  • 21. Data: 2003-10-26 12:13:48
    Temat: Re: Sposob na halasliwych sasiadow ? HELP !!!
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    Użytkownik "Margarita" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:bng6cn$3bo$1@news.onet.pl...

    > Użytkownik "Marcin Olender" <d...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Moze jakies 5h na dobe. Dla mnie to za malo.

    No to facio ma zdrowie - może to dzięki tej muzyce? ;-)

    > Na szczescie jestes w niej odosobniony :)

    No ale mogę? Czy nie? Bo może nie, nie wiem...

    Odosobniony jestem w wielu innych sprawach i wcale nie wiem, czy na
    szczęście - pozostane przy zdaniu przeciwnym, jeśli pozwolisz.

    > Poniewaz mamy z Hania podobna opinie na ten temat moglam to wziac do
    siebie
    > :)

    Na zasadzie "udzerz w stół.."? Coż, wiele to mówi.

    > Pomijam juz fakt, ze sa odpowiednie miejsca na takie zabawy, ale jesli
    ktos
    > urzadza
    > imprezke w mieszkaniu raz na jakis czas jest OK, ale _nie_ codziennie !

    No zgoda. Widzę, że należysz do stronnictwa umiakowanego wsród soniczmych
    pacyfikatorów , tzn. dopuszczasz to, że czasem trzeba pójść z kims na
    kompromis - chylę czoła, naprawde.

    > Sa odpowiednie miejsca przeznaczone do tego celu.

    Sugerujesz, żeby muzyki słuchać tylko na koncertach?

    > Mylisz sie, zostalam. I dlatego cierpie. Wielu ludzi nie nazwaloby
    > muzyka tego czego zmuszona jestem sluchac.

    Ojej - no abstrahując od rodzaju muzyki. Jedni ją kochają, bez względu na to
    CO dokładnie kochają, a inni maja do muzyki stosunek letni w najlepszym
    wypadku. Po prostu różnie ludzie przezywają ten rodzaj sztuki i tyle. Czy
    jakby słuchał jazzu czy klasyki na fulla to by to jakos diametralnie
    zmieniało sytuacje?

    > Dla ludzi obdazonych "wrazliwoscia muzyczna" mojego sasiada nie ma
    > wiekszej roznicy miedzy dziwiekiem wiertarki a tym czyms, czego slucha :)

    Oj tak Ci się tylko wydaje. Polecam wiertarkę jak rano po piątkowej imprezie
    chcesz odespać. Błagałabyś sąsiada, żeby włączył swój łomot. obiecuję.

    > zrobić
    >
    > Nie ! Ktos lubi sluchac lupaninki, a ktos lubi remontowac. Nie psuj mu
    > zycia.

    No toć właśnie nie psuje! Zżymam się czasami, ale akceptuje, że taki już los
    mieszkańca bloku. Raz ktoś wierci, raz ktoś robi impreze. Nie da się
    odizolować i żyć w złudzeniu, że nikogo nie ma za ścianą.

    W tym wszystkim należy po prostu zachować życzliwość i zdrowy rozsądek.
    Przekonanie, że ma być tak, jak ja chce ( reprezentantki - Hania i przed
    wszytkim Szanowna Wielce Kulturalna Niczym Angielska Królowa Renata G. i
    in. ) jest właśnie egoistyczne, bo nie stara się nawet zrozumieć drugiej
    strony. Tolerancja, ludzie, tolerancja.

    Depi.

