  • 81. Data: 2013-08-02 16:24:57
    Temat: Re: Smieci po nowemu cd
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 02.08.2013 15:57, Budzik pisze:
    > Osobnik posiadający mail n...@s...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:
    > Jakimi niższymi?
    > Przeciez mamy gotowe, wybudowane sortownie i wiemy, jakie maja ceny.
    No więc je wykorzystujmy.

    > Zawsze jestem ciekawy takich wyliczeń.
    > Statystyczny Kowalski sortował plastiki.
    > Jego praca kosztowała Państwo 5 mld zł.
    > Tylko ze tak naprawde Kowalski po prostu wyrzucał butelki do 2 rożnych
    > koszy, nic go to nie kosztowało wiecej,

    Nic? Wiesz ile ja mam zamieszania z sortowaniem u mnie? powtórzę w
    skrócie, choć pisałem w osobnym liście -- jak mam w bunkrze w blokowisku
    ustawić sobie 5 koszy? Jak zadbać o to, żeby je opróżniać? Nawet jak
    ktoś ma domek z ogródkiem, to 5 koszy w ogródku + latanie do ogródka z
    każdą pierdołą....

    A potem jak mam te 5 koszy w bunkrze, to muszę z nimi lecieć. Albo będę
    latał jak gupi po całym osiedlu z 5 koszami albo poustawiają mi za
    pomysłem gotfryda, 5 koszy co 2., powiedzmy 3. klatka i będę mieszkał na
    śmietniku.

    > Chcesz mnie przekonać, ze drozej jest przyjac 5 rodzajów smieci niz przyjac
    > wzystko razem i to przesortować?

    Takie mam wrażenie. Przed całą reformą mieliśmy ładnie pochowane kosze w
    śmietnikach, raz na jakiś czas (chyba tydzień) przejeżdżała 1 śmieciara,
    wtedy ciecie wystawiali kosze przed śmietniki, nie spotkałem się z
    przepełnionymi koszami, nawet jak przepełnił się w śmietniku A, to blok
    dalej był śmietnik B.

    A teraz widzisz, odmienne kubły, odmienny odbiór, do tego Kontrolerzy
    Czy Aby Na Pewno Kowalski Sortuje....

    > Chcesz mnie przekonac, ze w srednio zurbanizowanym miescie wazniejszy jest
    > kilomentraz niz gabaryt odbieranych smieci?

    Nie wiem jak oni to odbierają, bo jeszcze nie przyuważyłem. Czy 1
    śmieciara umie odebrać z różnych kubłów (nie mieszając oczywiście)....

    Świadomość czego?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 82. Data: 2013-08-02 16:25:14
    Od: "hiki o!" <h...@a...pl>

    On 02.08.2013 15:57, Budzik wrote:
    > Osobnik posiadający mail n...@s...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Tez chyba jest drogi, patrzac na to, ze duzo firm wycofala sie z zwrotnych
    > butelek szklanych.

    Czyli wbrew ekologii i takim tam.

    A wystarczyla ustawa "wszystkie butelki szklane sa zwrotne".

    Uzupelniona "wszystkie butelki plastikowe sa zwrotne".

    By byly po 5 gorszy to by zulernia robila za recykling.

    zen.aspx

  • 83. Data: 2013-08-02 16:27:16
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 02.08.2013 13:00, Budzik pisze:
    > Skoro dotychczas sporo lądowało na śmietnisku a teraz miałoby wszystko iśc
    > do sortowni to dodatkowo.

    No ale teraz za Nowe Śmieci płacę więcej niż kiedyś. Więc już samo prawo
    do sortowania kosztuje mnie drożej.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 84. Data: 2013-08-02 17:26:48
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 8/2/2013 3:57 PM, Budzik wrote:
> [...]
    następuje:

    > Tez chyba jest drogi, patrzac na to, ze duzo firm wycofala sie z zwrotnych

    Nie. TO nie zwrotne butelki szklane są drogie, tylko nowe plastikowe
    jednorazowe są tańsze.

  • 85. Data: 2013-08-02 17:33:27
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 8/2/2013 4:25 PM, hiki o! wrote:

    > Czyli wbrew ekologii i takim tam.
    >
    > A wystarczyla ustawa "wszystkie butelki szklane sa zwrotne".
    >
    > Uzupelniona "wszystkie butelki plastikowe sa zwrotne".
    >
    > By byly po 5 gorszy to by zulernia robila za recykling.

    I jeszcze by sie kolejka ustawiała

    http://www.youtube.com/watch?v=idwiUU5MMaY

  • 86. Data: 2013-08-02 17:37:42
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 8/2/2013 3:57 PM, Budzik wrote:
    > Osobnik posiadający mail l...@b...tego.poczta.onet.pl napisał(a) w poprzednim
    odcinku co następuje:

    > Rozumiem. W sumie nie spotkałem sie, ale mogłem po prostu nie zauważyć.
    > Jak myslisz - ile w polsce musiałby wynosic kaucja, zeby to miało sens?

