  • 90. Data: 2013-08-02 18:38:15
    Temat: Re: Smieci po nowemu cd
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail w...@g...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > 5 do 10 gr

    Kurcze, 10gr to juz dośc drogo.
    Wyszłoby ładnych pare złotych miesiecznie. Ja nie chce płacic wiecej niz
    obecnie ;-)

    > w Polsce z wszytkiego mozna zrobic problem.
    >
    > pogoolaj can recycling machine
    > jeden pogooglalem za ciebie
    >
    > http://www.youtube.com/watch?v=idwiUU5MMaY
    >

    > Widzialem to w praktyce.
    > Kolejki czy to zulerni czy bezdomnych z wielkimi worami uzbieranych
    > puszek. Nic sie nie zmarnuje.

    Ale ty chyba nie mówisz powaznie, ze z puszkami jest problem?
    Pytam o plastiki.
    To ze zulernia wybiera puszki to jest sprawa oczywista.

    > bo za tanie są nowe plastikowe.
    > Ja już wódkę w plastikowych butelkach widziałem.

    Sporadycznie.
    Piwo tez. Ale tez sporadycznie.
    Nawet wino w kartonikach mozna spotkać. Ale sporadycznie.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Miłosierdzie jest początkiem okrucieństwa.

  • 92. Data: 2013-08-02 20:44:12
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 8/2/2013 6:38 PM, Budzik wrote:
> [...]
    następuje:

    > Kurcze, 10gr to juz dośc drogo.
    > Wyszłoby ładnych pare złotych miesiecznie. Ja nie chce płacic wiecej niz

    przeciez to jest transparentne.
    Odnies do skupu to odzyskasz. Po drodze moze jeszcze pare nqa ulicy
    znajdziesz i juz bedziesz do przodu.
    Przy takiej stawce to sie po prostu opłaca. Żadna butelka nie trafi do
    smieci.

    > Ale ty chyba nie mówisz powaznie, ze z puszkami jest problem?
    > Pytam o plastiki.
    > To ze zulernia wybiera puszki to jest sprawa oczywista.

    Dokładnie tak samo.
    Maszyny do butelek plastikowych i szklanych.
    Te "szklane" ładny dzwięk wydają jak maszyna te butelki tłucze.

    prosze cie bardzo.

    http://www.youtube.com/watch?v=prM6Asc9a-o

    > Sporadycznie.
    > Piwo tez. Ale tez sporadycznie.
    > Nawet wino w kartonikach mozna spotkać. Ale sporadycznie.

    zapomniales dopisac ze sporadycznie w Polsce.

  • 93. Data: 2013-08-02 20:45:16
    Od: witek <w...@g...pl>

    > Pewnie tak.
    > Ale mamy jeszcze szereg innych rzeczy do sortowania.
    > Tez kaucja?

    Nie. Wystarczy edukacja.
    Nic na siłę.

  • 94. Data: 2013-08-02 20:48:17
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 8/2/2013 6:38 PM, Budzik wrote:
    > Osobnik posiadający mail w...@g...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Aha.
    > Czesto kupujesz piwo w plastiku?

    a wiesz, ze piwa w plastiku jeszcze nie kupowałem.
    Ale za tydzien znowu mam małą wędrówkę po świecie, wiec zwrócę na to
    uwagę. Jak spotkam to pstryknę fotkę.

    Wino w kartonie, wódka w plastiku to na porządku dziennym.

  • 95. Data: 2013-08-02 20:48:51
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-08-02 15:57, Budzik pisze:
> [...]
    >>
    > Rozumiem. W sumie nie spotkałem sie, ale mogłem po prostu nie zauważyć.
    > Jak myslisz - ile w polsce musiałby wynosic kaucja, zeby to miało sens?

    Myślę, że cokolwiek powyżej zera będzie ok, choćby 5 gr, to wystarczy,
    aby nawet wyrzucane puszki były zbierane przez "nurków", co zresztą się
    dzieje (do skupu zlomu)

    > Czy nie zrobi sie z tego kolejny butelkowy problem? (tylko z paragonem
    > itp.)

    O tak, w Polsce zrobiłby się problem paragonowy. W Szwecji, gdzie to
    podpatrzyłem, po prostu oddaje się butelki do dowolnego sklepu tym
    handlującego.

    > Dlaczego firmy coraz czesciej wycofuja sie z kaucji za butelki? (za drogie
    > powtórne przetworzenie?)

    Nie wiem.

    --
    Liwiusz

  • 96. Data: 2013-08-02 20:49:27
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

> [...]
    odcinku co następuje:

    > A ty jak chcesz wypłacic pieniadze z bankomatu to do prezesa banku

    Na pewno nie dzwonię do administracji bloku.

    --
    Liwiusz

  • 97. Data: 2013-08-02 20:56:13
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 8/2/2013 6:38 PM, Budzik wrote:
    > Pytam o plastiki.

    Jeszcze jeden przyklad

    tak od 1:00

    da sie? da sie, jak widac.

  • 98. Data: 2013-08-02 21:05:28
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 8/2/2013 8:56 PM, witek wrote:

    > Jeszcze jeden przyklad
    >
    > tak od 1:00
    >
    > da sie? da sie, jak widac.

    Ups link zjadło

    http://www.youtube.com/watch?v=rWlw-slO2zE

  • 99. Data: 2013-08-02 21:18:21
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2013-08-02 20:48, witek pisze:

    > a wiesz, ze piwa w plastiku jeszcze nie kupowałem.
    > Ale za tydzien znowu mam małą wędrówkę po świecie, wiec zwrócę na to
    > uwagę. Jak spotkam to pstryknę fotkę.

    Nie trzeba aż do (cywilizowanego) świata.
    W Lidlu jest "Argus mocne" w 1l plastikowych butelkach, 7% za 3,1zł około.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 100. Data: 2013-08-02 22:12:30
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 8/2/2013 9:18 PM, sqlwiel wrote:

    > Nie trzeba aż do (cywilizowanego) świata.
    > W Lidlu jest "Argus mocne" w 1l plastikowych butelkach, 7% za 3,1zł około.

    jutro sobie kupię.
    chyba, ze odradzisz.