  • 22. Data: 2003-10-26 13:52:28
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[WYTNIJ-TO]interia.pl>

> [...]
    > Przekonanie, że ma być tak, jak ja chce ( reprezentantki - Hania i przed
    > wszytkim Szanowna Wielce Kulturalna Niczym Angielska Królowa Renata G. i

    Hmm, a przekonanie, że ma być jak chce sąsiad - czyli glośno i bez umiaru,
    nie jest z jego strony egoizmem?:-)) Nie zamierzam się z Tobą przerzucać
    zgryźliwymi postami bo mam przeczucie, ze wiesz o co nam chodzi. Nie wzywam
    policji, SM i Bog wie czego, gdy sąsiadce spadnie patelnia na podlogę, syn
    sąsiadów slucha za glośno heavy metalu [chociaż w chwili gdy mam na stanie
    niemowlaka, moze to byc frustrujace], nie robie 'halo" gdy sąsiedzi tluką
    sie w sciany podczas remontu ani gdy oblewają imieniny Staszka czy Józka.
    Ale mam prawo zareagować gdy ktoś notorycznie i z premedytacją zakłóca mój
    spokoj - koniec końców nie rozumiem, dlaczego miałabym mieć mniej praw niż
    ów hałasliwy sąsiad. I nie chodzi mi tylko o halas powodowany przez
    "melomanów" - nie zdarzyło mi się jednak mieszkac koło kogoś, kto w jakiś
    inny sposob by zakłocał spokój a i w przypadku "melomanów" mialam tylko
    jedną taką sąsiadkę. Poza tym wezwana przeze mnie SM nie wystawiła pannie
    mandatu jedynie w oparciu o moje słowa - mieli okazję usłyszeć skalę hałasu,
    zastukali do dwóch innych sąsiadów i upewniwszy się w ten sposob, że jest to
    zjawisko nagminne a nie jednorazowy wybryk nagrodzili "melomankę" karą
    pienięzną. I mimo Twoich pokrętnych przekonan, jakoś nie czuję sie z tego
    powodu winna:-)))

    HaNkA

    PS. Dla informacji - gdy robię imprezę w domu lub hałasliwa formę remontu to
    poświecam parę minut wcześniej aby uprzedzić o tym sąsiadów i przeprosić ich
    z góry za pewne niedogodności na które ich to narazi.

  • 23. Data: 2003-10-26 15:17:40
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <bngd5o$8ji$1@atlantis.news.tpi.pl>, Marcin Olender wrote:

    > Użytkownik "Renata Gołębiowska" <R...@a...waw.pl> napisał w
    > wiadomości news:slrnbpmqth.7es.Renata.Golebiowska@154-moo-

    > Coż - a jak kogoś nie stać na wynajęcie takowego? Ma się zwinąć i
    > zaakceptowac swój los?

    A mnie nie stać na prywatnego odrzutowca, a bardzo chciałabym mieć.
    Wraz z pilotem.
    Koniecznie chcesz nas utwierdzić w przekonaniu o swoim dziecinnym
    rozumowaniu?

    Nie odpowiedziałeś ile razy w roku mam nie spać z powodu zabaw
    sąsiadów.

    > Są sytuacje w których zarzucanie komuś chamstwa jest chamstwem właśnie.

    Pewnie są, tylko co z tego?

    > To, że jutro ono nie będzie spać, gdy Ty będziesz się bawić.

    Nie przychodzi Ci do głowy, że ja nie będę bawić, się tak, żeby z tego
    powodu moi sąsiedzi nie mogli spać? Nie przychodzi Ci do głowy, że są
    jeszcze ludzie, którzy starają się szanować spokój innych?

    > W swoim zacietrzewieniu i szale zadziwiająco łatwo założyłaś, że to akurat
    > piszę "za siebie".

    Co to znaczy 'piszę "za siebie"'? Może wystarczy, żebyś pisał jasno, a
    nie "za siebie".

    > Patrz wyżej a propos domku. Słuchawek też, bo np. Stacksy zaczynaja się od
    > 11 tys.

    A nie wiesz przypadkiem od ilu zaczynają się odrzutowce?

    > Jest to taki sam egozim, jak miłośników ciszy. Jeśli jedni lubia ciszę a
    > inni hałas, to jedni cierpią, gdy panuje cisza, a inni gdy gra muzyka.
    > Dlaczego ci, którzy wolą cisze mają ex definitione być w większym prawie,
    > niz Ci którzy chcą słuchąć muzyki?

