznaje się za
    charakterologiczny defekt naszego narody i widać nawet na tej grupie jego
    kliniczne przykłady. Należy wreszcie coś z tym zrobić, zamiast stwierdzać,
    że tak jest więc tak być musi. Chodzi mi w tym przede wszystkim nie o sam
    temat nawet, tylko pewien stosunek do siebie nawzajem. Pewna Panie jest jego
    typowym reprezentantem, gdyz bez pardonu od razu wjechała z obelgami i to
    zupełnie bezinteresownie. O zmianę właśnie takiego schematu -
    konfrontacyjnego, mi się cały czas rozchodzi.

    Depi.

  • 38. Data: 2003-10-27 21:06:17
    Od: "Margarita" <t...@p...onet.pl>

    Kilka dni temu zwrocilam sie z pewnym zapytaniem na tym forum w oczekiwaniu
    porady.
    Dostalam ich kilka i serdecznie dziekuje :)

    Jest mi jednak niezmiernie przykro, ze pan Marcin Olender zasypal ten watek
    licznymi
    postami, w ktorych postanowil sie wyzyc w sztuce polemiki i prowokacji,
    niestety
    nie wnoszac do mojej sprawy nic godnego uwagi. Gdyby pan Marcin czytal
    uwazniej
    moje posty zauwazylby, ze nie jestem osoba slepo potepiajaca sluchanie
    muzyki.
    Potepiam jednak halasowanie przez wiekszosc doby, siedem dni w tygodniu.
    Mowie tu
    o poziomie halasu uniemozliwiajacym np. sluchanie ulubionej muzyki we
    wlasnym
    mieszkaniu. Moja zdolnosc do kompromisu jest ogromna i bardzo chetnie
    ustalilabym
    z moim sasiadem kompromis. Gdyby byla taka mozliwosc - nie zwracalabym sie
    o pomoc na tej grupie.

    Trzeba wielkiej ciasnoty umyslu, zeby przypuszczac, ze szukam u ludzi
    zwiazanych z
    prawem pomocy w poskromieniu niewinnego melomana, sluchajacego od
    czasu do czasu glosnej muzyki.
    Tak naprawde nie obchodzi mnie czy moj sasiad slucha muzyki czy rabie
    drewno, bo efekt akustyczny ( lup, lup, lup ) jest zblizony. On po prostu
    halasuje
    z takim natezeniem i czestotliwoscia, ze dla mieszkajacych w sasiedztwie
    jest to udreka. I jesli doszukiwac sie egoizmu czy tez faszyzmu u ktorej ze
    stron to... wnioski sa oczywiste.

    A Panu Marcinowi zycze, by wsluchujac sie w dzwieki wiertarki udarowej, na
    ktora
    tak narzekal, wyobrazal sobie, ze to Warszawska Jesien- zawsze bedzie
    latwiej
    zniesc, a moze nawet da sie polubic :)
    Bardzo zaluje, ze nie potrafil Pan zrozumiec mojego problemu, choc wydaje mi
    sie
    ze pisze w zrozumialy sposob. Niestety w swoim zaslepieniu, zalal nas Pan
    fala
    nikomu nie potrzebnych postow, ktorych tresc poczatkowo mnie irytowala, ale
    z czasem stala sie nudna, bo ilez mozna pisac o tym samym.
    Nie moge napisac Panu "do widzenia" bo juz sie nie zobaczymy - musze ustawic
    sobie filtr na Pana posty, gdyz stracilam juz nadzieje, ze znajde w nich cos
    ciekawego.

    Pozdrawiam
    Olka

  • 39. Data: 2003-10-27 22:18:40
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <bnjqsi$mfb$1@atlantis.news.tpi.pl>, Marcin Olender wrote:

    > ...w rozmowie z Tobą na pewno już zadnych argumentów nie będę przytaczał,
    > albowiem szkoda na to mojego czasu.

    I bardzo dobrze, bo jak widzisz już niewiele kto chce je czytać.

    > Niczego, a w szczególności prawa, nie zamierzałem nigdy przeskakiwać.

    I o to chodziło od początku tego wątku. Nie przeskakiwać prawa.
    Szkoda, że tak późno to do ciebie dotarło.

    Renata

  • 40. Data: 2003-10-28 05:25:34
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <bnj1jm$dtr$1@atlantis.news.tpi.pl>, Marcin Olender wrote:
> [...]
    > a nie stwierdzenie, że zakłócanie ciszy to wykroczenie i jest zakazane. To

    Ale w moim rozumieniu my nie omawiamy tutaj sytuacji nazwijmy zwyczajnej,
    a sytuację, którą można podciągnąć pod przekroczenie norm współżycia
    społecznego (jak to zwał tak to zwał). Inicjatorce dyskusji gość narzuca
    swoją wolę głośnego słuchania muzyki co najmniej parę razy w tygodniu
    przez dłuższy czas i wcale tego z nią nie konsultując - przynajmniej tak
    to odebrałem. To nie tak, że ja mam ogólnie z definicji coś przeciwko aby
    taki ktoś sobie połomotał. Jak przyjdzie do mnie i właśnie pogada, że
    będzie miał gości, że chciałby od czasu do czasu, możemy sobie nawet
    ustalić z grubsza godziny, etc, to ja bardzo chętnie i nie będę go
    straszył jakimiś strażami czy ciszami. Ale jak mi ktoś właśnie coś narzuca
    i bynajmniej nie dąży do kompromisu (a to on MSZ jako emitent powinien) no
    to co mi pozostaje?

    --
    Marcin