  • 1. Data: 2006-08-28 09:48:40
    Temat: Skup owoców - oszustwo
    Od: "emes" <s...@d...pl>

    Witam,

    Niedawno sprzedawalem na skupie owoców jablka, spady. W workach nylonowych.
    Przed wyjazdem na skup wszystkie worki byly wazone w domu na wadze
    elektronicznej, liczone. Na skupie okazalo sie, ze z 3000 kg zrobilo sie
    2300 kg, rozumiem ubytki (trasa ok 10 km :) ), które sa przy owocach
    miekkich na poziomie 1-2 % !!, czyli max 30 kg moze ubyc podczas transportu
    (co prawda nie 10 km ale niech bedzie juz )
    Oczywiscie po zwazeniu tych jablek kobieta nie chciala od razu wyliczyc mi
    sumy kg, tylko kazala czekac, ze wzgledu ze nie mialem na to czasu
    zostawilem tam pracownika (godz 18) a sam pojechalem zalatwiac inne sprawy,
    po ok godzine, przyjechalem na miejsce, oczywiscie kobieta powedziala ze ona
    teraz nie ma czsu i nie wyliczy sumy zeby jeju cytuje dupy nie zawracac.
    Dobra mysle, pojechalem znowu, pracownik czeka caly czas. Do godziny 21 nie
    mialem czasu, wiec kilka minut po pojechalem do kobity tym razem cierpliwosc
    moja popuscila, poczatkowo proszac grzecznie kobiete o policzenie sumy i
    wyplacenie naleznej kwoty, oczywiscie odmawiala. W koncu policzyla wszystko,
    okazuje sie ze brakuje 700 kg.
    Prosze powiedzcie mi co w tej sytuacji zrobic. Okazuje sie ze kobieta jest
    znana z tego ze lubi sobie na wadze oszukac, prowadzi w dodatku sklep
    spozywczy (straszny brud w srodku), 700 kg jablek jej daruje, ale chce zeby
    na przyszlosc wiedziala ze mlodych ludzi sie nie oszukuje.
    Od czego zaczac ?
    Panstwowa inspekcja handlowa ?
    czy kogos jeszcze jej podeslac

    ps. do kogo dzwonic i jak rozmawiac z urzednikami ?

  • 2. Data: 2006-08-28 10:51:19
    Temat: Re: Skup owoców - oszustwo
    Od: Schwester <j...@c...com>

    emes napisał(a):
> [...]
    > Panstwowa inspekcja handlowa ?
    > czy kogos jeszcze jej podeslac
    >
    > ps. do kogo dzwonic i jak rozmawiac z urzednikami ?

    Skoro podejrzewasz oszustwo to zacznij od policji

    --
    Schwester

  • 3. Data: 2006-08-28 10:57:44
    Od: marg <m...@m...pl>

    emes napisał(a):

    > Panstwowa inspekcja handlowa ?
    > czy kogos jeszcze jej podeslac
    >
    > ps. do kogo dzwonic i jak rozmawiac z urzednikami ?

    ZUS i US, PIP
    ZUSowi i PIPowi powiedzieć, że widziales lewych pracowników, US, że
    odmówiła wydania (komuś) faktury i widziałes jak sprzedaje te jabłka na
    lewo.
    Niestety wszystko na pismie z podpisem imiennym ;(
    A jak to jest wieś, to puścic plotę o jakims syfie w sklepie, wędlinie z
    padliny, przebijaniu dat ważności itp

    Marg
    --
    >**< Suma inteligencji na planecie jest stała, liczba ludności rośnie.
    Aksjomat Cole'a >**<

  • 4. Data: 2006-08-28 12:40:08
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Uzytkownik "emes" <s...@d...pl> napisal w wiadomosci

    Jaka jest wartosc 700 kg jablek w hurcie? Bo to akurat istotne.

  • 5. Data: 2006-08-29 10:25:47
    Od: "emes" <s...@d...pl>

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote in message
    > Uzytkownik "emes" <s...@d...pl> napisal w wiadomosci
    >
    > Jaka jest wartosc 700 kg jablek w hurcie? Bo to akurat istotne.

    0,25 gr kg.

  • 6. Data: 2006-08-29 20:08:01
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > 0,25 gr kg.