    Uparcie przeinaczasz fakty. Nie chodzi o "tych, kt. chcą słuchać
    muzyki", ale tych "kt. chcą słuchać muzyki tak głośno, że muzykę tę
    słychać u sąsiadów". A skoro wyprostowałam już Twoje pytanie, to mogę
    na nie odpowiedzieć:
    Bo tak stanowi prawo i na tym polega Twój pech.

    Renata

  • 24. Data: 2003-10-26 21:37:37
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    Użytkownik "Renata Gołębiowska" <R...@a...waw.pl> napisał w
    wiadomości news:slrnbpnpcj.9a3.Renata.Golebiowska@154-moo-7.acn
    .waw.pl...

    > A mnie nie stać na prywatnego odrzutowca, a bardzo chciałabym mieć.
    > Wraz z pilotem.

    Jak jeszcze powiesz, jaki mam to związek ze stosunkami sąsiedzkimi, to
    będziemy mogli się nad tym problemem pochylić.

    > Koniecznie chcesz nas utwierdzić w przekonaniu o swoim dziecinnym
    > rozumowaniu?

    Kolejna dawka kultury. Coż - jakoś nie jestem zdziwiony.

    > Nie odpowiedziałeś ile razy w roku mam nie spać z powodu zabaw
    > sąsiadów.

    A co to za znaczenie, czy 4 czy 7? Ma się mieścić w 'rozsądnych granicach'.

    > Pewnie są, tylko co z tego?

    No jak widzę troska o kulturę dyskusji (czy kulturę w ogóle) jest Ci obca,
    więc z Twojego punktu widzenia zapewne nic.

    > Nie przychodzi Ci do głowy, że ja nie będę bawić, się tak, żeby z tego
    > powodu moi sąsiedzi nie mogli spać? Nie przychodzi Ci do głowy, że są
    > jeszcze ludzie, którzy starają się szanować spokój innych?

    Czyli jak się bawić? Czytając książki? Starać się szanować spokój innych
    powinno się zawsze. Nie powinno to oznaczać konieczności życia z koszmarze
    za sprawą przewrażliwionych sąsiadów, którzy swoje frustracje wyładowują na
    ludziach o innym temperamencie.

    > Co to znaczy 'piszę "za siebie"'? Może wystarczy, żebyś pisał jasno, a
    > nie "za siebie".

    Przepraszam, nie zdawałem sobie sprawy, że masz aż takie kłopoty z
    rozumieniem prostych tekstów. Pisać za siebie jest usenetowa wersja
    wyrażenia "mówić za siebie". Czy to też mam wytłumaczyć? Na wszelki wypadek
    może tak: oznacza to wyrażać swoje poglądy, swoje stanowisko. W tym wypadku
    należy rozumieć to tak: że ja jestem osobą, która słucha disco polo na full
    i urządza non stop huczne balangi. Czy teraz już rozumiesz? Czy jeszcze
    jaśniej trzeba?

    > A nie wiesz przypadkiem od ilu zaczynają się odrzutowce?

    Chyba od kilku milionów dolarów. Ponownie - jak one się mają do
    międzysąsiedzkich stosunków? Okazuje się, że także logika nie należy do
    Twoich mocnych punktów.

    > Uparcie przeinaczasz fakty.

    Które fakty konkretnie przeinaczam? Zacznij od tego może, czy w ogóle mówimy
    tu o jakichkolwiek faktach. Taka pomocnicza sugestia.

    > Nie chodzi o "tych, kt. chcą słuchać
    > muzyki", ale tych "kt. chcą słuchać muzyki tak głośno, że muzykę tę
    > słychać u sąsiadów".

