    From: "Marcin Olender" <d...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Sposob na halasliwych sasiadow ? HELP !!!
    Date: Mon, 27 Oct 2003 13:04:11 +0100

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@n...net> napisał w wiadomości
    news:f9ku61-df3.ln1@ziutka.router...

    > Równie dobrze mógłbyś w podobny sposób argumentować w posuniętym do
    > absurdu przykładzie gdy A chce kogoś zabić a B nie chce (w końcu wartości
    > moralne są w dużej mierze czysto umowne, takoż indywidualne poziomy
    > tolerancji "hałasu"). Wolność A kończy się tam gdzie zaczyna się wolność
    > B. Styk obu wolności reguluje prawo.

    Jasne jak słońce. Ale tu masz także sprawy związane choćby z wykonywaniem
    prawa własności. Ograniczenia tegoż mogą wynikac tylko z ustawy i byc
    możliwie jak najmniejsze. Jak kupie sobie chatę za 500 tys zeta i nie będę
    mógł zaprosić tam gości, bo mam przypadkiem miłośników ciszy za sąsiadów, to
    chyba nie będzie mi miło, prawda? Musi gdzieś byc jakiś rozsądny kompromis,
    a nie stwierdzenie, że zakłócanie ciszy to wykroczenie i jest zakazane. To
    jest faszyzm.
    Poza tym nie prawo jest tu tematem, a raczej powściągliwość w jego
    stosowaniu i wzajemna tolerancja.

    > PS. Wynalazek do głośnego słuchania muzyki nazywa się słuchawki :) To
    > chyba nie za bolesny kompromis?

    Nie wiem. Nigdy nie posiadałem słuchawek, więć trudno mi powiedzieć. Na
    pewno maja wiele nagatywnych skutków ubocznych - niemozność usłuszenia
    pukania, telefonu, poza tym przeszkadzają fizycznie.

    Depi.