    5 do 10 gr

    > Czy nie zrobi sie z tego kolejny butelkowy problem? (tylko z paragonem
    > itp.)

    w Polsce z wszytkiego mozna zrobic problem.

    pogoolaj can recycling machine
    jeden pogooglalem za ciebie

    http://www.youtube.com/watch?v=idwiUU5MMaY

    Widzialem to w praktyce.
    Kolejki czy to zulerni czy bezdomnych z wielkimi worami uzbieranych
    puszek. Nic sie nie zmarnuje.

    > Dlaczego firmy coraz czesciej wycofuja sie z kaucji za butelki? (za drogie
    > powtórne przetworzenie?)

    bo za tanie są nowe plastikowe.
    Ja już wódkę w plastikowych butelkach widziałem.

    .

  • 89. Data: 2013-08-02 18:38:15
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]

    > blokowisku ustawić sobie 5 koszy? Jak zadbać o to, żeby je opróżniać?
    > Nawet jak ktoś ma domek z ogródkiem, to 5 koszy w ogródku + latanie do

    Nie wiem, ile masz zamieszania.
    Tez mieszkam w bloku.
    Mam w kubły, jeden na smieci, drugi, wiekszy na plastiki.
    Butelki odstawiam z boku.
    Musze jeszcze pomyslec o makulaturze bo obecnie rzeczywiscie sortuje tylko
    wtedy jak robie porządki w dokumentach.
    Jak zadbać o to zeby oprózniac - nie bede komentował.

> [...]
    > będę latał jak gupi po całym osiedlu z 5 koszami albo poustawiają mi
    > za pomysłem gotfryda, 5 koszy co 2., powiedzmy 3. klatka i będę

    Ja tam smieci wynosze dosc czesto, bo smierdza. Plastiki wynosze jak jest
    pełno, Butelki przy okazji.
    Tyle razy wychodzi sie z domu...

> [...]
    > spotkałem się z przepełnionymi koszami, nawet jak przepełnił się w
    > śmietniku A, to blok dalej był śmietnik B.

    Chyba ie odpowiedziałes na pytanie...
    taniej dostać posortowane niz przesortować bo potrzebne 5 okienek?

    > A teraz widzisz, odmienne kubły, odmienny odbiór, do tego Kontrolerzy
    > Czy Aby Na Pewno Kowalski Sortuje....

    Kubly oddzielne były i tak tyle ze nie w jednym miejscu.
    Kontrolerów *jeszcze* nie widziałem.

    > Nie wiem jak oni to odbierają, bo jeszcze nie przyuważyłem. Czy 1
    > śmieciara umie odebrać z różnych kubłów (nie mieszając oczywiście)....

    Nawet jakby jechało ich 5.
    Pytanie czy droga jest kubatura czy przejechane kilomentry?
    Podejrzewam, ze w miastach jednak kubatura, bo po miescie pozbiera sie
    szybko a potem trzeba daleko wywieźc to za miasto.
    A skoro tak, to nie ma znaczenia, co sie wiezie - wazne, ile.

    > Świadomość czego?

    Świadomośc tego, ze musze zrobić miejsce dla makulatury.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Nic tak ludzi nie gorszy jak prawda. Czasem nasuwa się myśl,

  • 91. Data: 2013-08-02 18:38:15
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail h...@a...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Czyli wbrew ekologii i takim tam.
    >
    > A wystarczyla ustawa "wszystkie butelki szklane sa zwrotne".

    Jest inna ustawa :)
    Wszystko zwrotne jest zwrotne, tyle ze po posortowaniu.

    > Uzupelniona "wszystkie butelki plastikowe sa zwrotne".
    >
    > By byly po 5 gorszy to by zulernia robila za recykling.

    Pewnie tak.
    Ale mamy jeszcze szereg innych rzeczy do sortowania.
    Tez kaucja?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Jest tylko jedna kategoria ludzi, którzy myślą więcej o pieniądzach

  • 87. Data: 2013-08-02 18:38:15
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail w...@g...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Nie. TO nie zwrotne butelki szklane są drogie, tylko nowe plastikowe
    > jednorazowe są tańsze.

    Aha.
    Czesto kupujesz piwo w plastiku?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Kobiety mogą uczynić milionerem tylko takiego mężczyznę, który jest

  • 88. Data: 2013-08-02 18:38:15
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail n...@s...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > No ale teraz za Nowe Śmieci płacę więcej niż kiedyś. Więc już samo
    > prawo do sortowania kosztuje mnie drożej.

    I z tym trzeba walczyć!
    Absolutnie nie powinniśmy płacić wiecej. Wydaje sie ze kwota rzedu 10zl
    jest wzglednie przyzwoita.
    Oczywiscie ona powinna maleć w czasie jak skutecznosc segregacji bedzie
    rosła. bo wtedy smieci bedzie coraz mniej a i wykorzystanie frakcji
    recyclingowych bedzie przynosic dodatkowe zyski.

    Jeżeli bedzie inaczej - pierwszy rzuce Grobelnego jajkiem (oczywiscie w
    przenosni)

    Najwiecej stracą ci którzy juz dotychczas mieli swietnie rozwiniety system
    segregowania dzieki czemu smieci mieli bardzo mało i dlatego płacili np.
    5zł miesiecznie. Tutaj nie mam dobrego rozwiazania.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Albo głosisz swoje poglądy i ponosisz wszelkie konsekwencje, albo