    A starałaś się ustalić, jak głośno można słuchać muzyki, żeby jej zupełnie
    nie było słychać? Od razu Ci pomogę - bardzo cicho. Oczywiście zależy od
    budynku, więc należałoby przeprowadzać może za każdym razem testy?
    Nawiązując do poprzedniego mojego postu uznaję, że poziom muzyki, który
    powinien być uznany za normalny, jest taki, który jest porównywalny do
    odbioru w stanie naturalnym.
    No i pomijasz tu fakt innych dzwięków, które tez przecież tez słyszą
    sąsiedzi. Czy to oznacza, że rozmawiać tez można tylko tak, żeby nie
    słyszeli sąsiedzi, takoż myć naczynia, psa pozbawić strun głosowych, tak
    samo oczywiście noworodki, spłuczkę w kiblu zastąpić jakims podcisnieniowym
    bezgłośnym systemem oczyszczania itp itd.? Generalnie żyć jak w
    paranoicznym, totalitarnym świecie, gdzie wydawanie dzwięku jest surowo
    karane więc wszyscy przemykają cichutko na filcowych kapciuszkach i piszą do
    siebie na kartkach?

    > A skoro wyprostowałam już Twoje pytanie, to mogę
    > na nie odpowiedzieć:
    > Bo tak stanowi prawo i na tym polega Twój pech.

    Nie odczuwam tego jako swojego pecha. Szczerze mówiąc nie bardzo się tym
    przejmuje jesli chodzi o kwestię prawną. Nie o prawo się tu jednak rozchodzi
    tylko o ludzką zyczliwość i zrozumienie dla drugiego człwieka. Niestety
    zdaję sobie teraz sprawę, że to pojęcie jest Tobie całkowicie obce.

    Radzę, żebyś troszkę nabrała dystansu i spokoju. Przyda się i Tobie (pogodni
    ludzie dłużej i zdrowiej żyją) i na pewno Twoim sąsiadom.

    --
    Depi.

  • 25. Data: 2003-10-26 21:51:52
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    Użytkownik "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[WYTNIJ-TO]interia.pl> napisał
    w wiadomości news:bngjof$kbo$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Użytkownik "Marcin Olender" <d...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Hmm, a przekonanie, że ma być jak chce sąsiad - czyli glośno i bez umiaru,
    > nie jest z jego strony egoizmem?:-))

    No jest. Ale takim samym, jak pragnienie ciszy. Ty chcesz A, on chce B -
    dlaczego jedno ma być od razu lepsze niż drugie?

    > Nie zamierzam się z Tobą przerzucać
    > zgryźliwymi postami bo mam przeczucie, ze wiesz o co nam chodzi.

    No ja wiem, staram się tylko ukazać drogą stronę całej sytuacji i pobudzić u
    niektórych jakieś chociaż śladowe odruchy empatyczne. Po wymienie zdań z
    jedną wielce kulturalną Panią niestety dochodzę do wniosku, że niektórzy są
    już "beyond help", ale może komus to da do myślenia?

> [...]
    > sąsiadów slucha za glośno heavy metalu [chociaż w chwili gdy mam na stanie

    Pewnie należy do tych, co nigdy nie płaczą?

    > nie robie 'halo" gdy sąsiedzi tluką
    > sie w sciany podczas remontu ani gdy oblewają imieniny Staszka czy Józka.

    No proszę - tolerancja, jednak?

    > Ale mam prawo zareagować gdy ktoś notorycznie i z premedytacją zakłóca mój
    > spokoj - koniec końców nie rozumiem, dlaczego miałabym mieć mniej praw niż
    > ów hałasliwy sąsiad.

    No właśnie o jakiś kompromis tu się rozchodzi. Niestety wiem z doświaczenia,
    że to co Ty uważasz za notoryczne i z premedytacją druga strona ocenia zgoła
    inaczej. Sąsiedzi niestety lubią przy pierwszej imprezie np. od razu nasyłać
    ochronę - to przeżyłem sam. PIERWSZA impreza, godz. po 12, czyli nie tam, że
    do rana, wcale żaden łomot, bo francuska muzyka folkowa i co? Sąsiadom
    oczywiscie spadła korona z głowy, _bo MY chcemy ciszy_!!! Teraz,
    natychmiast, zawsze
    ! Takie podejście jest takim samym przegięciem jak balanga non-stop. I tyle.

