  • 1. Data: 2006-08-28 09:19:51
    Temat: sp. z o.o. - akt notarialny
    Od: Kira <c...@e...wytnij.pl>

    Mam takie pytanie...
    Jest sp. z o.o. utworzona aktem notarialnym i zarejestrowana
    już w KRS. Okazuje się jednak, że w akcie notarialnym jest
    dość znaczący błąd - tzn. nie zgadza się suma udziałów. A
    konkretnie: minimalna wartość jest 50.000, po zsumowaniu
    jednak wkładów wychodzi mniej.

    Teoretycznie nie powinno to przejść przez KRS. Przeszło.
    Jakie to ma ewentualne konsekwencje? Czy ta spółka w ogóle
    w świetle prawa została założona?

    Kira

  • 2. Data: 2006-08-28 11:52:28
    Temat: Re: sp. z o.o. - akt notarialny
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    Kira napisał(a):
> [...]
    >
    > Teoretycznie nie powinno to przejść przez KRS. Przeszło.
    > Jakie to ma ewentualne konsekwencje? Czy ta spółka w ogóle

    Zalozona zostala.
    Nalezy uzupelnic wklad i aktem notarialnym (sprostowanie aktu
    notarialnego) wniesc go do kapitalu zakladowego.
    Notaruisz powinien wiedziac jak to zrobic.

    MarcinJM
    _________________________
    gg: 978510, Skype: marcin.jm

  • 3. Data: 2006-08-29 09:26:45
    Od: Kira <c...@e...wytnij.pl>

    Re to: MarcinJM [Mon, 28 Aug 2006 13:52:28 +0200]:

    > Zalozona zostala.
    > Nalezy uzupelnic wklad i aktem notarialnym (sprostowanie aktu
    > notarialnego) wniesc go do kapitalu zakladowego.

    Ok.
    Rozwijając:
    Do zrobienia czegokolwiek potrzebne zgodnie z aktem notarialnym
    podpisy wszystkich wspólników. Jeden z nich ma serdecznie dość
    spółki, ale ze względu na konstrukcję umowy spółki nie może się
    z niej bez współpracy reszty nijak wycofać. Porozumienia brak.
    Stwierdza więc, że niczego nie podpisze i kropka.

    Co dalej?

    Kira

  • 4. Data: 2006-08-29 10:06:39
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    Kira napisał(a):
> [...]
    > z niej bez współpracy reszty nijak wycofać. Porozumienia brak.
    > Stwierdza więc, że niczego nie podpisze i kropka.

    Zwolac zgromadzenie wspolnikow, ktore dzialac bedzie zwykla wiekszoscia
    udzialow

    MarcinJM
    _________________________
    gg: 978510, Skype: marcin.jm

  • 5. Data: 2006-08-29 11:21:34
    Od: Kira <c...@e...wytnij.pl>

    Re to: MarcinJM [Tue, 29 Aug 2006 12:06:39 +0200]:

    > Zwolac zgromadzenie wspolnikow, ktore dzialac bedzie
    > zwykla wiekszoscia udzialow

    Nie będzie większości. Będzie dokładnie pół na pół, jako
    że w/w ma dokładnie 50% udziałów...

    Kira

  • 6. Data: 2006-08-29 13:29:30
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    Kira napisał(a):
    > Re to: MarcinJM [Tue, 29 Aug 2006 12:06:39 +0200]:

    > Nie będzie większości. Będzie dokładnie pół na pół, jako
    > że w/w ma dokładnie 50% udziałów...

    Masz klasyczny klincz...
    Widze jeszcze szanse w podjechaniu do krs'u i namowic kogos waznego, aby
    "dostrzegl" uchybienie. Jest szansa, ze z powodu wadliwosci aportu sad
    uzna spolke za niepowstala (tego nie jestem pewien), lub wezwie do
    uzupelnienia aportu i naprawienia kwitow. Sad ma tutaj mechanizmy
    przymusu. Jkaie? nie pytaj bo nie wiem.

    W kazdym razie ja bym maszerowal do KRS'u i poradzil sie jak rozwiklac
    sytuacje (dodatkowo mozna pismo jakowes zostawic, na znak, ze sie
    chcialo dobrze)

    MarcinJM
    _________________________
    gg: 978510, Skype: marcin.jm

  • 7. Data: 2006-08-29 16:24:11
    Od: "baccate" <l...@o...pl>

    > Widze jeszcze szanse w podjechaniu do krs'u i namowic kogos waznego, aby
    > "dostrzegl" uchybienie.

    Warto pójść do przewodniczącego wydziału, w którym podmiot jest
    zarejestrowany.

    Jest szansa, ze z powodu wadliwosci aportu sad
    > uzna spolke za niepowstala (tego nie jestem pewien), lub wezwie do
    > uzupelnienia aportu i naprawienia kwitow.

    Raczej to drugie.

    Sad ma tutaj mechanizmy
    > przymusu. Jkaie? nie pytaj bo nie wiem.

    Grzywna, wpis z urzędu, powołanie kuratora, wykreślenie podmiotu z
    urzędu.
    Przeważnie używane są te dwa pierwsze.

    (dodatkowo mozna pismo jakowes zostawic, na znak, ze sie
    > chcialo dobrze)

    Taki trik: pismo najlepiej napisać w formie informacji o
    nieprawidłowościach
    w spółce. Wtedy sąd powinien podjąć postępowanie przymuszające z
    urzędu
    Jeżeli pismem będziemy natomiast "wnosić" o coś - może to
    podlegać
    opłacie jako wniosek z kategorii "inny" = 300zł.