    Czyli jak rozumiem wartosc strat wynosi Twoim zdaniem 175 zl. To jest zatem
    przestepstwo oszustwa. Jesli wlascicielka skupu robi tak nagminnie, czyli de
    facto zaniza zakupy o okolo 25%, to moim zdaniem mozna tego dowiesc poprzez
    zbadanie jej ksiegowosci. Powinna miec o te 25% wiecej sprzedazy, niz zakupu. A
    to juz powazna poszlaka. W polaczeniu z Twoim oskarzeniem moze byc dobrym
    poczatkiem. Ale porozmawiaj z innymi gospodarzami. Moze by sie dalo zrobic mala
    prowokacje polegajaca na tym, ze przewazycie dostarczane przez nich owoce.
    Gdybyscie w kilku zlozyli zawiadomienie o oszustwie, a dodatkowo w wyniku
    kontroli okazalo by sie, ze faktycznie nie ma ona pokrycia w zakupach na
    sprzedaz, to istnieje realna szansa na wyrok skazujacy. Inaczej nie bawilbym sie
    z tym na Twoim miejscu, bo nie sposób dowiesc, ile tych jablek jej faktycznie
    dostarczyles.

  • 7. Data: 2006-08-29 21:32:37
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Uzytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisal

    > Czyli jak rozumiem wartosc strat wynosi Twoim zdaniem 175 zl. To jest
    zatem
    > przestepstwo oszustwa.

    Dlaczego oszustwa a nie kradziezy?
    A jesli oszustwa to jakie ma znaczenie wartosc szkody?

    > Jesli wlascicielka skupu robi tak nagminnie, czyli de
    > facto zaniza zakupy o okolo 25%, to moim zdaniem mozna tego dowiesc
    poprzez
    > zbadanie jej ksiegowosci.

    Na to bym nie liczyl. Pewnie sporo sprzedaje bez ksiegowania i w papierach
    jakos to sie zgadza. No chyba ze durna.

    > Moze by sie dalo zrobic mala
    > prowokacje polegajaca na tym, ze przewazycie dostarczane przez nich
    owoce.

    A czy mozna cos takiego przygotowac z udzialem policji tak zeby miec dowód
    procesowy?

  • 8. Data: 2006-08-29 21:44:06
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Uzytkownik "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl> napisal w wiadomosci

    > Dlaczego oszustwa a nie kradziezy?

    A czy wlasciciel skupu cos ukradl?

    > A jesli oszustwa to jakie ma znaczenie wartosc szkody?

    Bo do 100 zl stanowi to wykroczenie. Przypadek szczególny.

    > A czy mozna cos takiego przygotowac z udzialem policji tak zeby miec dowód
    > procesowy?

    A do czego tu policja? Policja nie moze czegos takiego firmowac, bowiem nie
    przewiduje tego ustawa. Ale sami pokrzywdzeni spokojnie moga to zrobic.
    Ewentualnie poprosic jakas gazete o pomoc.

  • 9. Data: 2006-08-29 22:29:57
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Uzytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisal

    > A czy wlasciciel skupu cos ukradl?

    Przyjal 3000 kg a zaplacil za 2300 kg to chyba te 700 kg ukradl?

    > Bo do 100 zl stanowi to wykroczenie. Przypadek szczególny.

    O, nie wiedzialem. Mozesz podac art.?

> [...]
    > przewiduje tego ustawa. Ale sami pokrzywdzeni spokojnie moga to zrobic.
    > Ewentualnie poprosic jakas gazete o pomoc.

    To policja nie ma prawa stosowac prowokacji czy tam zakupu kontrolowanego
    (tu raczej sprzedazy kontrolowanej)? Tak to bedzie tylko slowo ogrodnika
    przeciw slowu kupca. A przeciez jest jakis nielegalny proceder i policja
    chyba ma tu cos do zrobienia?

  • 10. Data: 2006-08-29 23:01:20
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Przyjal 3000 kg a zaplacil za 2300 kg to chyba te 700 kg ukradl?

    Kradziez, to zabór w celu przywlaszczenia. Czy on te jablka gdzies zabieral?

    > O, nie wiedzialem. Mozesz podac art.?

    art. 134§2 kw

> [...]
    > (tu raczej sprzedazy kontrolowanej)? Tak to bedzie tylko slowo ogrodnika
    > przeciw slowu kupca. A przeciez jest jakis nielegalny proceder i policja

    Ma, ale w okreslonych w ustawie przypadkach. Oszustwo na kwote kilkuset zlotych
    nie wchodzi w rachube. chyba, ze ktos napisze doniesienie, ze tam byly narkotyki
    w tych jablkach.