> [...]
    > "melomanów" - nie zdarzyło mi się jednak mieszkac koło kogoś, kto w jakiś
    > inny sposob by zakłocał spokój a i w przypadku "melomanów" mialam tylko

    No bo to jakoś dziwnie ludzim przeszkadza najbardziej. Dlatego mnie tak
    bardzo irytuje. Jak ktoś wierci notorycznie, awanturuje się czy też inne
    hałasy wydaje, to żadziej. Choć stop - przypomina mi się sąsiadka
    przyjaciółki, która potrafiła dzwonić w nocy twierdząc, że ktoś łupie
    szpilkami. Jak przyjaciółka w kapciach oglądała telewizje. O - telewizja za
    głośno może byc. Pies może szczekać ( A. nie szczeka wcale? ) itp itd.
    Uwierz mi - "miłośnik ciszy" może być tak upierdliwym i zatruwającym życie,
    że kazdy "meloman" jest lepszy. Koleżankę, która robiła remont miłośnicy
    ciszy prawie że ze spódzielni chcieli wyrzucić. Innej niepokoili aż całą
    rodzinę. Terror "cicholubów", powiadam.

    > pienięzną. I mimo Twoich pokrętnych przekonan, jakoś nie czuję sie z tego
    > powodu winna:-)))

    Nie wiem co pokrętnego widzisz w tym, że uważam, że powinniśmy wzajemnie
    znosić pewne niedogodności związane z mieszkaniem na kupie.

> [...]
    ich
    > z góry za pewne niedogodności na które ich to narazi.

    No jest to jakis ładny zwyczaj, ale co to zmienia? Czy dzięki temu śpią
    lepiej? Czy po prostu łechce ich to gdzieś, że uznałaś, że musisz ich
    poinformować, pofatygowac się i pokłaniac? Czy kartka na dzwiach wejściwych
    załatwia sprawę?

    Depi.

  • 26. Data: 2003-10-26 22:14:44
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[WYTNIJ-TO]interia.pl>

    > No jest. Ale takim samym, jak pragnienie ciszy. Ty chcesz A, on chce B -
    > dlaczego jedno ma być od razu lepsze niż drugie?

    Nie twierdzę, że moje jest lepsze - ale gdyby każde robił co mu się podoba,
    bez liczenia się z innymi to zapanowałaby anarchia. W moim przypadku
    sąsiadka puszczając głośno muzykę przeszkadzala nie tylko mi - może więc,
    rozumując Twoim stylem, miala pecha mieszkając wśród 11 przewrażliwionych
    osób?

    >[chociaż w chwili gdy mam na stanie
    >
    > Pewnie należy do tych, co nigdy nie płaczą?

    Nigdy to może nie - ale należy do pogodnych dzieciaków, który płacze w
    ilościach śładowych. Noce przesypia całe bez koncertów co 2 godziny - a gdy
    zdarza mu się w dzień zacząć o coś marudzić to staram się natychmiast temu
    zaradzić i to nie przez wzglad na sąsiadów a dlatego, że jestem jego
    mamą::-))

> [...]
    doświaczenia,
    > że to co Ty uważasz za notoryczne i z premedytacją druga strona ocenia

    Dobrze to zapytam tak. Czy uznałbyś za notoryczne puszczanie głośno muzyki
    od godz ok 14 do ok 23, a w weekendy od samego rana? Nie wezwałam straży
    miejskiej bo laska postanowiła sobie głośno posluchać Wagnera. Wezwałam SM
    bo robiła to notorycznie nie reagujac na monity sąsiadów lub reagując
    wyzwiskami. Można być tolerancyjnym i wybaczać sobie pewne sprawy ale niech
    ta tolerancja działa w obie strony.

    > ! Takie podejście jest takim samym przegięciem jak balanga non-stop. I
    tyle.

    Tu sie zgadzamy.

    > No bo to jakoś dziwnie ludzim przeszkadza najbardziej. Dlatego mnie tak
    > bardzo irytuje. Jak ktoś wierci notorycznie, awanturuje się czy też inne
    > hałasy wydaje, to żadziej

    Bo może uznaje się, że pozostałe hałasy są złem koniecznym? Piłeś do mego
    niemowlaka - słyszę niejednokrotnie maluszka z klatki gdzieś na tym samym
    podwórku [podwórko kamieniczne a la studia - więc rezonuje] -trudno jednak
    walić do drzwi kobiety w srodku nocy z pretensjami zeby uciszyla dziecko bo
    Ty chcesz się wyspać. Wykluczając bowiem rodzinę patologiczną, zaklada się
    że matka i tak wyłazi ze skóry żeby uspokoić niemowlaka, a niemowlak no
    coż...on po prostu nie wie, że jego płacz przeszkadza. Wie natomiast, że go
    coś boli, że jest głodny etc i informuje o tym świat w jedyny dostępny mu
    sposob.
    Jeśli zaś chodzi o remonty, to każdy musi przez to przejśc - tu więc można
    być wyrozumiałym i spokojnie znosic remontowe halasy - tym bardziej, że
    raczej nikt nie remontuje o pólnocy.

    > Nie wiem co pokrętnego widzisz w tym, że uważam, że powinniśmy wzajemnie
    > znosić pewne niedogodności związane z mieszkaniem na kupie.

    Ja też tak uważam, I dlatego uważam, że może nasz topicowy meloman czy też
    "meloman" też powinien znosić niedogodności polegające w jego przypadku na
    tym, że nie będzie mógł sluchać swojej ulubionej muzyki tak głośno jakby
    sobie życzył, nieprawdaż?

> [...]
    > lepiej? Czy po prostu łechce ich to gdzieś, że uznałaś, że musisz ich
    > poinformować, pofatygowac się i pokłaniac? Czy kartka na dzwiach

    Dla mnie jest to przejaw uprzejmości i szacunku dla drugiej osoby. Nie sądzę
    aby poinformowanie ich o tym, że będę imprezować poprawiło im sen, ale może
    własnie podłechce ich poczucie wartości, gdy okaże sie, że ktoś się liczy z
    nimi? Na nadmiarze uprzejmości nikt nie stracil, prawda?

    HaNkA

  • 27. Data: 2003-10-27 04:41:51
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <bnhfno$1bn$1@nemesis.news.tpi.pl>, Marcin Olender wrote:

    > No jest. Ale takim samym, jak pragnienie ciszy. Ty chcesz A, on chce B -
    > dlaczego jedno ma być od razu lepsze niż drugie?

    Równie dobrze mógłbyś w podobny sposób argumentować w posuniętym do
    absurdu przykładzie gdy A chce kogoś zabić a B nie chce (w końcu wartości
    moralne są w dużej mierze czysto umowne, takoż indywidualne poziomy
    tolerancji "hałasu"). Wolność A kończy się tam gdzie zaczyna się wolność
    B. Styk obu wolności reguluje prawo.

    PS. Wynalazek do głośnego słuchania muzyki nazywa się słuchawki :) To
    chyba nie za bolesny kompromis?

    --
    Marcin

  • 28. Data: 2003-10-27 05:58:42
    Od: "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl>

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@n...net>
    napisał w wiadomości news:f9ku61-df3.ln1@ziutka.router

    > PS. Wynalazek do głośnego słuchania muzyki nazywa się słuchawki :) To
    > chyba nie za bolesny kompromis?

    Podejrzewam, że jesteś w błędzie!?. Ja uważam iż jest
    to niesprawiedliwy kompromis gdyż tylko słuchającego
    (melomana) będą *bolały* uszy, a tak to "w kupie raźniej". :)

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    (...) ...dochodzenie było utrudnione bo

  • 29. Data: 2003-10-27 07:36:44
    Od: "Flashi" <f...@p...pl>

    Użytkownik "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl> napisał w wiadomości

    > Podejrzewam, że jesteś w błędzie!?. Ja uważam iż jest
    > to niesprawiedliwy kompromis gdyż tylko słuchającego
    > (melomana) będą *bolały* uszy, a tak to "w kupie raźniej". :)

    lol

  • 30. Data: 2003-10-27 11:58:16
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    Użytkownik "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[WYTNIJ-TO]interia.pl> napisał
    w wiadomości news:bnhh6c$7co$1@nemesis.news.tpi.pl...

> [...]
    > rozumując Twoim stylem, miala pecha mieszkając wśród 11 przewrażliwionych

    He he - czekałem, aż w końcu ktoś wpadnie na ten, oczywisty w sumie,
    argument :-))))

> [...]
    > zdarza mu się w dzień zacząć o coś marudzić to staram się natychmiast temu
    > zaradzić i to nie przez wzglad na sąsiadów a dlatego, że jestem jego

    Ale jesteś egoistka...

> [...]
    > miejskiej bo laska postanowiła sobie głośno posluchać Wagnera. Wezwałam SM
    > bo robiła to notorycznie nie reagujac na monity sąsiadów lub reagując

    Ale ja nie dyskutuje tu o konkretnych przypadkach, bo wariaci się zdarzając
    wszędzie i zdarzać się będą dalej. Chodzi mi o jakąś generalną zasadę.

    > Można być tolerancyjnym i wybaczać sobie pewne sprawy ale niech
    > ta tolerancja działa w obie strony.

    No jasne - czyc nie tak pisałem?

    > Bo może uznaje się, że pozostałe hałasy są złem koniecznym?

    No a czemu? Bo muzykę uważają ludzie za fanaberię zepsutych małolatów?

> [...]
    go
    > coś boli, że jest głodny etc i informuje o tym świat w jedyny dostępny mu

    No wszystko to pięknie, ale ja dalej nie mogę spać! Nie musisz mi tłumaczyć,
    bo jak już pisałem, staram się foniczne immisje sąsiadów znosić w miare
    pogodnie, w najgorszym razie po prostu podkręcając własną muzykę. Ale sądzę,
    że są amatorzy ciszy, których wyjący po nocach niemowlak na pewno
    sprowokawałby do reakcji. Bo w sumie dlaczego ktoś ma cierpieć na bezsenność
    przez Twój instynkt rozrodczy? Nie?

    > Jeśli zaś chodzi o remonty, to każdy musi przez to przejśc - tu więc można
    > być wyrozumiałym i spokojnie znosic remontowe halasy - tym bardziej, że
    > raczej nikt nie remontuje o pólnocy.

    O północy może nie, ale o 8 rano w sobotę owszem. Z mojego, i pewnie paru
    innych osób, nie ma tu wielkiej różnicy a raczej cześciej nie spie o 12 niż
    o 8 w sobotę, jeśli wiesz, co chce powiedzieć. I przyznam, że w tym
    przypadku juz chciałem iść i zrobić awanturę. Bo borowanie notoryczne i z
    premedytacją ( majstrakowicz nade mną) znosze juz od lat i jakoś żyje, ale
    udar z samego rano w weekend to juz jest lekkie przeholowanie. I wcale mnie
    nie przekonuje, że takie uprzykrzanie ludziom zycia jest jakoś bardziej
    uprawnione, niż puszczanie im muzyki.

> [...]
    > tym, że nie będzie mógł sluchać swojej ulubionej muzyki tak głośno jakby

    No gdzies musi byc kompromis - albo sciszy o połowę, albo będzie słuchał w
    określoncyh godzinach, albo w określone dni albo ....

    Bo dictum - scisz bo cie poszczuje psami (metaforycznymi), to jest kompromis
    w stylu Unijnej KOnstytucji.

    > nimi? Na nadmiarze uprzejmości nikt nie stracil, prawda?

    Nope - ale cieszy mnie że widzisz, że to tylko przez łechtanie ich niskich
    instynktów zapewniasz sobie spokój. Jest to rodzaj emocjonalnego szantażu.

    Depi.